  • 11. Data: 2011-06-28 04:01:45
    Temat: Re: Wymiana HDD - laptop
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Dzi?ki za podpowiedzi.
    >
    > Konsultowa?em si? ze wsparciem HP i otrzyma?em info, ?e ?aden dysk 500GB nie
    > bedzie dzia?a? z tym laptopem. M?wili,?e max pojemno?? to 250 GB bo
    > wi?kszego p?yta nie przyjmie (mo?e by wymiana BIOS - je?i takowy nowy jest
    > by pomog?a) . Tak?e mo?e by? k?opot z odzyskiwaniem systemu z p?yt recovery.

    Mało prawdopodobne, recovery pracują często na przerobionej wersji
    Ghost'a, a tą najmniej interesuje co twierdzi konsultant na infolinii.

    > Gdy zapyta?em si? czy mog? zainstalowa? na kluczu OEM HP system z innej
    > p?ytki to otrzyma?em odpowied?, ?e klucz napisany przez HP nie bedzie
    > pasowa? do normalnych instalek.

    To by się zgadzało nie wnikając już w system licencjonowania MS. Jeżeli
    chcesz mieć 100% pewność robisz obraz systemu (lub kilku partycji)
    własnym programem, może to być np. Ghost - odtworzysz na każdym dysku.

    > Wi?c pewnie by trzeba poeksperymentowa?, ale chyba ze wzgledu na mozliwe
    > k?opoty chyba sie wycofam z pomus?u. Bo zamiana 160 na 250GB mija si? z
    > celem. Chyba,?e b?d? mia? kiedy? mo?liwo?? podpiac na chwil? jaki? inny dysk
    > to zweryfikuj? porady HP.
    >
    > dzi?kuj? i pozdrawiam
    > Piotr
    >
    > P.S. Chyba,?e HP wpuszcz mnie w maliny :)

    IMHO bardziej konsultant nie wie co mówi, patrzy do jakiegoś zestawienia
    (może w tej serii HP wypuściło po prostu lapki z dyskiem do 250GB). Z
    mojego pkt. widzenia wymiana w 6-7 letnim laptopie dysku na kilka x
    większy faktycznie była problematyczna, ale ze względu na odprowadzanie
    ciepła. W przypadku interfejsu SATA możliwości doboru jest znacznie
    więcej niż w przypadku PATA.

    Nadto - jak już ktoś napisał - w przypadku sklepu dogadujesz się na
    mozliwość zwrotu. Nawet w przypadku zakupu na odległość też bym
    potwierdził opcje (wymaga to faktycznie użycia dysku, rozpakowania). A
    samą operacje przeprowadzał b. delikatnie (by nie zarysować). Jeżeli już
    - komputer nie powinien działać na dysku przeznaczonym do wymiany>1h i
    nie należy przesadzać z liczbą włączen i wylaczen (zostawia slady w SMART).

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 12. Data: 2011-06-28 05:40:04
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20110627235837.07a11dff@babcia-workstation...

    > Całkiem możliwe. Mi w 6820s też tak twierdzili po czym ze "startowej"
    > 160-tki podobnej do Twojej zrobiła się 320-tka a w tej chwili 640-tka
    > (ni pamiętam modeli a laptok leży 40km od miejsca gdzie siedzę) i
    > kolejne wymiany beż jakichkolwiek problemów. Najlepiej dogadać się z
    > jakimś sklepem co do możliwości zwrotu i sprawdzić. Nie widzę
    > sensownego powodu dlaczego granicą miałoby być akurat 500GB.

    Też nie widzę, ale dobrze jest sprawdzić grubość.
    Podobno niektóre dyski >750TB to trzytalerzowce
    i są grubsze o ok 1mm.
    W każdym razie dobrze jest gabaryty sprawdzić.

    Artur(m)

  • 13. Data: 2011-06-28 05:45:15
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-28 07:40, Artur(m) wrote:

> [...]
    > Podobno niektóre dyski >750TB to trzytalerzowce
    > i są grubsze o ok 1mm.
    > W każdym razie dobrze jest gabaryty sprawdzić.

    Do 750GB w tej chwili wszystkie mają 9.5mm, 1TB - 12,5mm (oczywiscie z
    czasem granica pojemnosci moze zostac przesunieta w gore).

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 14. Data: 2011-06-28 07:45:59
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-28, o godz. 01:00:36
    "X-Man" <k...@w...pl> napisał(a):

    > "1634Racine" <1...@R...pl> wrote in message
    >
    > czasem trzeba sprawdzić empirycznie a HP bzdury gada i tyle...

    Dokładnie.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2011-06-28 12:46:04
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Do 750GB w tej chwili wszystkie mają 9.5mm, 1TB - 12,5mm (oczywiscie z
    > czasem granica pojemnosci moze zostac przesunieta w gore).

    Czyli sprawdzać.

    Artur(m)

  • 16. Data: 2011-06-28 14:25:44
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    X-Man in news:iub63n$5q2$1@inews.gazeta.pl
    [........................]
    > zamawiasz przez net masz 10 dni an odstąpienie od umowy bez podanai
    > przyczyn i zwrot towaru działa cool nie działa odsyłasz,

    cos mi sie zdaje, że jest przy transakcjach sieciowych taki
    warunek-absurd-podstep: rzecz oddawana nie moze miec sladow uzytkowania :)

    czyli co? mozna kupic sieciowo rower, zobaczyc rower, nie ma jednego kola,
    albo juz nie chcemy czerwonego, mozna odeslac bez slowa, bez tlumaczenia, ze
    oddaje sie z powodu braku kola, albo koloru czerwonego; ale: rozpakowac i
    przejechac 200 metrow, i zobaczyc, że kreci sie kolami jak w smole - to
    oddac mozna, gdy zapakuje sie tak, ze nikt nie domysli sie, że byl uzywany
    przez chwile. Trudnawe :)

    Pytanie:
    wiec ile pocwiczyc mozna z dyskiem, ktory po pierwsze trzeba rozpakowac, po
    drugie cos na nim upakowac np. z ghosta, żeby zobaczyc, że moze i system
    dziala (albo w ogole nie podnosi sie na tym akurat dysku), ale dysk grzeje
    sie jak glupi?

    > większość sklepów bez problemu pozwoli ci włożyć dysk przy nich i
    > sprawdzić czy go laptop widzi.

    nawet gdy zobaczy dysk, to jest pytanie jak wyzej: a jak na tej akurat
    plycie (zazwyczaj starszej generacji) pracuje?

  • 17. Data: 2011-06-28 15:37:32
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-28 16:25, 1634Racine wrote:
> [...]
    >
    > czyli co? mozna kupic sieciowo rower, zobaczyc rower, nie ma jednego kola,
    > albo juz nie chcemy czerwonego, mozna odeslac bez slowa, bez \\

    NIe, towar możesz zwrócić z co najmniej dwoch powodów
    - niezgodnosc towaru z umowa, nie ma znaczenia czy byl uzywany czy nie
    - nie podoba Ci sie kolor albo masz kaca - do 10 dni mozesz zwrocic (nie
    zawsze otrzymasz zwrot kosztów transportu)

> [...]
    > dziala (albo w ogole nie podnosi sie na tym akurat dysku), ale dysk grzeje

    Zwrot bez jakiejkolwiek podstawy sluzy nie testowaniu produktow, a
    zwiazany jest z tym ,ze nie widzisz co kupujesz. W sklepie tradycyjnym
    generalnie widzisz i tam nie ma takiego obowiazku przyjecia towaru
    (oczywiscie sprzedawca moze sie na to zgodzic, ale nie musi)

    Powyzsze nie wyklucza dochodzenia swoich roszczen zwiazanych z
    niezgodnosci towaru z umowa. W praktyce jezeli chcesz pouzywac sobie
    sprzet, najlepiej warto dogadac sie ze sprzedajacym na mozliwosc zwrotu.

    Laptopy bywaja czasami niestandardowe, wiec takie namacalne wlozenie
    warto wykonac, w praktyce samo podlaczenie dysku i wylaczenie laptopa,
    powoduje zwiekszenie licznika wyl/zal, a ze ten nie jest zerowy po
    przyjsciu z fabryki. tu nie ma problemu

    > nawet gdy zobaczy dysk, to jest pytanie jak wyzej: a jak na tej akurat
    > plycie (zazwyczaj starszej generacji) pracuje?

    Jak chcesz sobie testowac, to uzyj języka i porozmawiaj ze sprzedawca. W
    przypadku gdy towar jest wadliwy, zawsze mozesz go zwrocic. Ludzie
    bardzo roznie uzywaja komputerów, spotkalem sie z przypadkiem, iz dysk
    nie dzialal na podkreconym sprzecie i wlaczanej emulacji ATA. Po
    przelaczeniu na SATA zaczelo funkcjonowac, ale klient zaplaci dwa razy
    za wysylke, czyli zwrot do serwisu i odeslanie na jego koszt sprawnego
    sprzetu.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 18. Data: 2011-06-28 17:26:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" iubjnq$f3g$...@n...onet.pl

    > nie należy przesadzać z liczbą włączen i wylaczen (zostawia slady w SMART).

    Na opakowaniu (które trzeba rozerwać) też zostawia ślady.
    Podróże sprzyjają biciu dysków.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2011-06-28 17:39:24
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-06-27 06:44, Rafał Łukawski pisze:
    > Każdy SATA o wysokości do 9.5mm będzie pasował (obecnie dyski do 750GB,
    > 1TB mają 3 talerze i wysokośc 12,5mm)

    Kolega ma rację, chyba jedynie rozmiar ma kluczowe znaczenie.
    U siebie w starszej od tego HP Toshibie wymieniłem dysk 80GB na 500GB
    Seagate 7200. Wszystko pasowało pięknie. Notebook odzyskał za 200 zł
    chęć do życia :-) .

    P.

  • 20. Data: 2011-06-28 18:34:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur(m)" iubpfm$1o3h$...@r...tu.kielce.pl

    > W każdym razie dobrze jest gabaryty sprawdzić.

    Są i dłuższe, i grubsze, i cieńsze...
    (**chyba** tylko nie ma krótszych i szerszych czy
    węższych -- poza rzecz jasna 1.8" czy 3.5" itp.)
    Wymiary warto sprawdzić przed przymierzaniem się do zakupu. :)
    (dysk nie kobieta -- nie schudnie) ;)

    Nawet potrafią mieć niestandardowe zasilanie.

    A czy pojemność zostanie łyknięta, warto sprawdzić innym dyskiem
    lub zaryzykować. :) IMO teraz 500 GB to nie jest jakaś makabrycznie
    wielka pojemność. (ja mam po tyle w notebooku i netbooku)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'