  • 1. Data: 2016-09-06 11:53:36
    Temat: Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie
    podaje impulsów na wtryskiwacze, bo nie ma to sensu. W samochodach pewnie
    tak jest, może w innych motocyklach też, ale w Hayce z sygnaturki tak się
    nie dzieje - zrobiłem sobie wskaźnik braku wtrysku i zapłonu (mam dziwny
    problem z tym, że motocykl czasami, bardzo rzadko, kręci i nie może
    odpalić, i próbuję go w ten sposób zdiagnozować) i zauważyłem, że podczas
    hamowania silnikiem, nawet z bardzo wysokich obrotów, wtrysk nadal się
    pojawia. Co jest w sumie zgodne z tym, że jak wyłączę silnik podczas
    hamowania silnikiem, to słychać że motor pracuje inaczej, hamuje odrobinę
    bardziej.

    Czujnik TPS mam dobrze skalibrowany - komputer w trybie diagnostycznym
    pokazuje "kreseczkę" na środku wyświetlacza.

    Teraz pytania:

    1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanie
    paliwa.

    2. Czy gdybym pokusił się o poprawianie fabryki i zrobił układ, który
    elektronicznie odcinałby wtrysk przy wysokich obrotach i zamkniętym gazie,
    to spalanie spadłoby o tyle, że warto się w to bawić, czy nawet pół litra
    na setkę by nie było?

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

  • 2. Data: 2016-09-06 15:03:32
    Temat: Re: Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
    Od: "paramic" <f...@w...pl>

    Może to być podyktowane zbyt dużym "oporem" silnika
    i w konsekwencji uślizgiem koła przy nagłym zamknięciu gazu.

    Michał

    ---
    Avast.

  • 3. Data: 2016-09-06 15:13:59
    Od: Grzegorz Rogala <a...@S...pl>

    W dniu 2016-09-06 o 11:53, Adam Wysocki pisze:
    [cut]
    > 1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanie
    > paliwa.
    Motocykl = urzadzenie do zabawy = nie wazne ile pali.
    Chyba ze ekologia ;)

> [...]
    > to spalanie spadłoby o tyle, że warto się w to bawić, czy nawet pół litra
    A dawka paliwa na zamknietym gazie jest taka sama jak na otwartym?

    --
    Pozdr!
    Rogal

  • 4. Data: 2016-09-07 09:20:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-06 o 11:53, Adam Wysocki pisze:
    > Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie
    > podaje impulsów na wtryskiwacze, bo nie ma to sensu. W samochodach pewnie

    Opinia nieprawdziwa.
    Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-09-07 13:19:22
    Od: Mari@ <m...@w...op.pl>

    W dniu 2016-09-07 o 09:20, RadoslawF pisze:

    > Opinia nieprawdziwa.
    > Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.
    *** To dlaczego komputer wyświetla spalanie 0,0 l/100km przy hamowaniu
    silnikiem?

    + "Mari@" & "BrownSugar" GSX 1100F & 211 idea +
    + Slow Rider & Road Lamer MC President +
    + "cos byc musi do cholery za zakretem" +
    +---------- mariarider[malpa]op.pl ----------+

  • 6. Data: 2016-09-07 21:38:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-07 o 13:19, Mari@ pisze:

    > *** To dlaczego komputer wyświetla spalanie 0,0 l/100km przy hamowaniu
    > silnikiem?

    Bo jest mało precyzyjny.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-09-07 23:24:13
    Od: gizmacz <g...@g...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 09:20, RadoslawF pisze:
    > Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.

    Możesz coś więcej na ten temat? Skąd taka pewność, no i przede wszystkim
    - po co?

    g.

  • 8. Data: 2016-09-08 11:33:28
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-09-07 21:38, RadoslawF pisze:

    > Bo jest mało precyzyjny.
    >

    > Pozdrawiam

    Przy hamowaniu silnikiem wyświetla 0 i podaje paliwo w ilości dla
    wolnych obrotów a na wolnych obrotach wyświetla 0,7l/100km i podaje tyle
    samo paliwa?
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-09-08 18:56:10
    Od: "max650" <m...@o...peel>

    a.pl...

    >Możesz coś więcej na ten temat? Skąd taka pewność, no i przede wszystkim -
    >po co?

    >g.

    Podczas hamowania silnikiem, układ wtryskowy jest odcinany do momentu
    zejścia na minimalne obroty (wolne). Gdyby silnik nie dostawał w ogóle
    paliwa, to by zgasł.

  • 10. Data: 2016-09-08 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mari@ m...@w...op.pl ...

    > *** To dlaczego komputer wyświetla spalanie 0,0 l/100km przy hamowaniu
    > silnikiem?

    u mnie wyswietla 2.0, tyle samo jak jade "na luzie" z predkoscia wieksza
    niz powiedzmy 20-30km/h.