  • 1. Data: 2010-12-08 22:14:34
    Temat: Wtopiłem z autem - potrzebuję pomocy...
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów,

    Kupiłem używane auto - niestety okazało, się, że ma ukryte wady. Wyszło
    to w 10 dni po kupnie. Auto kupione od podmiotu gospodarczego przez
    osobę fizyczną

    Czy jest możliwość zwrotu auta sprzedającemu i wyegzekwowanie
    zapłaconych pieniędzy?
    Bardzo proszę o pomoc.

    Wąski.

  • 2. Data: 2010-12-08 22:32:14
    Temat: Re: Wtopiłem z autem - potrzebuję pomocy...
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    w zasadzie wszystko zalezy od umowy ale jesli wady zostały zatajone to zdaje
    sie ze masz szersze pole do popisu.
    pl.soc.prawo wlasciwa grupa

  • 3. Data: 2010-12-08 22:35:59
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    WaskiDiver napisał(a):
    > Czy jest możliwość zwrotu auta sprzedającemu i wyegzekwowanie
    > zapłaconych pieniędzy?
    Chyba nie ma tak dobrze. Prędzej, jeżeli jest uczciwy, może zgodzić
    się na partycypowanie w kosztach jej usunięcia, jeżeli sprzedający
    wiedział o tej ukrytej wadzie. A jeżeli nie wiedział? To musisz mu to
    udowodnić.
    Z używanymi autami jest tak, że widziały gały co brały, chyba że umowa
    mówi inaczej.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-12-08 22:36:11
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 22:32, Michał Gut pisze:
    > w zasadzie wszystko zalezy od umowy ale jesli wady zostały zatajone to
    > zdaje sie ze masz szersze pole do popisu.
    > pl.soc.prawo wlasciwa grupa

    No tam już tez posta założyłem.
    Dzięki.

  • 5. Data: 2010-12-08 23:02:42
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 8 Gru, 22:35, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > udowodnić.
    > Z używanymi autami jest tak, że widziały gały co brały, chyba że umowa

    Nie do konca. Dopisek na umowie 'kupujacy zapoznal sie ze stanem
    pojazdu' jest wart tyle samo co dawniejsze dopiski na umowach K-S ze
    'podatek PCC jest oplacany przez kupujacego' :)
    Tyle ze jedynym rozwiazaniem jest sprawa z powodztwa cywilnego,
    wynajecie rzeczoznawcy na wlasny koszt i udowadnianie ze wada istniala
    w momencie zakupu i ze sprzedajacy o niej nie wiedzial. A to juz
    raczej trudne do zrobienia...

  • 6. Data: 2010-12-09 00:05:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin WaskiDiver

    > Witam grupowiczów,
    >
    > Kupiłem używane auto - niestety okazało, się, że ma ukryte wady. Wyszło
    > to w 10 dni po kupnie. Auto kupione od podmiotu gospodarczego przez
    > osobę fizyczną

    Zacznijmy od najważniejszego -- co to za wady? Jakie to auto?

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-12-09 00:33:17
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 8 Gru, 22:14, WaskiDiver <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > osobę fizyczną
    >
    > Czy jest możliwość zwrotu auta sprzedającemu i wyegzekwowanie

    Skoro auto kupione od firmy, to masz na nie rękojmię (działa ona
    również w przypadku rzeczy używanych, ale nie obejmuje oczywiście
    następstw prawidłowego używania). Przez pierwsze 6 miesięcy od zalkupu
    to sprzedawca musi Tobie udowodnić, że wada nie wystepowała w momencie
    zakupu (lub występowała, ale Ty o niej wiedziałeś).

    Przy czym nie możesz wymusić na sprzedawcy zwrotu auta, o ile usunie
    usterki.

  • 8. Data: 2010-12-09 00:34:52
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Kupiłem używane auto - niestety okazało, się, że ma ukryte wady. Wyszło
    > to w 10 dni po kupnie. Auto kupione od podmiotu gospodarczego przez
    > osobę fizyczną

    Ten podmiot zajmuje się zawodowo handlem samochodów?
    Jeżeli tak to ma zastosowanie "ustawa z dnia 27-07-2002 o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego" -
    niezgodność towaru z umową.
    Tego teoretycznie możesz się trzymać.

    > Czy jest możliwość zwrotu auta sprzedającemu i wyegzekwowanie
    > zapłaconych pieniędzy?
    > Bardzo proszę o pomoc.

    Raczej tylko żądanie naprawy

    Darek

  • 9. Data: 2010-12-09 09:36:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Zacznijmy od najważniejszego -- co to za wady? Jakie to
    > auto?

    Dokładnie :-). Wszyscy solidaryzują się z "pokrzywdzonym"
    nie próbując nawet dociec, o co chodzi... A pewnie okaże się
    że odpadł tłumik albo rozsypał się amortyzator :-). Co w
    paroletnim aucie jest normalnym zużyciem...

  • 10. Data: 2010-12-09 12:36:03
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-09 00:05, to pisze:
    > begin WaskiDiver

    > Zacznijmy od najważniejszego -- co to za wady? Jakie to auto?

    Corsa D - brak klimy w komorze silnika (rurki powycinane) stoi sama
    niepodłączona sprężarka. Brak okablownia do czujników poduszek na
    zderzaku. Nie wiem czy poduszki są...