  • 11. Data: 2011-04-19 07:19:19
    Temat: Re: Wywłaszczenie....
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 19 Apr 2011 08:23:41 +0200, crazy bejbi napisał:

    > Oczywiście - już widzę tą armię urzędników jeżdżących i sprawdzających
    > czy poprawnie podane są azymuty sektorów w technologii 2,4 GHz stojących
    > na czyimś dachu we wsi X :)
    >
    > Stąd pytanie wogóle o sens takich sprawozdań, bo one przez BARDZO dużą
    > liczbę operatorów zostaną wypełnione na chybił-trafił.
    >
    > Tak sobie rozmawiam z kilkoma dostawcami w moim regionie i tylu słów na
    > "k" jakie usłyszałem o ostatnich sprawozdaniach to nie słyszałem pewnie
    > od początku naszej znajomości. I to od bardzo spokojnych ludzi. Zatem
    > coś jest na rzeczy.

    Wojtek,

    Mimo że inwentaryzacja, a właściwie samo podejście UKE do niej mnie
    rozpaliło do białości; wystarczyło w styczniu opublikować wymagany
    zakres danych i można było luźno zrobić taki spis w 3 miesiące -
    ale nie - z typowo urzędniczą fantazją - wszyscy mają rucić wszystko
    i zająć się robotą dla UKE - bo parafrazując - UKE jest najważniejsze ;-)
    To my - przedsiębiorcy (i to bez względu na to czy duzi czy mali) - karmimy
    tą machinę urzędniczą, oni za NASZE pieniądze siedzą w swoich gabinetach,
    i mają bezstresową pracę - więc NALEŻY nam się odrobina szacunku.

    Ale nie o tym miałem pisać.

    Przemyślcie jaki sens ma robienie tej inwentaryzacji na danych z sufitu,
    jakiś analityk zrobi jakąś analize - oczywiście za naszą kase - i wyjdą
    mu bzdury. Więc znowu zostanie zarządzona inwentaryzacja i tak w kółko.
    Nie zachowujmy się jak naród pod okupacją, ale rozmawiajmy - UKE pomogło
    nam wiele razy (no może bardziej zaszkodziło monopolom, ale zawsze to
    dla nas pomoc). Takie wzajemne nakręcanie się nie przyniesie nic dobrego.
    Przyjadą do Ciebie panowie na kontrole i zaczną się czepiac pierdół.
    No po co Ci to, jesteś niestety na przegranej pozycji. Szanuj czas swój
    i innych - tym bardziej że Ci inni żyją za Twoje pieniądze :-).

    Reasumując.

    Pani Aniu, proszę wziąć pod uwagę, że my żyjemy z tego co zarobimy.
    Zarabiamy pracując (wypełnianie sprawozdań/inwentaryzacji nie przynosi
    nam dochodów) - przykręcanie nam śruby doprowadzi do tego że część napewno
    sobie odpuści i wyrejstruje działalność, sprzeda firmy i zajmie się sprzedażą
    marchewek. Ja sobie zdaje sprawę że UKE przynosi gigantyczne wpływy
    do budżetu - głównie z opłat za częstotliwości - które to wnoszą operatorzy.
    Prosimy więc o szanowanie nas, jako tych którzy na Was pracują, my oprócz
    urzędników mamy do utrzymania jeszcze swoje rodziny - pamiętajcie o tym.
    Czy to taki problem, żeby zakres danych opublikować na 3 miesiące wcześniej?
    Czy zmiany wersji narzędzi w połowie okresu na przygotowanie danych jest poważne?

    Proszę to przemyśleć.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 12. Data: 2011-04-19 08:58:07
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Czy to taki problem, żeby zakres danych opublikować na 3 miesiące
    > wcześniej?
    > Czy zmiany wersji narzędzi w połowie okresu na przygotowanie danych jest
    > poważne?

    o to, to !
    z jednej strony wystepuje naturalny opor przed dodatkowymi czynnosciami,
    padaja rozne argumenty (o zasadnosci, o tajemnicy itp.)
    to podejscie mozna sobie darowac, ale z drugiej strony mamy bledne podejscie
    uke, gdyz:
    - mozna bylo dwa lata temu opublikowac informacje, ze dane nalezy gromadzic,
    bo beda zbierane
    - mozna bylo skonsultowac szczegolowe kwestie, bynajmniej nie po to, aby
    zmniejszac zakres danych, ale po to, zeby opracowac bezbledne narzedzia i
    ulatwic prace sobie i operatorom
    a tak mamy konsultacje na lapu-capu, Wasze narzedzia zawieraja bledy, albo
    nie dzialaja i co Pani na to ?

    za dwa-trzy miesiace moj system paszportyzacji bedzie taki, ze trzeba bedzie
    kliknac jednego buttona "eksport danych do uke" i wybrac date aktualnosci
    danych
    kosztuje mnie to troche pracy programisty, prawdopodobnie mniej, niz
    goraczkowe przygotowywanie danych wedlug zmieniajacych sie kryteriow i
    interpretacji

    podpisuje sie pod wypowiedzia przedpiscy: to jest niepowazne !
    nie samo zbieranie danych, nie ich zakres, ale sposob prowadzenia tej sprawy

  • 13. Data: 2011-04-19 09:56:48
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > Wyjątkiem jest infrastruktura budynkowa, która stanowi tzw. wąskie
    gardlo i art. 30 megaustawy umozliwia korzystanie z cudzej pasywnej
    infrastruktury budynkowej (pasywnej czyli kanalizacji lub ciemnego
    włokna, a nie BSA i WLR). Ale z art. 30 sami też możecie korzystać.

    Tylko bez określenia zasad korzystania z niej - ta możliwość to w praktyce
    fikcja. Nie raz już rozmawialiśmy o tym, że większość spraw rozbija się o
    brak rynku usług międzyoperatorskich. Obecnie bowiem jest ramówka na część
    usług TPSA i... Dziki Zachód reszty. Podawałem swego czasu m.in. przykład
    PKP Nieruchomości - 100 zł za 1 mb kabla w budynku. Dla łącznika 80 mb
    oczekiwana opłata - 8000 zł / m-c. Wszystko zgodnie z ich cennikiem. I tak,
    pisząc mb mam na myśli metry bieżące. C mi po świadomości istnienia
    infrastruktury, jeśli zasady dostępu do niej nie są zdefiniowane.

    Wiem, ten kij ma dwa końce. Ale nie można opowiadać, że raporty pomogą
    operatorom w inwestycjach i wiedzy o tym, co mogą dzierżawić, zamiast
    budować/dublować własną, nie projektując przy tym choćby ramowych rozwiązań
    dot. sposobu (i bezpieczeństwa) dostępu do informacji o infrastrukturze
    podmiotów konkurencyjnych oraz zasad (np. zajętość/rezerwacja na własne
    potrzeby) i jakichś stawek będących punktem odniesienia - choćby w ramówce
    TP. Bez tych ram rysujących choćby szkic rynku międzyoperatorskiego,
    inwentaryzacja nakarmi tylko serwery urzędnicze i będzie bazą do kilku prac
    naukowych, artykułów i raportów.

    Pozdrawiam

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)

  • 14. Data: 2011-04-19 18:27:58
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Czy zmiany wersji narzędzi w połowie okresu na przygotowanie danych jest
    > poważne?

    dzisiaj zapowiedz kolejnej zmiany
    http://forumszerokopasmowe.pl/forum/viewtopic.php?t=
    418&sid=48be173b83ed72583d89f5b3dfcbafac
    nie wiem, komu to potrzebne, skoro terminy sie koncza ?

  • 15. Data: 2011-04-19 18:57:13
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > Nikt nie nałoży na Was obowiązkow...
    Z całym szacunkiem... wciąż nakładane są na nas nowe obowiązki w dodatku
    realizowane jest to z naszych podatków i wbrew naszemu szeroko pojętemu
    interesowi. Proszę wybaczyć ale osobiście nie widze najmniejszej korzyści
    płynącej z tych działań dla mojego biznesu, widzę za to całą masę
    potencjalnych zagrożeń i ogrom pracy wciąż utrudnianej zmianami warunków gry
    oraz wciąż nowymi oczekiwaniami urzędników. to najbardziej NĘKANA przez
    państwo forma działalności gospodarczej.

    --
    Robert (ISP/KIKE)

  • 16. Data: 2011-04-19 20:31:35
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-04-18 22:55, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:

    > Nikt nie nałoży na Was obowiązkow, jesli nie macie pozycji rynkowej
    > umozliwiającej lekceważenie konkurentów i konsumentów,

    Wiele małych ISP, zwanych w naszym żargonie urynanetami, lekceważy
    konkurencję i swoich klientów, utrudniając jednocześnie życie rzetelnym
    przedsiębiorcom, oszukując państwo, grając na na nosie również UKE, bo
    prowadzą często działalność bez stosownego wpisu. Zatem argument o
    konieczności nałożenia określonych obowiązków z powodu lekceważenia
    konkurentów i konsumentów uważam za zdecydowanie chybiony.

    > a z calym
    > szacunkiem - nie macie i nie bedziecie mieli jeszcze przez nastepne
    > 100 lat.

    To znaczy co? Sugeruje Pani, że z powodu tego, że jesteśmy mali mamy
    zwijać interes i zarobione pieniądze czymprędzej inwestować w produkcję
    musztardy? Z całym szacunkiem - ta wypowiedź brzmi arogancko i bardzo
    dobitnie pokazuje stosunek do nas i sugeruje gdzie nasze miejsce - tam,
    gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę.

    --
    Ślązak

  • 17. Data: 2011-04-19 20:56:10
    Temat: Re: Wyw?aszczenie....
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-19 20:27, brum pisze:

    > dzisiaj zapowiedz kolejnej zmiany
    > http://forumszerokopasmowe.pl/forum/viewtopic.php?t=
    418&sid=48be173b83ed72583d89f5b3dfcbafac
    > nie wiem, komu to potrzebne, skoro terminy sie koncza ?

    to może kurcze jakieś oficjalne info - jak się przekładają błędy w
    weryfikatorze na terminy ?

    Ogólnie to mam wrażenie, że UKE powoli daje ciała an całej linii - chat
    - wysypał się, formularze - nie działają. Co nagle to po diable ...

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 18. Data: 2011-04-19 21:08:34
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-19 22:31, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > dobitnie pokazuje stosunek do nas i sugeruje gdzie nasze miejsce - tam,
    > gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę.

    Tom - poczytaj czym jest znacząca pozycja rynkowa. Czegoś nie zrozumiałeś.

  • 19. Data: 2011-04-19 21:29:29
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-04-19 23:08, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Tom - poczytaj czym jest znacząca pozycja rynkowa. Czegoś nie zrozumiałeś.

    Maciej, proszę Cię. Wiem i rozumiem, co to jest znacząca pozycja rynkowa
    - jednakże tego typu wypowiedzi działają i będą działać jak płachta na
    byka zwłaszcza, jak siedzisz i męczysz się nad sprawozdaniem, po raz
    n-ny sprawdzając swoje wpisy, po czym z wątku na polipie dowiadujesz
    się, że właśnie w super-duper-narzędziu UKE jest błąd, który wysypuje Ci
    cały misterny plan w...

    To jest niepoważne i nie przystoi powadze Urzędu.

    I żeby była jasność - nie neguję samego pomysłu i konieczności
    przeprowadzenia inwentaryzacji. Ale sposób realizacji przez UKE jest do
    bani i spowoduje to, o czym piszą w innych wątkach: część raportów
    będzie na 'odpieprz się', a straszenie weryfikacją jest dość... hm...
    mało przekonujące.(*)

    --
    Ślązak
    (*) Tak wiem, po tym co piszę mogę spodziewać się weryfikacji.

  • 20. Data: 2011-04-20 05:44:43
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    tia

    a ja powiem tyle,
    zeby nastepnym razem zrobic taką inwetaryzację jako kontrol
    30 dni? niech trwa tyle

    ja nie bede siedział po nocach, zeby dopilnowac us, uke, ue etc
    to sie robi juz naprawde przegiecie totalne..
    tylko korporacja? i nic innego?

    jesli mamy robic cos tak ciezkiego, pracochłonnego
    to niech to będzie w ramach kontroli

    4000 podmiotów kontrolowanych jednoczesnie?
    niech tak będzie

    ale proszę o jedno
    nie zmieniajce warunków gry w trakcie meczu
    (dlaczego nie rozesłaliscie maili do wszystkich którzy pisali na
    teleinfrastruktura informacji o zmianie weryfikatora)

    --
    pozdros
    icek