  • 1. Data: 2009-04-07 08:49:41
    Temat: Wyzsza szyba - czy jest roznica?
    Od: "Kuba" <k...@o...pl>

    Witam,

    Rzecz sprowadza sie do tego, ze chcialbym miec troche ciszej/ zeby mniej wialo
    podczas jazdy. Zanim zaczne wydawac pieniadze chcialbym poznac doswiadczenia
    innych, czy lepiej jest:

    a) zainwestowac w "cichy" kask
    b) zainwestowac w wyzsza szybe
    c) a) i b)
    d) zatyczki do uszu - wolalbym jednak _cos_ slyszec...

    Motocykl to FZ6 Fazer '07.

    Czy ktos z Was wymienial szybe na wyzsza? Jesli tak, to jaka? Czy roznica w
    poziomie halasu/ wiania jest odczuwalna?

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-04-07 09:16:40
    Temat: Re: Wyzsza szyba - czy jest roznica?
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy ktos z Was wymienial szybe na wyzsza? Jesli tak, to jaka? Czy roznica
    > poziomie halasu/ wiania jest odczuwalna?

    Ja używam zatyczek tylko w trasie. W mieście nie czuję potrzeby.
    Wojtek

  • 3. Data: 2009-04-07 09:30:21
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 07 Apr 2009 10:49:41 +0200, Kuba napisał(a):

    > Czy ktos z Was wymienial szybe na wyzsza? Jesli tak, to jaka? Czy roznica w
    > poziomie halasu/ wiania jest odczuwalna?

    Ja u siebie wymieniłem szybę oryginalną na wyższą - jest lepiej niż przy
    oryginale (ciszej, przy wyższych prędkosciach dopiero mnie wiatr
    atakuje), chociaż do ideału jeszcze trochę brakuje - ale to raczej przez
    to że mam 1,88 m wzrostu i nawet wyższa szyba jeszcze nie trochę nie
    daje rady - rozglądam się za jakimś pasującym deflektorem, ale jak na
    razie z mizernym skutkiem.

    Co do hałasu podczas jazdy na codzień: mp3 (głośność minimalna) +
    EP-630 Creativa (traktowane jako substytut zatyczek, a nie nagłośnienie)
    i jest ok - słyszę co trzeba z zewnątrz, hałas mam lekko wytłumiony a i
    muzyki trochę posłucham ;)

    Sebastian S.
    FZS 600

  • 4. Data: 2009-04-07 09:43:08
    Od: "Kuba" <k...@o...pl>

> [...]
    > atakuje), chociaż do ideału jeszcze trochę brakuje - ale to raczej przez
    > to że mam 1,88 m wzrostu i nawet wyższa szyba jeszcze nie trochę nie

    A jaka to szyba - z Yamahy? Ja mam 175 cm, wiec skutek moze byc jeszcze lepszy.
    Zalezy mi na dobrym efekcie, bo 90% przebiegu mam w trasie. Gdybym jezdzil po
    miescie to bym sie tym w ogole nie przejmowal...

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 5. Data: 2009-04-07 09:47:45
    Od: a...@d...pl

    kupilem szybe MRA do turystyki (12cm wyzsza) (http://bikepics.com/
    pictures/1001464/)
    jak jade szybciej (ponad 140) to mam relaks a z krotka szyba juz
    walczylem z wiatrem. przyjmowalem go na klate, teraz na kask. wiec jak
    sie lekko pochyle to wiatr leci nade mna.
    mam 177 cm wzrostu i fazera 2 600.

    ale podobno trzeba uwazac bo niektore szyby nie firmowe powoduja ze
    robi sie proznia pomiedzy szyba a motocyklista i nie jest to fajne :)

    pozdrawiam

    atlo

  • 6. Data: 2009-04-07 10:13:47
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > b) zainwestowac w wyzsza szybe
    > c) a) i b)
    > d) zatyczki do uszu - wolalbym jednak _cos_ slyszec...

    zdecydowanie b), z tym ze dobrac trzeba eksperymentalnie. Kupowac na próbe
    ciezko, łatwiej przejechac sie cudzym.

    b.

  • 7. Data: 2009-04-07 10:16:09
    Od: "Mario123" <b...@o...pl>

> [...]
    > Czy ktos z Was wymienial szybe na wyzsza? Jesli tak, to jaka? Czy roznica
    > poziomie halasu/ wiania jest odczuwalna?
    ***
    Witam
    Ja u siebie założyłem szybe puig'a tzw. racing, wyższa od oryginału o jakieś
    5 cm.
    Dodatkowo jest ona odgięta nieco bardziej niż oryginał i odsuwa pęd
    powietrza od
    kierowcy. W moim przypadku dało to dużą róznicę. Oryginał - przy około
    120-130km/h już dość mocno wiało i trza się było troche położyć. Po zmianie
    można podejść w miarę komfortowo pod 200 siedząc jak na krześle.
    Z tym że musze zaznaczyć ze do wielkoludów nie należe. :-)
    Zatyczki do uszu i tak używam, człowiek jakoś tak mniej zmęczony jest po
    jezdzie
    z zatyczkami, we łbie nie szumi przez kilka godzin po zejściu z moto.
    Puig ma jeszcze szybkę turystyczną, wyższą o 10 cm od oryg.

    Mariusz (Mario123)
    FZ6 Fazer S2 '07

  • 8. Data: 2009-04-07 10:21:24
    Od: "Kuba" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > ale podobno trzeba uwazac bo niektore szyby nie firmowe powoduja ze
    > robi sie proznia pomiedzy szyba a motocyklista i nie jest to fajne :)

    Dzieki :) A czy ktos cwiczyl z oryginalna szyba "turystyczna" Yamahy?

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 9. Data: 2009-04-07 10:47:21
    Od: "Kuba" <k...@o...pl>

> [...]
    > z zatyczkami, we łbie nie szumi przez kilka godzin po zejściu z moto.
    > Puig ma jeszcze szybkę turystyczną, wyższą o 10 cm od oryg.

    Dzieki za wszystkie wypowiedzi. Rozejrze sie w takim razie za szyba turystyczna
    puiga, bo przy moich przebiegach zalezy mi szczegolnie na "niewianiu" :)

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 10. Data: 2009-04-07 11:02:52
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 07 Apr 2009 10:49:41 +0200, Kuba <k...@o...pl> wrote:

    [...]
    > d) zatyczki do uszu - wolalbym jednak _cos_ slyszec...

    Jeżeli jeździsz w trasie, to niezależnie od szyby i tak zatyczki by się
    przydały. W zatyczkach można bez problemu usłyszeć, co się dzieje dookoła,
    a to, co najbardziej trwale uszkadza słuch to wysokiej częstotliwości świst
    wiatru, na który człowiek nie zwraca tak uwagi jak na głośniejsze hałasy
    od turbulencji.

    Oczywiście, można wychodzić z założenia, że na starość to już będą tanie
    i powszechne cyberimplanty i będzie można mieć wszczepiony aparat słuchowy
    ;-)
    ale utrata słuchu jest stopniowa, kumulatywna i nie przechodzi z czasem.

    > Kuba
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik