  • 1. Data: 2011-05-15 15:40:35
    Temat: [FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
    Od: "Sebastian Pawłowski" <p...@W...gazeta.pl>

    Spoty reklamowe Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przygotowane na
    okazję zmian w Prawie o Ruchu Drogowym, które wchodzą w życie 21 maja 2011

    http://youtu.be/PelHj9NvrT4

    http://youtu.be/YljTSk-ScOU

  • 2. Data: 2011-05-15 15:54:04
    Temat: Re: [FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
    Od: Gryngol <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 15:40, Sebastian Pawłowski pisze:
> [...]
    > okazję zmian w Prawie o Ruchu Drogowym, które wchodzą w życie 21 maja 2011

    zajebiście, wyprzedzanie z prawej, co za geniusz wpadł na taki zajebisty
    pomysł??

  • 3. Data: 2011-05-15 17:18:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2011 15:54:04 +0200, Gryngol wrote:

    >zajebiście, wyprzedzanie z prawej, co za geniusz wpadł na taki zajebisty
    >pomysł??

    lobby rowerowe ?

    Ale jak juz rowerzysta wyprzedza samochod, to znaczy ze ten prawie nie
    jedzie.
    Tylko powinien byc w tym maly haczyk: pod warunkiem zachowania
    bezpiecznej odleglosci, nie mniej niz 1 metr.
    I/lub pod warukiem posiadania tabliczki rejestracyjnej i OC.

    J.

  • 4. Data: 2011-05-15 19:53:46
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > http://youtu.be/YljTSk-ScOU

    Chwila, chwila, z tego co pamiętam to przy skręcaniu w prawo powinienem
    zająć możliwie jak najbardziej prawą część pasa. Analogicznie z lewą stroną.
    Jak mam zająć prawą stronę, jeśli mam tam zostawić miejsce dla rowerzysty?
    Który przepis jest ważniejszy?
    Czy stary zniesiono?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 5. Data: 2011-05-15 20:31:56
    Temat: Re: Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
    Od: climbus <c...@g...com>

    On May 15, 7:53 pm, Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Jak mam zająć prawą stronę, jeśli mam tam zostawić miejsce dla rowerzysty?

    Zostawienie miejsca rowerzyście to tylko dobra praktyka. Skręcasz w
    prawo: sprawdzasz czy Cię nie wyprzedza rowerzysta, włączasz
    kierunkowskaz, zbliżasz się do prawej i skręcasz. Jak masz włączony
    kierunkowskaz rowerzysta nie może Cię wyprzedzić.

  • 6. Data: 2011-05-15 23:35:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "climbus" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...

> [...]
    > Który przepis jest ważniejszy?
    > Czy stary zniesiono?
    >

    >Zostawienie miejsca rowerzyście to tylko dobra praktyka.

    Dla kogo dobra?
    Dla rowerzysty chyba tylko.

  • 7. Data: 2011-05-16 02:08:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin climbus

    > Zostawienie miejsca rowerzyście to tylko dobra praktyka.

    Bardzo zła praktyka, bo rowerzysta ominie kilka aut stojących przed
    światłami, zaraz za skrzyżowaniem wszyscy kolejno będą go wyprzedzać, a
    na kolejnych światłach znów to samo i tak w koło macieju.

  • 8. Data: 2011-05-16 02:09:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam 'Adak' Kępiński

> [...]
    > stroną. Jak mam zająć prawą stronę, jeśli mam tam zostawić miejsce dla
    > rowerzysty? Który przepis jest ważniejszy?

    Ogólnie należy trzymać się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, nie
    tylko przy skręcaniu.

  • 9. Data: 2011-05-16 02:31:49
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-15 20:31, climbus pisze:

> [...]
    > kierunkowskaz, zbliżasz się do prawej i skręcasz. Jak masz włączony
    > kierunkowskaz rowerzysta nie może Cię wyprzedzić.

    Skup się pedalarzu - jebać praktykę. Padło pytanie o "prawo" ...
    kierowca "blachosmroda" nie zajmie prawej "krawędzi" - mandat
    ... Kumasz pojebie ?

    Wkurwiające jest to, że daje się jakieś uprawnienia tumanom na
    rowerach nie wymagając za grosz od tych znajomości PORD, czyli
    zasad obowiązujących na jezdni.

    Wracając - nie, nie zniesiono obowiązku trzymania się prawej
    krawędzi jezdni - czytaj, debile na rowerach mogą "w świetle"
    prawa urywać autom lusterka. I tak skończy się ta nowela -
    Debile z pedałami w ramach dżihadó będą urywać lusterka z buta,
    bo masz im zostawić miejsce, mimo tego, że nie masz prawa
    zostawiać miejsca.

    RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
    Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

  • 10. Data: 2011-05-16 03:05:00
    Od: ja <b...@b...org>

    On 15.05.2011 15:40, Sebastian Pawłowski wrote:
> [...]
    > okazję zmian w Prawie o Ruchu Drogowym, które wchodzą w życie 21 maja 2011

    Dzięki, bo ostatnio na bieżąco widać nie jestem. Szczerze przyznaję, że
    15 lat mam prawo jazdy, a od dawna i nawet dziś tak wyprzedzałem
    samochody rowerem. Nawet do głowy mi nie przyszło, że jeszcze przez 5
    dni jest to "nielegalnie". Uprzedzając pytania - tak, mam OC na rower i
    mam świadomość ryzyka ;). Właśnie w międzyczasie, 2 żebra kończę goić
    na własne życzenie.

    Pozdrawiam wszystkich nieutrudniających i patrzących w lusterka,
    próbujących poruszać się sprawnie, zwłaszcza tych patrzących na świat
    zza obu kierownic.