  • 1. Data: 2020-04-12 20:08:05
    Temat: Wybór prostownika z rozruchem.
    Od: a...@g...com

    Panowie (a może i Panie) pytanie jak w temacie. Do wyboru trzy prostowniki z
    rozruchem:

    https://electromag.pl/IDEAL-SPRINT-400-START-Prostow
    nik-z-rozruchem-1224V

    https://allegro.pl/oferta/prostownik-12v-24v-z-rozru
    chem-200a-rozruch-8563430606

    https://allegro.pl/oferta/prostownik-z-rozruchem-12-
    24v-gzl-70-500ah-kable-6912980579

    Niby prąd rozruchu jest w kolejności 300, 200 i 180 A, więc teoretycznie ten pierwszy
    byłby najlepszy (co sugerowała by niby cena), z tym, że takie mam pytanie czy to
    wszystko nie jest robione niby w jednej fabryce w Chinach i parametr prądu rozruchu
    jest niby taki sam (tym bardziej, że amperomierz w dwóch pierwszych wyskalowany jest
    na 60 A, a w trzecim (najsłabszym prostowniku) na 100 A.

    Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I chodzi też o to
    żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.

    Dane dwóch akumulatorów jakie mój kolega posiada (kolega mnie prosił o tego posta):
    od 60 i 72Ah, 500 i 720 A ?

  • 2. Data: 2020-04-12 20:27:36
    Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12.04.2020 o 20:08, a...@g...com pisze:
> [...]
    wyskalowany jest na 60 A, a w trzecim (najsłabszym prostowniku) na 100 A.

    Nie uważasz, że amperomierze w tych prostownikach nie służą do pomiaru
    prądu rozruchu tylko prądu ładowania?

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2020-04-12 21:46:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    andrewgolotnik pisze tak:

    > Niby prąd rozruchu jest w kolejności 300, 200 i 180 A, więc
    > teoretycznie ten pierwszy byłby najlepszy

    żaden z tych krokodylków nie przeniesie 300A a po drodze prądu są dwa.
    Trzeba mieć oczka pod śrubkę.

    > Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I
    > chodzi też o to żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.

    Zależy jaka zima, jak daleko do prądu. Najlepiej mieć drugi akumulator
    w bagażniku, klemy, grube kable. Jak nadal nie zapala to już silnik
    trup.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 4. Data: 2020-04-13 08:11:52
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik napisał:

    > Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I chodzi
    > też o to żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.

    W jaki sposób taki prostownik ma pomóc w odpalaniu starego Mercedesa? Chyba,
    że ma słaby akumulator. Jeśli silnik jest zużyty to nic nie pomoże. Dłuższym
    kręceniem można spalić rozrusznik i zalać silnik.

    Pzdr

  • 5. Data: 2020-04-13 10:52:47
    Od: a...@g...com

    > Nie uważasz, że amperomierze w tych prostownikach nie służą do pomiaru
    > prądu rozruchu tylko prądu ładowania?

    Zdecydowanie obstawiałbym, że ładowania.

  • 6. Data: 2020-04-13 10:55:56
    Od: a...@g...com

    > żaden z tych krokodylków nie przeniesie 300A a po drodze prądu są dwa.
    > Trzeba mieć oczka pod śrubkę.

    Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje oko ? A ile wynosi
    taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0. Orientuje się ktoś jakie to mogą być
    wartości ?

  • 7. Data: 2020-04-13 11:03:03
    Od: a...@g...com

    Widzę na youtube jakieś testy różnych ładowarek ale bez boosta:

    #124 II Edycja Testu Poranka, a w nim 9 urządzeń do ładowania akumulatorów.
    https://youtu.be/fz8Fj0cYsmg

    TEST PORANKA I Edycja, czyli: Test #prostowników i #ładowarek do akumulatorów
    rozruchowych
    https://youtu.be/q2wqoMq8nGw

    Chyba ciężko będzie o testy tych ładowarek z boostem.

  • 8. Data: 2020-04-13 14:23:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    andrewgolotnik pisze tak:

    > Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje
    > oko ?

    Można z grubsza oszacować gniazdo 230v 16A = max 3.6kW
    3.6kW / 12v = 300A Taka mała spawarka ;) Raczej w idealnym świecie jak
    utniesz krokodylki i przykręcisz kable śrubkami to moze popłynie 300A.

    > A ile wynosi taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0.
    > Orientuje się ktoś jakie to mogą być wartości ?

    Mogą to być ogromne prądy. Mierzyłem kiedyś swój 1.6 benzyna i było
    zdaje się 415A

    W pracy nasz zestaw "profesjonalny" do zapalania to był akumulator 90A
    ładowany przez noc a rano zapalane były Fiaty Dukato. Nic innego nie
    gwarantowało zapalenia. Ani osobowe pożyczające prąd ani prostowniki
    podłaczane rano na poł godzinki.

  • 9. Data: 2020-04-13 16:31:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-12 o 20:08, a...@g...com pisze:
> [...]
    żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.

    > Dane dwóch akumulatorów jakie mój kolega posiada (kolega mnie prosił o tego posta):

    Piter już Ci napisał, kup nowy aku a stary zostaw jako awaryjny, ja
    tylko dodam że też tak zrobiłem, mam taki 45Ah i cyklicznie go ładuje
    takka małą ładowarką z impulsem
    https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html

    do aku zrobić krótkie kable 0,5m starczy z izolowanymi krokodylami i
    masz gotowy
    awaryjny rozruch.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-04-13 19:43:03
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-04-13 o 10:55, a...@g...com pisze:

    > Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje oko ? A ile
    wynosi taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0. Orientuje się ktoś jakie to mogą
    być wartości ?

    2-3kW
    czyli przy 10V 200-300A.
    Pierwszy z podanych
    https://electromag.pl/IDEAL-SPRINT-400-START-Prostow
    nik-z-rozruchem-1224V
    znamionowy prąd rozruchu: 180A
    czyli ze 120A przy pomyślnych wiatrach.
    Transformator EI 800 waży 9,9kg.
    Ten przy wadze z obudową i kablami 11,4kg ma trafo pewnie z 8kg...

    Żaden prostownik z rozruchem "marketowy" nie ruszy trupa diesla bez
    akumulatora.
    Gdy jest nawet słaby akumulator ale podładowany do 14-15V znacznie
    pomaga na starcie.
    Przewody z klemami mogą być ale 50mm2 miedzi i klemy solidne np.:
    spawalnicze 500A a nie takie imitacje.

    Niestety
    --
    pzdr, j.r.