  • 1. Data: 2016-04-26 21:31:06
    Temat: Wyłączanie wzmacniacza dźwięku podłaczonego do kompa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Hej
    Mam taki problem. W tej chwili wzmacniacz przeznaczony do obsługi
    dźwięku z kompa jest załączany i wyłączany przekaźnikiem zasilanym z
    zasilacza kompa. Daje to niepożądany efekt w postaci silnego puknięcia w
    głośnikach gdy traci zasilanie karta graficzna podłaczona do wejscia
    wzmacniacza, jako że on jeszcze jest włączony, Wyłącza się dopiero
    chwilę po tym. Trzeba by wygenerować jakiś sygnał z kompa który by
    zdejmował zasilanie przekaźnika i w efekcie wzmacniacza wcześniej, np. w
    chwili kiedy kliknę przycisk "zamknij". Da się to zrobić? Zapewne da,
    ale jak?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2016-04-26 22:21:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile razy na godzine wlaczasz i wylaczasz kompa ze Cie to wkurza?

  • 3. Data: 2016-04-27 01:58:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Ile razy na godzine wlaczasz i wylaczasz kompa ze Cie to wkurza?

    Raz wystarczy, zwłaszcza jak będzie to nocą gdy wszyscy śpią, a w
    temacie to pobawiłbym się pinem PS_ON lub PWR_OK zasilacza.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2016-04-27 11:23:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2016 00:58:01 +0100, AlexY napisał(a):

    > Raz wystarczy, zwłaszcza jak będzie to nocą gdy wszyscy śpią, a w
    > temacie to pobawiłbym się pinem PS_ON lub PWR_OK zasilacza.

    Wolałbym najpierw znać sekwencję zdarzeń na tych pinach w trakcie
    załączania i wyłączania kompa zanim zacznę coś robić. Zapewne to jest
    opisane w standardzie ATX ale jakoś w trakcie kariery nie trafiłem na
    taki opis. Masz coś pod ręką?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-04-27 13:36:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    > załączania i wyłączania kompa zanim zacznę coś robić. Zapewne to jest
    > opisane w standardzie ATX ale jakoś w trakcie kariery nie trafiłem na

    PS_ON to sygnał z płyty głównej do zasilacza że ma być włączone zasilanie
    PWR_OK to sygnał z zasilacza że napięcia są prawidłowe.

    Zapoznaj się z:
    https://en.wikipedia.org/wiki/ATX#Power_supply

  • 6. Data: 2016-04-27 14:10:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2016 12:36:24 +0100, AlexY napisał(a):

    > PS_ON to sygnał z płyty głównej do zasilacza że ma być włączone zasilanie
    > PWR_OK to sygnał z zasilacza że napięcia są prawidłowe.
    >
    > Zapoznaj się z:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/ATX#Power_supply

    To znam. O ile pojawienie się napięć zasilajacych komp z pewnym
    opóźnieniem na ustabilizowanie napięć jest mi obojetne, to niestety
    wszystko wskazuje że zanik napięcia PS_ON występuje równocześnie
    (niemal) z zanikiem tych napięć. Gdyby tam była choć sekunda zwłoki,
    było by fajnie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2016-04-27 14:30:46
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystko wskazuje że zanik napięcia PS_ON występuje równocześnie
    > (niemal) z zanikiem tych napięć. Gdyby tam była choć sekunda zwłoki,

    A może zakombinować, aby to zasilacz się wyłączał z niewielkim opóźnieniem?
    Tzn. sygnał do wyłączenia pójdzie, złapać go i odpiąć wzmacniacz, a dopiero
    chwilę potem, może dzięki jakiemuś uniwibratorowi, spowodować chwilowe
    podtrzymanie zasilacza, żeby ten wyłączył się z niewielkim opóźnieniem?

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 8. Data: 2016-04-27 15:17:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2016 14:30:46 +0200, ACMM-033 napisał(a):

> [...]
    > chwilę potem, może dzięki jakiemuś uniwibratorowi, spowodować chwilowe
    > podtrzymanie zasilacza, żeby ten wyłączył się z niewielkim opóźnieniem?

    IMO prościej będzie programowo przechwycić sygnał do zamknięcia kompa i
    wyprowadzić go na pin LPT do sterowania przekaźnika. No i wyprzedzenie
    załatwione. Jak coś wystrugam to napiszę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2016-04-27 16:03:52
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    > wszystko wskazuje że zanik napięcia PS_ON występuje równocześnie
    > (niemal) z zanikiem tych napięć. Gdyby tam była choć sekunda zwłoki,

    Coś za dużo kombinujesz, może ustal ile tego opóźnienia rzeczywiście
    potrzebujesz i jakie daje zasilacz, może nic nie trzeba kombinować,
    ewentualnie coś jak ACMM podrzucił, dorób opóźnienie tyle że po stronie
    pstryczka włącznika w obudowie, przy włączaniu nie będzie opóźnienie
    szkodliwe a przy wyłączaniu będziesz miał opóźnienie jakie chcesz.

  • 10. Data: 2016-04-28 11:25:42
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

> [...]
    > chwilę potem, może dzięki jakiemuś uniwibratorowi, spowodować chwilowe
    > podtrzymanie zasilacza, żeby ten wyłączył się z niewielkim opóźnieniem?

    Dobry pomysł.

    Nie wiem dokładnie jak płyta steruje PS_ON - czy w zasilaczu jest pullup,
    a w płycie otwarty kolektor (czyli zwiera do masy, gdy komp ma być
    włączony, lub puszcza wolno, gdy ma nie być)?

    Widziałbym to mniej więcej tak: http://www.chmurka.net/r/pson.png (gdzie
    T1 jest na płycie, a R1 w zasilaczu).

    --
    http://www.chmurka.net/