  • 1. Data: 2012-10-16 08:30:38
    Temat: Wykupywanie domen na potęgę
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    niedawno miałem spotkanie handlowe ze sporą firmą, która rozszerzając
    swoją działalność stawia swoje pierwsze kroki w temacie w którym ja
    siedzę od kilku lat i mam dobrze wyrobioną markę. Chodzi o produkowanie
    specyficznych towarów pod zamówienie. Pokazali mi co robią i wspólnie
    stwierdziliśmy że długa i wyboista jest droga przed nimi.

    Zaproponowali mi produkcję tego towaru tylko dla nich. Prezes firmy
    powiedział mi że wykupił wszystkie domeny wiążące się z tym produktem,
    sprawdziłem to i faktycznie tak zrobił. Ja mam jeden prosty adres który
    jest wypozycjonowany i zastanawiam się czy takie postępowanie faktycznie
    wywinduje ich na pierwsze pozycje. Czy jest sens wykupywania nazw domen
    o zbliżonych nazwach i linkowanie ich na stronę produktu?

    firma ta ma wykupionych 7 różnych adresów, podlinkowanych na jego stronę
    z określonym produktem.

    Zostawił adresy z końcówkami .eu i .com zastanawiam się czy jest sens
    wykupować je po to żeby je zablokować, tylko czy to ma jakikolwiek sens?

  • 2. Data: 2012-10-17 00:29:44
    Temat: Re: Wykupywanie domen na potęgę
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik PesTYcyD napisał:
> [...]
    >
    > Zostawił adresy z końcówkami .eu i .com zastanawiam się czy jest sens
    > wykupować je po to żeby je zablokować, tylko czy to ma jakikolwiek sens?

    jesli zaczynasz promowac jakas marke i wydajesz setki tysiecy, zeby byla
    rozpoznawalna, to kupineidomen z czlonem tej nazwy jest tansze i
    skuteczniejsze niz cokolwiek innego.

    Sam polecam moim klientom wykupienie (w promocji ;) tylu domen ile sie
    da, tylko po to, zeby w pierwszym roku nikt sie nie "podpial" - a potem,
    jak juz sie domena glowna dobrze wypozycjonuje, to moga brac ile wleze
    te dodatkowe ;)

  • 3. Data: 2012-10-17 08:08:23
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-10-17 00:29, Mr Misio pisze:
> [...]
    > da, tylko po to, zeby w pierwszym roku nikt sie nie "podpial" - a potem,
    > jak juz sie domena glowna dobrze wypozycjonuje, to moga brac ile wleze

    Jasne ale inwestowanie w blokadę domeny prawie 20 znakowej chyba nie ma
    sensu. brzmi to mniej więcej tak: samochódwczerwonekropki.pl ;) nie wiem
    czy ma to jakieś wymierne przełożnie na SEO. Zdecydowanie lepiej moim
    zdaniem spiszą się preselle i odpowiedni content. Ja sam nie wykupiłem
    tych domen bo myślę, że wszystko co ma więcej niż 10-12 liter jest już
    karkołomne. Ja mam adres 8 znakowy. A dla SEO porobiłem subdomeny
    produkt.domena.pl

  • 4. Data: 2012-10-17 19:57:29
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Wed, 17 Oct 2012 08:08:23 +0200, PesTYcyD napisał(a):

> [...]
    > zdaniem spiszą się preselle i odpowiedni content. Ja sam nie wykupiłem
    > tych domen bo myślę, że wszystko co ma więcej niż 10-12 liter jest już

    Z seo tymi domenami za bardzo nic nie zwojują.

    Raz, że trzeba by tam postawić jakieś różne serwisy z treścią i linkować z
    nich ten właściwy.
    Dwa, że anchor w nazwie domeny jest obecnie elementem deprecjonowanym w
    algorytmie (osobiście nie zanotowałem znaczących różnic, ale ponoć dotyczy
    to mało wartościowych domen, do których te opisywane na starcie bez
    dodatkowych działań będą się zaliczać).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2012-10-17 23:07:25
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Kapsel napisał:

    > Dwa, że anchor w nazwie domeny jest obecnie elementem deprecjonowanym w
    > algorytmie (osobiście nie zanotowałem znaczących różnic, ale ponoć dotyczy

    ale ladnie sie pogrubia w SERP :)