  • 1. Data: 2009-01-27 19:38:56
    Temat: UPS do montażu w szafie
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    Potrzebuję kupić UPS i zamontować go w szafie rackowej. Ma zabezpieczać
    serwer (docelowo dwa), dwa switche, dwa modemy ADSL i router. Do tej
    pory używałem zawsze sprzętu APC, ale może jest na rynku coś innego,
    sprawdzonego i godnego polecenia, o podobnych własnościach użytkowych
    ale tańszego?

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 2. Data: 2009-01-27 19:58:45
    Temat: Re: UPS do montażu w szafie
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Mich@l" <k...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > używałem zawsze sprzętu APC, ale może jest na rynku coś innego,
    > sprawdzonego i godnego polecenia, o podobnych własnościach użytkowych ale

    Dobre albo Tansze, wybor nalezy do Ciebie.
    MarcPol, poszukaj na alledrogo.

    Model to ok. APC SMART 2200VA (3000VA nie oplaca sie kupowac z powodu tej
    samej pojemnosci aku, no chyba ze potrzebujesz podtrzymac wieksze
    obciazenie)

    --
    doom3

  • 3. Data: 2009-01-28 04:27:44
    Od: Konrad 'd3viCe' Pióro <q...@m...cy>

    On Tue, 27 Jan 2009 20:38:56 +0100
    "Mich@l" <k...@t...cy> wrote:

> [...]
    > router. Do tej pory używałem zawsze sprzętu APC, ale może jest na
    > rynku coś innego, sprawdzonego i godnego polecenia, o podobnych

    CompaQ (Deltec). Jakieś 2 lata temu kupiłem go w idealnym stanie z
    alledrogo (import Holandia) za pareset złotych z nowymi bateriami CSB
    (4 sztuki wymienialne przez przedni panel). Do tej pory trzyma tyle samo
    ile na początku i nigdy nie miałem z nim problemów. Podtrzymuje serwer z
    monitorem, kilkanaście switchy, kilka access pointów, pare akcesoriów
    rackowych. Pociągnął nawet większe obciążenie od tego jakie podawał
    producent bez zająknięcia :) Nie ma problemów z zimnym startem na pełnym
    obciążeniu. Do testowania obciążenia posłużyły czajnik elektryczny,
    suszarka, grzałka elektryczna i inne prądożerne urządzenia które udało
    mi się znaleźć ;) Diody stanu naładowania baterii i obciążenia
    funkcjonują bez zarzutu.

    --
    Konrad 'd3viCe' Pióro

  • 4. Data: 2009-01-28 06:01:22
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    Ja mam 2 takie:
    http://www.allegro.pl/item530095483_activejet_active
    _power_3000va_rack_19_sinuso.html
    od blisko dwóch lat. Działają bez zarzutu, "widzą" napięcie z mojego
    agregatu (jakaś tam honda) a z APC bywało różnie.

    PC

  • 5. Data: 2009-01-28 09:10:38
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik ":-)" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od blisko dwóch lat. Działają bez zarzutu, "widzą" napięcie z mojego
    > agregatu (jakaś tam honda) a z APC bywało różnie.

    Wyregulowales w APC z tylu czulosc systemu AVR ?
    Za APC z serii smart chodza nawet urzadzenia takie, ktore wymagaly czystej
    sinusoidy, bez zadnego problemu (za innymi upsami np: programatory piecow z
    pompami nie chcialy pracowac).

    Jak widze ActivePower to mnie rzuca, w sieci mielismy tego ustroistwa chyba
    ze 100 roznych modeli, wszystkie poszly na smietnik po 2 latkach, nie mowiac
    juz ze taki 600VA utrzymuwal ledwo 150W obciazenia, po przekroczeniu tej
    wartosci i po zaniku pradu poprostu sie wylaczal.

    --
    doom3

  • 6. Data: 2009-01-28 09:12:19
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]

    >suszarka, grzałka elektryczna i inne prądożerne urządzenia które udało
    >mi się znaleźć ;) Diody stanu naładowania baterii i obciążenia

    ...no to jeszcze rok w najlepszym przypadku i akumulatorki zalicza "siad" ;)
    CSB daje ok. 5 lat gwarancji na prace swoich aku, oczywiscie w idelanych
    warunkach temperaturowych.

    --
    doom3

  • 7. Data: 2009-01-28 10:02:52
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    Ale to APC nie widział wątpliwej "sinusoidy" przed sobą. Mimo odpowiednich
    ustawień programowych popiskiwał sygnalizując brak zasilania.

    PC

  • 8. Data: 2009-01-28 10:09:25
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Ale to APC nie widział wątpliwej "sinusoidy" przed sobą. Mimo odpowiednich
    > ustawień programowych popiskiwał sygnalizując brak zasilania.

    jaki model ?
    po co grzebales programowo, jak na poczatek mogles tylko zerknac
    3xstopniowanie tolerancji z tylu upsa ?

    --
    doom3

  • 9. Data: 2009-01-28 10:27:49
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    > jaki model ?
    Nie pamietam.

    > po co grzebales programowo, jak na poczatek mogles tylko zerknac
    > 3xstopniowanie tolerancji z tylu upsa ?

    Ja tam z tyłu nie widziałem żadnej regulacji. Mam przed sobą CS500, ale to
    nie smart i tam tez nic nie ma.

    Jak to po co grzebałem? Żeby zaczął widzieć agregat!

    PC

  • 10. Data: 2009-01-28 10:45:08
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Ja tam z tyłu nie widziałem żadnej regulacji. Mam przed sobą CS500, ale to
    > nie smart i tam tez nic nie ma.
    >
    > Jak to po co grzebałem? Żeby zaczął widzieć agregat!

    Back-UPS jest na rynek SOHO, wiec nie ma sie co dziwic w sumie.
    Smarty chodza idelanie i nie ma z nimi zadnych problemow.

    --
    doom3