  • 1. Data: 2011-06-27 16:08:25
    Temat: Wzmacniacz GSM - samochodowy
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    W połowie bloków na osiedlu jest bardzo słaby zasięg PLAY
    Dostępne w handlu wzmacniacze antenowe (repeatery) GSM są dość drogie. Za to
    takie wzmacniacze samochodowe są w cenach dość atrakcyjnych.
    Czy ktoś próbował zastosować takie urządzenie w mieszkaniu?
    Teoretycznie powinno być O.K. A praktycznie?

    Pozdr. Hals.

  • 2. Data: 2011-06-27 21:57:12
    Temat: Re: Wzmacniacz GSM - samochodowy
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iuaaes$lss$...@m...internetia.pl,
    Hals <u...@v...pl> nastukał:
> [...]
    > atrakcyjnych. Czy ktoś próbował zastosować takie urządzenie w mieszkaniu?
    > Teoretycznie powinno być O.K. A praktycznie?

    w większości przypadków jest to leczenie syfa pudrem
    --
    VSS

  • 3. Data: 2011-06-28 06:20:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2011 18:08, Hals pisze:
    > W połowie bloków na osiedlu jest bardzo słaby zasięg PLAY
    > Dostępne w handlu wzmacniacze antenowe (repeatery) GSM są dość drogie. Za to

    Repeater i wzmacniacz antenowy to niekoniecznie to samo. Zwłaszcza w
    przypadku transmisji cyfrowej.

    > takie wzmacniacze samochodowe są w cenach dość atrakcyjnych.
    > Czy ktoś próbował zastosować takie urządzenie w mieszkaniu?
    > Teoretycznie powinno być O.K. A praktycznie?

    A na jakiej teorii się opierasz, hmm?

    Generalnie problemy z zasięgiem występują z dwóch powodów: bardzo
    izolowany obszar (np. tunele metra) lub duża odległość od BTSa
    (ewentualnie zapchany BTS).

    W tym drugim przypadku wzmacniacz nic nie da.

    W pierwszym może minimalnie poprawić _jeśli_ jest dobrej jakości
    (czytaj: drogi). Ale tylko minimalnie - przy dużym tłumieniu będzie
    wzmacniał szumy.

  • 4. Data: 2011-06-28 07:33:41
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > A na jakiej teorii się opierasz, hmm?

    Na podstawie doświadczenia myślowego :-)

> [...]
    >
    > W pierwszym może minimalnie poprawić _jeśli_ jest dobrej jakości
    > (czytaj: drogi). Ale tylko minimalnie - przy dużym tłumieniu będzie

    To dlaczego w takim razie koncerny montują w samochodach wzmacniacze
    antenowe?
    Wykluczając powyższe - pozostaje tylko zjawisko "klatki Faradaya" z
    telefonem w środku.
    Problemy z zasięgiem wynikają w tym przykadku z usytuowania BTSa - wzdłuż
    osi bloku, oraz usytuowania terenu - blok jest na stoku.
    Na wyższych piętrach zasięg jest.
    Doświadczenie na którym się opieram wskazuje niezbicie, że antena odbiorcza
    ze wspomnianym wzmacniaczem umieszczona np. na 3 piętrze może znacznie
    poprawić odbiór na parterze.
    Ewentualne umieszczenie anteny nadawczej tego wzmacniacza w pobliżu
    mieszkania na parterze jeszcze bardziej poprawi odbiór.

    Nadal jest to leczenie syfa pudrem?
    :-)

    Hals

  • 5. Data: 2011-06-28 09:05:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-28 09:33, Hals pisze:

    > Na podstawie do?wiadczenia my?lowego :-)

    > To dlaczego w takim razie koncerny montuj? w samochodach wzmacniacze
    > antenowe?
    > Wykluczaj?c powy?sze - pozostaje tylko zjawisko "klatki Faradaya" z
    > telefonem w ?rodku.
    > Problemy z zasiegiem wynikaj? w tym przykadku z usytuowania BTSa - wzd?u?
    > osi bloku, oraz usytuowania terenu - blok jest na stoku.
    > Na wy?szych pietrach zasieg jest.
    > Do?wiadczenie na którym sie opieram wskazuje niezbicie, ?e antena odbiorcza
    > ze wspomnianym wzmacniaczem umieszczona np. na 3 pietrze mo?e znacznie
> [...]

    Ale przy okazji kabel wnosi swoje tłumienie.
    Aczkolwiek tak pracowały swego czasu niektóre punkty sprzedające GSM,
    mieszczące się choćby w przejściach podziemnych przy metro w Warszawie.

    > Ewentualne umieszczenie anteny nadawczej tego wzmacniacza w pobli?u
    > mieszkania na parterze jeszcze bardziej poprawi odbiór.

    Antena nadawcza wzmacniacza? A to już nie jest repeater?

    Może da się zrobić zrzutę w kilka osób i postawić "prawdziwy" repeater?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2011-06-28 09:27:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.06.2011 09:33, Hals pisze:

    > To dlaczego w takim razie koncerny montują w samochodach wzmacniacze
    > antenowe?

    Z prostego powodu: siedzisz w blaszanej, ekranującej puszce, więc
    telefon lepiej podłączyć kabelkiem do porządnej zewnętrznej anteny. Ale
    w aktywny wzmacniacz niezbyt wierzę.

    > Wykluczając powyższe - pozostaje tylko zjawisko "klatki Faradaya" z
    > telefonem w środku.

    Ano właśnie.

> [...]
    > Ewentualne umieszczenie anteny nadawczej tego wzmacniacza w pobliżu
    > mieszkania na parterze jeszcze bardziej poprawi odbiór.

    To mi bardziej wygląda na repeater niż na wzmacniacz.

  • 7. Data: 2011-06-28 10:24:52
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > To mi bardziej wygląda na repeater niż na wzmacniacz.

    Bardzo słusznie.
    Jeżeli zamocujemy do niego antenę nadawczą to będzie repeater. Ale co do
    poprawności działania takiego układu mam wątpliwość.
    W samochodach ten wzmacniacz podłączony jest do telefonu (wbudowanego) lub
    do uchwytu telefonu. I wtedy też działa jako repeater :-)
    Dlatego właśnie pytam bardziej obytych z tym tematem. Być może wyważam
    otwarte drzwi - ktoś już używa taki wzmacniacz.
    Być może nie warto - bo moc wzmacniacza może być malutka, a i służy on
    jedynie do doprowadzenia sygnału z zewnątrz do środka klatki Faradaya.

    Hals.

  • 8. Data: 2011-06-28 12:35:34
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.06.2011 18:08, schrieb Hals:
> [...]
    > Czy ktoś próbował zastosować takie urządzenie w mieszkaniu?
    > Teoretycznie powinno być O.K. A praktycznie?

    Nie da się. Oprócz tego zgłoś do operatora sieci brak zasięgu, a jak nie
    poprawi, to zmień operatora. To nie socjalizm, że trzeba brać co na półce.

    Waldek

  • 9. Data: 2011-07-01 01:37:49
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 27 Jun 2011 18:08:25 +0200, "Hals" <u...@v...pl> wrote:

> [...]
    >Czy ktoś próbował zastosować takie urządzenie w mieszkaniu?
    >Teoretycznie powinno być O.K. A praktycznie?

    to wez ustaw sobie w aparacie reczny wybor operatora ...i wybierz Plus
    GSM - wtedy telefon bedzie w tzw. roamingu wew. Plusa i tez bedzie
    dzialala. Nawet lepiej, bo rzadziej bedzie sie przelaczal.

    Na moim telefonie Nokia 6310i wyswietla sie wtedy

    Plus GSM
    Play

    jak jest w sieci Play

    Play

    Na innych aparatach moze byc roznie.

    A jezeli uzywasz stacjonarnie swojego Playa to moze wlozyc karte w
    bramke gsm i podlaczyc zew. antenke.

    Zdaj relacje.

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2011-07-01 06:35:56
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > to wez ustaw sobie w aparacie reczny wybor operatora ...i wybierz Plus
    > GSM - wtedy telefon bedzie w tzw. roamingu wew. Plusa i tez bedzie
    > dzialala. Nawet lepiej, bo rzadziej bedzie sie przelaczal.

    Jest ustawione :-)
    Nadajnik Play był niedostępny, ustawiony jest Plus na stałe.

    > A jezeli uzywasz stacjonarnie swojego Playa to moze wlozyc karte w
    > bramke gsm i podlaczyc zew. antenke.

    Używany jest raczej mobilnie......

    Hals.