  • 1. Data: 2019-03-19 23:46:45
    Temat: Z ciekawości-jak wyjdzie
    Od: Animka <a...@i...pl>

    Zrobiłam zdjęcie raniutko z okna. bo słońce bardzo świeciło.
    Z ciekawości zrobiłam to pierwszy raz-pod słońce,z telefonu, z
    włączoną lampą błyskową.

    https://zapodaj.net/85cf532038a8e.jpg.html
    https://zapodaj.net/42f398a0ad20d.jpg.html

    --
    animka

  • 2. Data: 2019-03-20 11:19:49
    Temat: Re: Z ciekawości-jak wyjdzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    >Zrobiłam zdjęcie raniutko z okna. bo słońce bardzo świeciło.
    > Z ciekawości zrobiłam to pierwszy raz-pod słońce,z telefonu, z
> [...]

    Przez szybe ?

    Animko, podziwiam twoja wiare w lampe blyskowa na taka odleglosc :-)
    I to pewnie jeszcze dioda LED w twoim telefonie.

    Tak na przyszlosc - one doswietlaja na metr, moze dwa. W nocy to
    hoho - moze i na 5m - na zasadzie "cos widac".
    Profesjonalne lampy reporterskie - na kilkadziesiat m.
    Niestety - swialto z punktowego zrodla szybko slabnie z odlegloscia.

    Ale ... Marku - widac ten budynek ? widac, i to od zacienionej strony.
    Nie taka zla ta matryca, a przeciez jeszcze po drodze mogla stracic
    konwersja do JPEG, z JPEG i ekran w komputerze :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-03-20 12:57:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 11:19, J.F. pisze:
> [...]
    > Nie taka zla ta matryca, a przeciez jeszcze po drodze mogla stracic
    > konwersja do JPEG, z JPEG i ekran w komputerze :-)

    Można wyciągnąć i to nawet bez angażowania krzywych, bazując tylko na
    poziomach:

    https://zapodaj.net/8a1a7a6efb81a.jpg.html

    Całkiem nieźle matryca sobie poradziła, pomimo, że to GT-S7580 a Andkiem
    prawdopodobnie 4.x.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-03-20 21:39:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-19 o 23:46, Animka pisze:
    > Zrobiłam zdjęcie raniutko z okna. bo słońce bardzo świeciło.
    >  Z ciekawości zrobiłam to pierwszy raz-pod słońce,z telefonu, z
    > włączoną lampą błyskową.

    Serio sądzisz, że Twój smartfon doświetli lampą domy odległe o setki
    metrów i więcej? :-D

    Jeśli tak, to sprzedaję swój sprzęt oświetleniowy i kupuję smartfona. On
    nie dał by rady :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2019-03-20 21:58:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-20 o 11:19, J.F. pisze:

    > Animko, podziwiam twoja wiare w lampe blyskowa na taka odleglosc :-)

    Animka ma nadLEDy w swoim nadsmartfonie więc nie krytykuj. Z pewnością
    doświetli drogę mleczną :-D

    > Niestety - swialto z punktowego zrodla szybko slabnie z odlegloscia.

    Korekta: z kwadratem odległości.

    > Ale ... Marku - widac ten budynek ? widac, i to od zacienionej strony.
    > Nie taka zla ta matryca, a przeciez jeszcze po drodze mogla stracic
    > konwersja do JPEG, z JPEG i ekran w komputerze :-)

    Nie rozpędzałbym się w interpretacjach. Kompresja JPG nie ma nic do
    rzeczy, bo zawiera jedynie skompresowaną dynamikę z RAW przetwornika za
    pomocą softu smartfonowego. To, co widzisz, to żaden wyczyn. Słońce i
    duży kawał nieba są przepalone. Ekspozycja ustawiła się do reszty nieba
    a budynek ma podobną jasność najprawdopodobniej, bo pewnie jest biały.
    Popatrz na resztę kadru - wszystkie inne budynki zniknęły - zgaduję, nie
    są białe. Nawet nie wiem czy w ogóle tam są jakieś budynki.

    Gdyby matryca miała sporą dynamikę, to udałoby się wydobyć mnóstwo
    detali z cienia. Ale... musiałby to zrobić człowiek. Nie spotkałem się z
    przypadkiem by automatyka konwersji do JPG podejmowała się takich zabiegów.

    Kolejna rzecz to zabytkowy smartfon. Aparat ma bardzo małą rozdzielczość
    = duże piksele = mniejszy szum. W efekcie lepsza jakość zdjęć. Dlatego
    nie raz wspominałem o tym, że gigantyczne rozdzielczości matryc to jakaś
    patologia marketingowa. Ani optyka nie da takich rozdzielczości (w
    szczególności smartfonowa), ani to użyteczne a szum sporo większy bo
    piksele małe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2019-03-20 22:04:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-20 o 12:57, Adam pisze:

    > Całkiem nieźle matryca sobie poradziła, pomimo, że to GT-S7580 a Andkiem
    > prawdopodobnie 4.x.

    Bo rozdzielczość kiepska... To normalne. Im piksel mniejszy w matrycy,
    tym szum większy. Dlatego starsze rozwiązania miały lepszą jakość. Nawet
    mimo gorszych technologii.

    Obecnie dąży się do maksymalizacji ilości pikseli i tym samym
    relatywnego obniżania tym samym jakości zdjęć. Nikt się nie przejmuje
    tym, że optyka nie da nam takiej rozdzielczości - ważne by ilość pikseli
    wzrastała w nieskończoność. Ludzie kochają piksele a nie jakość :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2019-03-20 22:19:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 22:04, Marek S pisze:

    > Bo rozdzielczość kiepska... To normalne. Im piksel mniejszy w matrycy,
    > tym szum większy. Dlatego starsze rozwiązania miały lepszą jakość. Nawet
    > mimo gorszych technologii.
    > (...)

    Poniekąd tak, ale to nie matryca pełnoklatkowa ani choćby system micro
    4/3, tylko stosunkowo stary Galaxy Trend z matrycą 5Mpx, ale mimo
    wszystko wielkości ziarna ryżu.
    Aczkolwiek chyba porównywalne matryce mogą mieć najtańsze kompakty - ale
    te wygrywają optyką.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2019-03-20 22:41:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 21:39, Marek S pisze:

    > Serio sądzisz, że Twój smartfon doświetli lampą domy odległe o setki
    > metrów i więcej? :-D
    >
    > Jeśli tak, to sprzedaję swój sprzęt oświetleniowy i kupuję smartfona. On
    > nie dał by rady :-)

    Tutaj:
    https://zapodaj.net/e82b5c7eeb267.jpg.html

    Praktica, rybie oko, Fuji S-400, lampa Metz54 prawdopodobnie przy pełnej
    mocy i maksymalnej szerokości strumienia światła. Szacowana odległość:
    ok. 12 do 15 metrów do okrągłego okna.

    Pokazywałem czasami znajomym moc lampy Metz54 w ten sposób, że na
    reflektor główny ze zdjętym rozpraszaczem kładłem papier gazetowy - taki
    typu trybuna ludu i wyzwalałem ręcznie maksymalny błysk. Tam, gdzie był
    czarny nadruk, przepalało papier.

    Wcześniej z Zenitem miałem ruski "młotek" z lampą 72 albo 74 - ale jakoś
    mi nie przyszło do głowy robić takie testy. Ale przypuszczam, że na
    upartego to jednym błyskiem mogła by usmażyć stado much.

    Ale jednak chyba stary Galaxy jest lepszy od tysiąca takich lamp ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2019-03-21 08:27:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2019 21:58:53 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > rzeczy, bo zawiera jedynie skompresowaną dynamikę z RAW przetwornika za
    > pomocą softu smartfonowego. To, co widzisz, to żaden wyczyn. Słońce i

    Ale spory kawal nieba nie jest przepalony, wiec budynek znacznie
    ciemniejszy.

> [...]
    > przypadkiem by automatyka konwersji do JPG podejmowała się takich zabiegów.

    Otoz to - wez raw, ustaw parametry tak, aby wydobyc cienie, i wtedy
    mozemy zobaczyc, jak sobie z ciemnymi radzi matryca.

    A najlepsze byloby jakies stanowisko pomiarowe z roznymi jasnosciami
    na jednym kadrze ...

    J.

  • 10. Data: 2019-03-21 16:12:40
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 20 marca 2019 22:41:13 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > reflektor główny ze zdjętym rozpraszaczem kładłem papier gazetowy - taki
    > typu trybuna ludu i wyzwalałem ręcznie maksymalny błysk. Tam, gdzie był

    Nigdy ci ten Metz nie rąbnął?
    Paru znajomych, fakt że robiących w reporterce, miało taki przypadek jak im się
    wentylatorek przyciął;)
    Pozdrawiam Marcin