  • 1. Data: 2009-01-21 11:16:36
    Temat: Zablokowanie nakretki na srubie
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Nie moge nigdzie kupic sruby M12 o dlugosci 160 mm,
    wiec postanowilem zrobic ja sam, z kawalka nagwintowanego
    preta i nakretki.
    Pytanie jest takie: jak zablokowac na trwale nakretke na koncu
    takiego preta ? Nie chce spawac, bo zejdzie ocynk i latwiej
    wlezie rdza. Zakrecenie na farbe olejna albo na klej moze
    nie byc wystarczajace, bo ta sruba bedzie narazona na bardzo
    silne drgania.

    Czy sa jakies inne sposoby, oprocz przewiercenia na wylot dziurki
    poprzez nakretke i pret i wcisniecie tam gwozdzia ?

    Jeszcze jedno ograniczenie jest takie, ze sruba nie moze wystawac
    z drugiej strony nakretki. Nakretka musi imitowac dosyc plaski leb
    sruby. Mam tylko 10-12 mm miejsca.

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-01-21 12:19:35
    Temat: Re: Zablokowanie nakretki na srubie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 21 Jan, 11:16, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jeszcze jedno ograniczenie jest takie, ze sruba nie moze wystawac
    > z drugiej strony nakretki. Nakretka musi imitowac dosyc plaski leb

    Wywierć osiowo otwór na końcu pręta, nakręć nakrętkę i wbij w ten
    otwór kawał sworznia. Ale jest prostsze rozwiązanie: znaleźć jednak
    taką śrubę.
    Konrad

  • 3. Data: 2009-01-21 12:24:00
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    pluton wrote:
    > Pytanie jest takie: jak zablokowac na trwale nakretke na koncu
    > takiego preta ? Nie chce spawac, bo zejdzie ocynk i latwiej
    > wlezie rdza.

    Ja bym jednak pospawał i prysnął cynkiem w spraju. Można niby wkręcić na
    zielony Loctite (ten do osadzania), ale nie miał bym do takiej śruby
    zaufania.

    Maciek

  • 4. Data: 2009-01-21 12:24:07
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Czy sa jakies inne sposoby, oprocz przewiercenia na wylot dziurki
    > poprzez nakretke i pret i wcisniecie tam gwozdzia ?

    Może to: <http://www.loctite.pl/>, a potem znajdź "Uszczelnianie i
    zabezpieczanie gwintów". Kiedyś tego używałem w firmie, tylko drogie trochę.

    Grzexs

  • 5. Data: 2009-01-21 12:45:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Można jeszcze przylutować.
    Konrad

  • 6. Data: 2009-01-21 12:50:05
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Można jeszcze przylutować.

    To bedzie wibracyjna zageszczarka do gruntu.
    Kazde polaczenie w klasie nizszej niz 'zajebista'
    pusci, i bedzie kicha: ciecie podstawy, naprawa,
    ponowne spawanie maszyny.

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-01-21 13:05:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 21 Jan, 12:50, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:

    > To bedzie wibracyjna zageszczarka do gruntu.
    > Kazde polaczenie w klasie nizszej niz 'zajebista'
    > pusci, i bedzie kicha: ciecie podstawy, naprawa,
    > ponowne spawanie maszyny.

    No to od razu idź do porządnego sklepu ze śrubami i zamów porządne
    śruby.
    Konrad

  • 8. Data: 2009-01-21 13:30:18
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > To bedzie wibracyjna zageszczarka do gruntu.
    > Kazde polaczenie w klasie nizszej niz 'zajebista'
    > pusci, i bedzie kicha: ciecie podstawy, naprawa,
    > ponowne spawanie maszyny.

    Połączenie cyną z dodatkiem miedzi, ale bez ołowiu i z odpowiednim topnikiem
    zabezpieczy nakrętkę i jednocześnie cynku nie uszkodzi. Dalsze działania to
    lutowanie twarde, może cynk wytrzyma.

  • 9. Data: 2009-01-21 13:30:34
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    pluton <z...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeszcze jedno ograniczenie jest takie, ze sruba nie moze wystawac
    > z drugiej strony nakretki. Nakretka musi imitowac dosyc plaski leb

    Nie wierzę ze nie można kupić takiej albo dłuższej śruby i ją obciąć. 16
    centymetrów to nie jest jakaś kosmiczna długość.

  • 10. Data: 2009-01-21 13:31:15
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Można jeszcze przylutować.

    właśnie-czy gwint nie podciągnie kapilarnie lutu jak do miedzi?
    --