  • 1. Data: 2009-01-28 08:04:29
    Temat: Zamrozenie
    Od: Wangog <W...@g...pl>

    Witam

    Mam dosyc nietypowy problem.
    Jest sobie PC, paruletni. System dopiero co zainstalowany wiec programow
    prawie nie ma zadnych.
    Po pewnym czasie pracy nagle staje myszka i klawiatura. Zadne klawisze
    nie reaguja, myszka nie dziala. Na klawiaturze nie wlaczaja sie diody
    np. od Caps Lock`a.
    Totalnie nic nie mozna zrobic oprocz restartu z palca.
    Dzieje sie to w roznych odstepach czasu. Zaden "dziwny" proces tego nie
    robi.
    Wymienilem dysk i nic to nie dalo. W srodku kurzu nie ma wiec wentylator
    od procka jest czysty (zreszta on caly czas dziala).
    Moze to kwestia zasilacza ale wymienic go nie potrafie. Jak myslicie?
    Dzis jeszcze przepne go pod inny kontakt. Moze to cos pomoze.
    Komputer dostalismy z "darow" i ktos system na nim zainstalowal wiec
    pewnie u niego nie bylo problemow.
    Napewno uszkodzonego kompa by nam nie dali.

    Wangog

  • 2. Data: 2009-01-28 08:11:57
    Temat: Re: Zamrozenie
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Wangog pisze:
> [...]
    > pewnie u niego nie bylo problemow.
    > Napewno uszkodzonego kompa by nam nie dali.

    Prawdopodobnie to co u mnie na stacjonarnym - mocowanie procesora już go
    dobrze nie trzyma, coś tam puści i zwis, zamrożenie, restart, czasem
    czarny ekran, chwytam za radiator i lekko go naginam w różne strony -
    pomaga czasem na dłużej, czasem na krócej, a nie mam czasu zdemontować
    płyty i obejrzeć, czy zimny lut, czy złącze zaśniedziało, radiator
    większy trochę i obciąża złącze.
    A, ja tam bez większego ryzyka to robię - procek to AMD64 3000+, więc z
    "czapką". Jak masz procesor bez "czapki" to nie wyginaj w ten sposób,
    ale zdemontuj i przemyj złącze i procesor izopropanolem.

  • 3. Data: 2009-01-28 08:33:45
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2009-01-28 09:04, Wangog pisze:
> [...]

    > pewnie u niego nie bylo problemow.
    > Napewno uszkodzonego kompa by nam nie dali.

    Dosyć częstym przypadkiem w starych płytach (i nie tylko) sa spuchnięte
    kondensatory. Zobacz, czy kondensatory dookoła procesora maja płaskie
    denka, czy wypukłe.
    są takie
    http://www.overclockers.pl/recenzje/abit_av8_3rd_eye
    /Kondensatory.jpg

    czy takie?

    http://www.eres.alpha.pl/elektronika/fusion_public/a
    ttachments/kondensatory%5B111%5D.jpg

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,

  • 4. Data: 2009-02-01 16:10:24
    Od: komar <k...@1...cc>

    Wangog pisze:
    > Witam