  • 1. Data: 2019-12-22 14:08:49
    Temat: Wszystkomający LED
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Niby wszystko jest obecnie do kupienia, ale jak potrzeba już coś
    konkretnego, to zaczynają się schody.

    Szukam żarówki LED 12 lub 24 V. G9, GY6.35, GY8, G4. Gwint nie tyle
    ważny co bańka jak przy nich występuje.
    Ma mieć możliwość ściemniania. Czyż nie każda LED 12/24 V jest ściemnialna?

    Jasność >400 Lm.

    Ktoś poleci jakiś sklep z obsługą wszystkowiedzącą?

    Dopuszczam zmontowanie kilku mniejszych żarówek LED w jeden cokół od G9.
    Lampa takowy posiada.
    Skąd cokół? Rozebrać coś z G9? Są dostępne gołe?
    Czy rzeźbić samemu blaszki?

    Robert

  • 2. Data: 2019-12-22 14:53:33
    Temat: Re: Wszystkomający LED
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Szukam żarówki LED 12 lub 24 V. G9, GY6.35, GY8, G4. Gwint
    > nie tyle ważny co bańka jak przy nich występuje.
    > Ma mieć możliwość ściemniania. Czyż nie każda LED 12/24 V
    > jest ściemnialna?

    Wręcz przeciwnie -- ja nie widziałem żadnej takiej. Te co są,
    przeważnie świecą tak samo przy napięciu 12V, jak i przy 4V.
    Wszystkie mają podobną przetwornicę, która ładnie stbilizuje
    prąd płynący przez diodę (lub diody). Jak coś jest ściemnialne,
    to raczej przez wi-fi -- ale to raczej na napięcie 100-240V.
    Taniej to wychodzi, niż jakaś fikuśna przetwornica sterowana
    napięciem wejściowym albo kształtem przebiegu.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2019-12-22 16:27:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Niby wszystko jest obecnie do kupienia, ale jak potrzeba już coś
    > konkretnego, to zaczynają się schody.

    Wiem coś o tym.
    Chcę zasilić LED'a COB 10W z 12V.
    Nie da się niczym dedykowanym ;)

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2019-12-22 16:47:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > Taniej to wychodzi, niż jakaś fikuśna przetwornica sterowana
    > napięciem wejściowym albo kształtem przebiegu.

    Niby są, kupiłem nawet, ale ugrzęzły gdzieś w drodze do paczkomatu.
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-diodowa-g-4-6w-cie
    pla-zimna-sciemnialna-7285820433?utm_source=notifica
    tion&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-n
    otifications-buyercart&snapshot=MjAxOS0xMi0xOFQxMzo0
    MjozNC42NThaO2J1eWVyOzIzZGRmOTdiY2IyYWI1ZmIyZDYyMDJj
    ZWM1NjA3NTAzMThmYjE4OWU4MzU4NDBkNDUzOTgwYmFmZjViMjlh
    ZDE%3D

    Taśmy LED są ściemnialne, dlaczego żarówki LED (12/24) nie?

    Robert

  • 5. Data: 2019-12-22 16:50:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Sunday, December 22, 2019, 4:27:43 PM, you wrote:

    > Wiem coś o tym.
    > Chcę zasilić LED'a COB 10W z 12V.
    > Nie da się niczym dedykowanym ;)

    To trzeba zrobić - jaki problem?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2019-12-22 16:52:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Sunday, December 22, 2019, 4:47:22 PM, you wrote:

    [...]

    > Taśmy LED są ściemnialne,

    Bo to prymitywna konstrukcja - grupy po 3 LED + rezystor 150 ?

    > dlaczego żarówki LED (12/24) nie?

    Bo mają wbudowaną przetwornicę. Żarówkę trudniej chłodzić niż taśmę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2019-12-22 19:23:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > To trzeba zrobić - jaki problem?

    No tak, drobna pomyłka, 10W akurat z 12V łapie się płytka na sterowniku
    PT4115.
    20W
    Ale tutaj też w sumie nie problem. Przetwornicę 12/230V 150W już mam,
    tylko domówić muszę driver z 230V na 600mA/30..36V

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2019-12-22 19:33:49
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 22.12.2019 o 16:47, Robert Wańkowski pisze:
    > Taśmy LED są ściemnialne, dlaczego żarówki LED (12/24) nie?
    Hę?
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-14w-100w-o
    sram-2700k-sciemnialna-7793248198

    - acz stanowczo bym oprotestował użycie tu terminu "żarówka", wszak to
    LED-ówka, i żadnego żarnika w niej ne ma!

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 9. Data: 2019-12-22 19:59:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-14w-100w-o
    sram-2700k-sciemnialna-7793248198

    > - acz stanowczo bym oprotestował użycie tu terminu "żarówka", wszak to
    > LED-ówka, i żadnego żarnika w niej ne ma!

    https://allegro.pl/listing?string=czerwona%20bielizn

    Jarek

    --
    U Marianny krwawa langusta