  • 1. Data: 2012-03-25 13:23:06
    Temat: Zaproszenie na webinarium X-Rite
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Serdecznie zapraszam Was do udziału w bezpłatnym webinarium, podczas którego
    tradycyjnie już będę truć o zarządzaniu barwą :D
    Rejestracja w linku poniżej:
    http://dl.dropbox.com/u/19059944/webinarium.html

  • 2. Data: 2012-04-05 07:46:27
    Temat: Re: Zaproszenie na webinarium X-Rite
    Od: CyberBoB <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2012, 13:23:06 UTC+2 użytkownik Czornyj napisał:
    > Serdecznie zapraszam Was do udziału w bezpłatnym webinarium, podczas którego
    tradycyjnie już będę truć o zarządzaniu barwą :D
    > Rejestracja w linku poniżej:
    > http://dl.dropbox.com/u/19059944/webinarium.html

    Dzięki za ciekawy wykład. Szkoda, że występowały problemy techniczne i straciłem
    jakieś 10 minut fonii. W jaki sposób odbędzie się losowanie nagród ? Zostaną gdzieś
    ogłoszone wyniki, czy tylko szczęśliwcy się dowiedzą. Kolejne pytanie to kiedy
    otrzymamy wersje offline wczorajszej prezentacji - w chat, osoba marketingowa
    napisała, iż otrzymam maila po zakończeniu webinarium - nadal nic nie dostałem.

    BTW. Adiustacja jest obecna w słowniku języka polskiego, ale na pewno nie w
    kontekście jakim użyłeś tego słowa :) Proszę, nie adiustujmy parametrów! Przodkowie
    wymyślili dopasowywanie i niech tak pozostanie.

  • 3. Data: 2012-04-05 08:02:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "CyberBoB" <m...@g...com> wrote:

    > Dzięki za ciekawy wykład. Szkoda, że występowały problemy techniczne i
    > straciłem jakieś 10 minut fonii.

    A ja się zapisałem, ale nie oglądałem - siła wyższa (kary chyba nie będzie? :)

    Z drobiazgów zwrócę uwagę, że wprawdzie jako były astronom
    powininienem to mieć w małym paluszku, to jednak nie chce mi się
    sprawdzać, co to znaczy 4:00 PM CEST... :)) i może dałoby się to jakoś
    obejść (komunikat na grupie?).

    > Kolejne pytanie to kiedy otrzymamy wersje offline wczorajszej
    > prezentacji - w chat, osoba marketingowa napisała, iż otrzymam maila
    > po zakończeniu webinarium - nadal nic nie dostałem.

    To może i ja o takowe poproszę zamiast stania w kącie za nieoglądanie?

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2012-04-05 11:03:13
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    napisała, iż otrzymam maila po zakończeniu webinarium - nadal nic nie dostałem.

    X-Rite zapisuje przebieg webinarium i przesyła link do archiwum mailem w późniejszym
    terminie, niestety - nie spiesząc się specjalnie. Jak tylko będę miał link, postaram
    się go wstawić.

    > BTW. Adiustacja jest obecna w słowniku języka polskiego, ale na pewno nie w
    kontekście jakim użyłeś tego słowa :) Proszę, nie adiustujmy parametrów! Przodkowie
    wymyślili dopasowywanie i niech tak pozostanie.

    Przepraszam - w stresie czasem coś takiego się chlapnie - to idiotyczna kalka
    językowa od słowa "Adjustment".
    Interfejsy oprogramowania i monitorów są po angielsku, i mówiąc staram się w myślach
    tłumaczyć te terminy przez co niestety wychodzi taki mały pongliszowy lapsus :D

  • 5. Data: 2012-04-11 10:16:33
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Dla tych, którzy nie mogli uczestniczyć - zapis spotkania:
    http://www.xritephoto.com/ph_learning.aspx?action=we
    binarsarchive&eventid=1175&eventdateid=5042

  • 6. Data: 2012-04-11 17:10:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Czornyj" <m...@c...pl> wrote:

    > Dla tych, którzy nie mogli uczestniczyć - zapis spotkania:
    > http://www.xritephoto.com/ph_learning.aspx?action=we
    binarsarchive&eventid=1175&eventdateid=5042

    THX za wykład - zawsze dobrze uporządkować sobie podstawy, a czasem
    nawet wyciągnąć jakiś dodatkowy smaczek... :)

    Absolutnie nie zamierzam krytykować jakoś znacząco, bo sam dobrze
    wiem ile tak naprawdę wysiłków kryje się za każdym takim eventem
    (dosłownie przed chwilą miałem okazję przekonać się o oporze materii
    nawet w naprawdę drobnych sprawach* :)) - raczej proszę potraktować
    moje zapiski jako życzliwe obserwacje, a tylko brak czasu nie pozwala na
    większe zniuansowanie i wyważenie akcentów... :-D

    Np. dla mnie wykład był na ciut zbyt prostym poziomie, wolałbym
    więcej wejścia w praktykę, a jednocześnie był też trochę za szybki.
    Chyba znakomitym rozwiązaniem byłoby mieć przed sobą chociaż
    jednego-dwóch żywych uczniów, żeby w każdej chwili dostawać reakcję
    zwrotną - uczniowie nie nadążają za tempem wykładu :)) (chociaż może
    jednak nie - tacy uczniowie odbieraliby bodźce niewerbalne, wszelkie
    kiwnięcia głową, itp., więc żeby zrównać ich tempo przyswajania z
    ograniczonymi do transmisji on-line, trzeba by chętnych do nauki
    poszukać wśród naprawdę mało bystrych... :))

    Bardzo męczące były ciągłe zrywy dźwięku, bardzo anty-
    -psychofizjologiczne w odbiorze - w sumie najlepiej byłoby w
    postprodukcji zgrywać materiały nagrane u każdego źródła osobno (bez
    pośrednictwa sieci) spośród głównych prowadzących; część materiałów
    można było zresztą wytworzyć w preprodukcji jeszcze przed wykładem
    - i puścić z playbacku. ;)

    Przez brak kontaktu wzrokowego jesteśmy znacznie bardziej wyczuleni
    na wszystko, co się dzieje w sferze dźwięku - rażą błędy, których sami
    nie jesteśmy świadomi (i zazwyczaj nie widzą inni w normalnych sytuacjach :)

    Pani i Pan:

    - "jakiCHś" (jest takie słowo, naprawdę... :)

    Pan:
    - "standarDZie", "standard"... :)

    Normalnie niezauważane manieryzmy, wielokrotne: "itd., itd.", "prawda?" :)

    Prowadząca - widać, że nie jest zawodowcem w prowadzeniu takich
    wynalazków - strach przed ciszą powodował mocno irytujące "śpiewanie":
    eeee, yyyy, noooo, hmmmm, a wszystkie te wodniste wypowiedzi (w tym
    liczne uwagi o konieczności pośpieszenia się ze względu na małą ilość
    czasu :) zajęły... prawie 20 minut... :))

    O! Ale za to w zamian w kalibracji... też niestety nie za bardzo się
    orientuje - mechanicznie klepane marketingowe formułki nie do
    zrozumienia przez "target" webinarium - widać, że nie prowadzi myślowo
    swojego ucznia "w głowie" + porcja własnych błędów językowych (też
    pewnie efekt przymusu zagadania ciszy bez zastanowienia).

    Z innych wrażeń: ankieta - mam wrażenie, że odpowiedziało 1-3 osób,
    stąd wszędzie 100% zgodności wyników :)) (ja bym na pewno ją zepsuł... :)

    Ale jak już mówiłem - wszystkie uwagi z czystej życzliwości... :)

    I w ogóle fajnie - nic nie zadane do domu... :)))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

    * To drobne wydarzenie to wypalanie obrazka LabelFlash na płycie.
    Najpierw trzeba było stworzyć projekt - zwalczyć ogólny opór z materią
    graficzną oraz wyborem jednej czcionki z miliona; następnie pokonać
    debilizmy Nero Cover Designera (m.in. brak cofania czynności, pułapka
    bardzo łatwego obcięcia powierzchni palenia, grafika rastrowa - wypala
    światła, wektorowa - wypala cienie, najlepiej to wychodzi, gdy chcemy
    dać tekst kontrastowo na tle grafiki... :))

    Zacząłem wypalanie od obrazka (i to był błąd :) , bo chciałem
    zobaczyć efekty swojej pracy, a w trakcie wypalania danych remont
    odłączył mi zasilanie - płyta spalona i cała robota na nic - a czas leci...

    No nic, ponowienie roboty niby już we właściwej kolejności. No
    i bach! Znowu problem: przy pierwszym wypaleniu wybrany font był
    zainstalowany tylko czasowo, po resecie wybrana czcionka
    (z dorobionym światłocieniem) niezauważenie przed godzinnym
    paleniem laserem została podmieniona na czcionkę systemową...
    I tu chociaż jedno szczęście w nieszczęściu: graficzny efekt
    zmarnowany, ale mimo to wyszło całkiem profesjonalnie... Ale
    wiadomo kto ma szczęście... :))

    I tak to wyglądają nawet drobne - byle niestandardowe - robótki...

    [mr.]

  • 7. Data: 2012-04-12 07:33:59
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Dodam jeszcze dla porządku:

    Przy zabawie łatkami ocieplającymi/ochładzającymi zabrakło
    najważniejszej informacji, mianowicie tej, iż służą one przede wszystkim
    do uzyskania STAŁEJ KOREKTY w serii zdjęć - inaczej grozi niefajne
    zróżnicowanie od sceny do sceny, nawet przy każdorazowym ManualnymWB.

    Nb.: Nie chce mi się teraz szukać dla pewności, ale ponieważ łatki
    Gretaga 24-polowego różniły się odcieniem od 140-polowego (tu: większa
    saturacja i nigdy nie podane wartości "oficjalne" - bubel!!! :))
    to przydałaby się informacja z którym Checkerem zgodny jest Passport
    (o ile w ogóle z którymś).

    I jeszcze jeśli chodzi o wow-effect, to ciekaw jestem na ile CP
    byłby w stanie odtworzyć bogactwo barw zdjęcia zrobionego w świetle np.
    sodówek? :))

    Powiedzmy najpierw pokaz zdjęcia z WB na słoneczko, potem korekta do
    MWB zrobionego na miejscu, a następnie korekta pluginem do CP. To są
    naprawdę trudne warunki, które by pokazały, ile naprawdę jest wart... :))

    Znalazłoby się jeszcze kilka pomysłów na ciekawe/śmieszne zabawy
    z kalibratorem, ale jak już tu pisałem, mój wzornik zapełniający gamut
    łatkami w równych odstępach wg CIEDE2000 nie wypalił z powodu ograniczeń
    fotolabu:
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/581573
    5415/in/photostream/
    Może kiedyś, przy następnym podejściu...

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2012-04-12 10:54:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Apr 2012, Czornyj wrote:

    > Dla tych, którzy nie mogli uczestniczyć - zapis spotkania:
    > http://www.xritephoto.com/ph_learning.aspx?action=we
    binarsarchive&eventid=1175&eventdateid=5042

    ..aktualizujesz cos, bo "nie działa", ale przed chwila w ogóle było "null"
    a teraz widzę jakis tekst ze spisem tresci?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-04-18 17:07:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Musiałem być nieźle zrąbany, gdy to pisałem... :) Ale to w sumie
    normalka, inaczej tu nie piszę... :))

    Zajrzałem, bo akurat Danaher kupił X-Rite (właściciela marek Gretag
    i Pantone) z prawie 40% przebiciem w stosunku do ceny giełdowej (NASDAQ).
    http://www.dpreview.com/news/2012/04/12/Danaher-to-b
    uy-X-Rite

    [mr.]

  • 10. Data: 2012-04-18 17:09:05
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Musiałem być nieźle zrąbany, gdy to pisałem... :) Ale to w sumie
    normalka, inaczej tu nie piszę... :))

    Zajrzałem, bo akurat Danaher kupił X-Rite (właściciela marek Gretag,
    Pantone, ColorChecker Passport) z prawie 40% przebiciem w stosunku