  • 1. Data: 2012-10-13 14:48:05
    Temat: przeniesienie strony sklepu na inny skrypt/system, a pozycja
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Nie wiem, czy właściwe miejsce, gdyby jednak nie, to proszę o wsparcie. ;)

    Mam się zająć przeniesieniem sklepu na inny skrypt. Sklep ma już jakąś
    wypracowaną pozycję, linki. Rozumiem, że nie wystarczy "po prostu"
    przenieść sklepu, aby nie mieć problemów z pozycją. Rozumiem, że
    należałoby zadbać o dotychczasowe linki sklepu (aby nie odpowiadały 404)
    - przekierowania 301 (?). Czy powinienem o czymś jeszcze pamiętać/wiedzieć?

    Oprogramowanie sklepu zestarzało się, od startu było modyfikowane pod
    różnym kątem i bardzo często, ale obecne standardy sklepów internetowych
    posiadają już te funkcje, które niegdyś trzeba było dopisać oraz te,
    które teraz musielibyśmy dopisać, więc prościej byłoby przenieść
    wszystko na nowy, aktualny skrypt/system, ale bez utraty pozycji w
    wyszukiwarkach..

    Pozdr,
    Rafał

  • 2. Data: 2012-10-13 15:19:00
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2012-10-13 14:48, RD pisze:
> [...]
    > które teraz musielibyśmy dopisać, więc prościej byłoby przenieść
    > wszystko na nowy, aktualny skrypt/system, ale bez utraty pozycji w

    Może to pomoże:

    http://googlepolska.blogspot.cz/2012/04/jak-przenies
    c-tresc-witryny.html

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 3. Data: 2012-10-14 19:36:53
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

> [...]

    > - przekierowania 301 (?). Czy powinienem o czymś jeszcze pamiętać/wiedzieć?

    Sprawdź jeszcze co ma zaindeksowane google, bo moze zaindeksowało jakieś
    linki np. do wyszukiwarki typu:

    twojadomena.pl?szukaj=costam&costam i tego może być dużo - szkoda byłoby
    to stracić - zatem warto ew. to 'zasymulować' na nowym systemie.

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    Masz własną stronę internetową ?

  • 4. Data: 2012-10-17 20:01:44
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Sat, 13 Oct 2012 14:48:05 +0200, RD napisał(a):

> [...]
    > - przekierowania 301 (?). Czy powinienem o czymś jeszcze pamiętać/wiedzieć?

    301 oczywiście tak. Ale w przypadku sklepu internetowego gdzie strony liczy
    się w tysiącach, może to wymagać nieco pomyślunku. Jeśli się nie uda
    wszystko, to choć główną i sub/kategorie przerzuć + najpopularniejsze
    produkty.

    Pamiętaj że 301 nie przenosi pełnej mocy (szacunkowo ok 90%), stąd możesz
    się spodziewać, zależnie od sytuacji konkurencji lekkich spadków części
    pozycji.

> [...]
    > które teraz musielibyśmy dopisać, więc prościej byłoby przenieść
    > wszystko na nowy, aktualny skrypt/system, ale bez utraty pozycji w

    Zadbaj, żeby nowy skrypt był możliwie dobrze zoptymalizowany pod kątem
    indeksacji w Google.
    Wepnij witrynę do Google Webmaster Tools i monitoruj ściśle proces samej
    migracji (jak robot będzie indeksować nowe treści, zobaczysz gdzie są błędy
    i rzeczy do poprawienia "na już").

    Ważne: jak masz linki zewnętrzne do podstron, szczególnie jakieś
    wartościowe (powiedzmy, że te dodane w sposób naturalny ;) to zadbaj o
    stosowne 301 dla nich (zamiast 404), niezależnie od tego czy to kategoria,
    produkt, czy inna podstrona.
    Adresy takich podstron znajdziesz też w GWT.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net