  • 11. Data: 2016-09-09 14:21:21
    Temat: Re: Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Opinia nieprawdziwa.
    > Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.

    Ok, rozmawiałem z mechanikiem i wiem coś więcej.

    Niektóre motocykle mają fabrycznie włączony "fuel cut-off", czyli
    odcinanie wtrysku na wysokich obrotach przy zamkniętym gazie, inne
    nie. Suzuki zazwyczaj nie mają. Podobno jest to po to, żeby było
    mniejsze szarpnięcie po dodaniu gazu w takiej sytuacji. Podobno w
    nowszych ECU można to skonfigurować.

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

  • 12. Data: 2016-09-09 14:21:54
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    max650 <m...@o...peel> wrote:

    > Podczas hamowania silnikiem, układ wtryskowy jest odcinany do momentu
    > zejścia na minimalne obroty (wolne). Gdyby silnik nie dostawał w ogóle
    > paliwa, to by zgasł.

    No i właśnie u mnie nie jest :)

  • 13. Data: 2016-09-09 22:37:14
    Od: gizmacz <g...@g...pl>

    W dniu 08.09.2016 o 18:56, max650 pisze:
    > Podczas hamowania silnikiem, układ wtryskowy jest odcinany do momentu
    > zejścia na minimalne obroty (wolne). Gdyby silnik nie dostawał w ogóle
    > paliwa, to by zgasł.

    No to by zgasł, i co z tego?
    Obroty biegu jałowego to np. 750obr/min, podczas hamowania silnikiem np.
    1500obr/min. I jaka różnica, czy zgaśnie, czy nie jak i tak jest
    napędzany kołami do tych 1500obr/min?

    g.

  • 14. Data: 2016-09-10 10:44:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-09 o 22:37, gizmacz pisze:

    > No to by zgasł, i co z tego?
    > Obroty biegu jałowego to np. 750obr/min, podczas hamowania silnikiem np.
    > 1500obr/min. I jaka różnica, czy zgaśnie, czy nie jak i tak jest
    > napędzany kołami do tych 1500obr/min?

    Dla współczesnego silnika takie odpalanie jest szkodliwe.
    Znasz jakiś model gdzie producent dopuszcza odpalanie na pych
    czy zaciąg zamiast rozrusznika ?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2016-09-10 13:39:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Dla współczesnego silnika takie odpalanie jest szkodliwe.
    > Znasz jakiś model gdzie producent dopuszcza odpalanie na pych
    > czy zaciąg zamiast rozrusznika ?

    a w jakim nie pozwala?
    I czym różni się odpalanie na pych od rozrusznika?

    --
    BMW R1100GS '94
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2016-09-10 20:38:37
    Od: gizmacz <g...@g...pl>

    W dniu 10.09.2016 o 10:44, RadoslawF pisze:
    > Dla współczesnego silnika takie odpalanie jest szkodliwe.
    > Znasz jakiś model gdzie producent dopuszcza odpalanie na pych
    > czy zaciąg zamiast rozrusznika ?

    Dobra, może już nie brnij dalej w ten absurd.
    Wskazane przez Ciebie przypadki to nieruchomy silnik. Przy hamowaniu
    silnikiem cały czas on pracuje.

    g.

  • 17. Data: 2016-09-12 12:40:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Dla współczesnego silnika takie odpalanie jest szkodliwe.

    Dlaczego?

  • 18. Data: 2016-10-06 00:00:38
    Od: m...@g...com

    RadoslawF do kata i wiecej nie pisze bredni i glupot.

    W (hi) busie nie odcina paliwa do konca bo po 1. Po puszczeniu gazu latwo by
    blokowalo nam tylne kolo, po 2 przy dole by szarpalo z racji duzej masy krecacej sie
    w silniku.

    Ps. Fizyki pan nie zmienisz, musisz zaakceptowac.

  • 19. Data: 2016-10-06 19:17:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-06 o 00:00, m...@g...com pisze:
    > RadoslawF do kata i wiecej nie pisze bredni i glupot.

    Czyli jak napisałem ze nie odcina całkiem paliwa to nie miałem racji ?

> [...]
    w silniku.

    > Ps. Fizyki pan nie zmienisz, musisz zaakceptowac.

    Ale można komuś przypisać coś czego nie napisał.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-10-07 15:13:13
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Opinia nieprawdziwa.
    >Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.

    W Toyocie Avensis 2.0 paliwo nie jest podawane podczas hamowania silnikiem,
    nawet niekiedy da sie odczuć kiedy zaczyna podawać.
    Natomiast czasami po pałowaniu podaje paliwo podczas hamowania silnikiem -
    ale tu chodzi o schłodzenie wtryskiwaczy.

    Buniek