  • 1. Data: 2013-06-21 14:30:00
    Temat: Z cyklu - kto winny :>
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Żona jechała pasem do jazdy prosto, obok pas do skrętu w lewo, który jest
    współdzielony z torami tramwajowymi. Cwaniaki jadą tym pasem po to, żeby się wepchnąć
    na pas jadący na wprost (co jest bezsensem bo tam korków nie ma prawie nigdy i swoim
    wpychaniem się oszczędzają sobie góra 30 sekund). Tym razem poszło nieco za nerwowo,
    bo za czającym się cwaniakiem pojawił się dzwoniący tramwaj, toteż koleś wepchnął się
    szybkim skrętem przed moją żonę. Ta zahamowała, facet za nią również, ale kolejny już
    nie zdołał i przywalił w poprzednika. Cwaniak uciekł i nikt nie zapamiętał numeru
    rejestracyjnego. Facet który przywalił nie chciał się zgodzić z niebieskimi że to
    jego wina i odmówił przyjęcia mandatu. Wjechał komuś w dupę więc tutaj sprawa
    oczywista, ale co z tym który wymusił pierwszeństwo? Jeżeli jego by złapali, to ten
    co wjechał w dupę byłby nadal winny, czy wina przeszłaby na tego który się wepchnął?

    L.

  • 2. Data: 2013-06-21 14:45:57
    Temat: Re: Z cyklu - kto winny :>
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >czy wina przeszłaby na tego który się wepchnął?

    Nie przejdzie. Kierowca powinien jechać tak aby wyhamować szczególnie jeśli
    innym się udało.
    Tego który się wepchnął można by ścigać za spowodowanie zagrożenia w ruchu,
    wtedy w tym zdarzeniu były by 2 mandaty.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2013-06-21 14:52:22
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-06-21 14:30, Lisciasty pisze:
    [...]
    Gdyby zderzyły się wymuszający i ten, na którym wymuszono, to wina
    wymuszającego.
    Ale skoro ten, na kim wymuszono zdążył wyhamować, natomiast ktoś za nim
    się zagapił, to wina gapy. Wymuszający IMO mógłby dostać mandat za
    wymuszenie, ale już nie za spowodowanie kolizji.
    Gdyby ten, na którym wymuszono w celu uniknięcia kontaktu np. skręcił i
    przywalił w kogoś - to można by się kłócić. Ale przywalono w niego, na
    jego pasie, z tyłu, nikt mu nie wyjechał, nie wymusił.

    PS.
    Jakoś dziwnie wysłałeś tego posta, bo przy cytowaniu nie rozbija mi na
    linie. Chyba, że to ze mną coś nie tak...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2013-06-21 15:01:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Friday, June 21, 2013 2:52:22 PM UTC+2, LEPEK wrote:
    > Jakoś dziwnie wysłałeś tego posta, bo przy cytowaniu nie rozbija mi na
    > linie. Chyba, że to ze mną coś nie tak...

    Puściłem z gógla groups, a te jełopy ostatnio zmienili interfejs i coś jest skopane
    chyba :/

    L.

  • 5. Data: 2013-06-21 15:46:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 21 Jun 2013 05:30:00 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:

    >Wjechał komuś w dupę więc tutaj sprawa oczywista, ale co z tym który wymusił
    pierwszeństwo? Jeżeli jego by złapali, to ten co wjechał w dupę byłby nadal winny,
    czy wina przeszłaby na tego który się wepchnął?

    IMHO nadal byłby winny, bo przecież 2 samochody przed nim zdołały się
    zatrzymać. Prawdopodobnie dostałby mandat za nieustąpienie
    pierwszeństwa, ale IMHO obciążanie go odpowiedzialnością za kolizję
    byłoby zbyt daleko idące.

  • 6. Data: 2013-06-21 15:55:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości
> [...]
    >oczywista, ale co z tym który wymusił pierwszeństwo? Jeżeli jego by
    >złapali, to ten co wjechał w dupę byłby nadal winny, czy wina

    Mandat za wymuszenie pierwszenstwa moglby dostac.
    Gdyby zona nie zdazyla zahamowac i w niego przywalila, to by jeszcze
    bylo za spowodowanie kolizji i znizki w OC stracil.

    Ale to ze ten za nia nie trzymal bezpiecznego odstepu, to juz
    wylacznie jego problem.
    A tu w dodatku jeszcze nastepny mial ten problem - zona zahamowala,
    ten za nia zahamowal, a tamten chce zeby mu odszkodowanie wyplacic ?

    J.

  • 7. Data: 2013-06-21 16:10:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 15:55:31 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    > A tu w dodatku jeszcze nastepny mial ten problem - zona zahamowala,
    > ten za nia zahamowal, a tamten chce zeby mu odszkodowanie wyplacic ?

    Żeby było śmieszniej, ten co przywalił, wyskoczył "z ryjem" do żony że nie powinna
    hamować tylko wjechać w tego co wymuszał. A żeby było jeszcze śmieszniej, za jakiś
    czas zjawił się ojciec wyżej wymienionego i zaczął wszystkich ustawiać, grozić że im
    pokaże, nawet do policmajstrów podskakiwał. Skąd się takie buce biorą to nie wiem :>

    Na marginesie, żona dostała jakiś świstek za który musi zapłacić 17 zł, celem
    otrzymania czegośtam. To jakaś nowa świecka tradycja? Niby nie majątek, ale trochę
    czujemy się wydymani w tym względzie :>

    L.

  • 8. Data: 2013-06-21 16:19:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 21 Jun 2013 07:10:35 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:

    >Na marginesie, żona dostała jakiś świstek za który musi zapłacić 17 zł, celem
    otrzymania czegośtam. To jakaś nowa świecka tradycja? Niby nie majątek, ale trochę
    czujemy się wydymani w tym względzie :>

    Tak, chyba.

  • 9. Data: 2013-06-21 17:06:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Żeby było śmieszniej, ten co przywalił, wyskoczył "z ryjem" do żony
    >że nie powinna hamować tylko wjechać w tego co wymuszał.

    No bo po prawdzie to nie powinna.
    Wtedy prawdziwy winny bylby ukarany ... choc ten z tylu nadal by byl
    winny :-)

> [...]
    > wyżej wymienionego i zaczął wszystkich ustawiać, grozić że im
    > pokaże, nawet do >policmajstrów podskakiwał. Skąd się takie buce

    Spoleczenstwo im na to pozwolilo :-)

    >Na marginesie, żona dostała jakiś świstek za który musi zapłacić 17
    >zł, celem otrzymania czegośtam. To jakaś nowa świecka tradycja? Niby
    >nie majątek, >ale trochę czujemy się wydymani w tym względzie :>

    Ale jaki swistek, w jakim celu, od kogo dostala ?

    Bo jak rozumiem to zona ani samochod nawet nie drasnieta, i zadnych
    swistkow nie potrzebuje ...

    L.

  • 10. Data: 2013-06-21 18:11:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 17:06:44 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Bo jak rozumiem to zona ani samochod nawet nie drasnieta, i zadnych
    > swistkow nie potrzebuje ...

    Już wiem, jak się opłaci kasę to wydadzą protokół z wypadku, jakby jednak chciała
    czegoś tam dochodzić. Ale popytałem się i ostatnio znajomemu wjechali w dupę, również
    płacił 17 zeta po to żeby dostać protokół, bo policmajstrzy na miejscu niczego nie
    wypisywali. Pytanie czy ta kasa idzie na zmarnowanie, czy można np. z OC sprawcy
    potem to wyciągnąć?

    L.