    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Zagwozdka z trakcją
    Date: Fri, 25 Dec 2015 10:07:06 +0100

    Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
    Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się
    nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane
    czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na
    pomarańczowo.

    Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem, że
    skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
    Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów
    zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami
    fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt. Wymieniłem
    też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.

    Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód
    trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę wątpię w
    tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe) szybko, gdzie
    odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy się kontrola, a
    czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na spokojnie, potrafi zamigać.

    Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
    nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
    kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

    Irek.N.