  • 141. Data: 2012-07-26 13:54:01
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Thursday, 26 July 2012 12:17:38 UTC+1, AK wrote:

    > Mnie świnka minęła, a Tobie Lisp nie :)
    > Fakt, że cieżko dobrać lekarstwo na fanatyzm (dys)funkcyjny.

    Przykro mi, ale żebyś cokolwiek mógł na mój temat wiedzieć, włączając w
    to mój stosunek do Lispa i ewentualny fanatyzm funkcyjny lub
    dysfunkcyjny, najpierw musiałbyś najpierw umieć czytać ze zrozumieniem.

    Przy okazji, jak piszesz polskie literki, to widzę jakieś straszne
    krzaki. Nie da się czegoś z tym zrobić?

  • 142. Data: 2012-07-26 14:15:57
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-26 11:53, AK pisze:

    > Dokladnie tak jak wyzej. Wtedy widoczne sa tylko w aktualnym zasiegu.
    > Aby byly traktowane jako globalne trzeba by je wczesniej zadeklarowac
    > instrukcja: global

    no właśnie nie dokładnie :) i o tę różnicę mi chodziło

    CL-USER> (setq r
    (let* ((a 8)
    (b (+ a 7))
    (c 12)
    (d 2))
    (* (+ a b) (- c d))))
    230
    CL-USER> r
    230
    CL-USER> a
    Unbound variable: A
    [Condition of type UNBOUND-VARIABLE]

    w pythonie

    >>> a = 8
    b = a + 7
    c = 12
    d = 2
    r = (a + b) * (c - d)

    >>> r
    230
    >>> a
    8

    chodzi o to, że let ogranicza zasięg zmiennych do swojego ciała...
    poza let a, b, c, d są nadal niezdefiniowane...

  • 143. Data: 2012-07-26 14:16:21
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-26 11:18, Adam Przybyla pisze:

    > ... wpakowac to do procedury;-) Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    Rozumiem, że to są różne języki i pisze się w nich całkiem inaczej...
    Pytam po prostu z ciekawości, bo AK podał jako przykład czegoś
    trudnego (czy nieintuicyjnego) dla początkujących konstrukcję,
    która nie ma chyba dokładnego odpowiednika w żadnym z popularniejszych
    języków programowania a zinterpretowałem to tak, że AK uważa że w innym
    języku (np. Pythonie, który został wymieniony wcześniej) będzie
    to bardziej czytelne / intuicyjne.

    Sam coś tam kiedyś liznąłem Pythona ale nie potrafię znaleźć
    satysfakcjonującego odpowiednika, przy założeniu, że
    po obliczeniu r z wykorzystaniem a,b,c,d chcemy pozostawić
    tylko widoczność r.

    można tak
    >>> def wzor():
    a = 8
    b = a + 7
    c = 12
    d = 2
    return (a + b) * (c - d)

    >>> r = wzor()

    co jednak zostawia nam w przestrzeni globalnej ,,wzor"

    tak jak poniżej (co byłoby chyba najbliższym odpowiednikiem) się nie da
    (chyba, że można jakoś zapisać ,,wielowyrażeniową" lambdę):

    r = (lambda:
    a = 8
    b = a + 7
    c = 12
    d = 2
    return (a + b) * (c - d))()

  • 144. Data: 2012-07-26 14:30:23
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Piotr Chamera" <p...@p...onet.pl> napisał:

    > chodzi o to, że let ogranicza zasięg zmiennych do swojego ciała...
    > poza let a, b, c, d są nadal niezdefiniowane...

    Tak wiem (wiem czym w Lisp rozni sie let od setq).

    W Pythonie istnieja w zasadzie tylko 4 "scopes"
    1. globalne
    2. lokalne dla modulu
    3. lokalne dla funkcji/metody)
    4. atrybuty obiektu (dostepne przez prefix self. )
    Powiem szczerze ze wychowanemu na Algolu
    (gdzie kazdy blok to scope) i piszacemu w C++
    (podobnie) nie od razu mi to ograniczenie Pythonowe
    przypadlo do gustu.
    Z czasem okazalo sie, ze (jak w Pascalu w ktorym tez
    troche pisalem) jest w pelni wystarczajace.

    PS: Poza tym w Pythonie 'zmienna' nalezy traktowac
    wylacznie jako 'metke'/alias, a nie 'cialo' obiektu
    jak np w C++

    AK.

  • 145. Data: 2012-07-26 14:34:41
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Piotr Chamera" <p...@p...onet.pl> napisał:

    > można tak
    > a = 8
    > b = a + 7
    > c = 12
    > d = 2
    > return (a + b) * (c - d)

    pomoze

    AK

  • 146. Data: 2012-07-26 14:44:57
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :) [OT]
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    AK <n...@n...com> napisał(a):

    > Coś tam umiem ale..., nie pogadam... :( W szkołach miałem tylko ruski..

    > ac
    >
    > Ha ! Poczekaj na 55++ to zobaczysz jak wygląda "siadanie" pamięci ;)
    >
    > PS: Wk..ił mnie Twój wiek nie na żarty :(...
    > Powiedz jeszcze, żeś Waszeć szczupły to już całkiem mnie pogrążys
    > z ;)

    nie pekaj ;-) jestes raczej w dobrej formie na tle poziomu tej grupy ;-)
    ja dobrze czulem sie równo do 30stki - wtedy dziabnal mnie kleszcz,
    i teraz czuje sie masakrycznie beznadziejnie i tak naprawde nie umiem
    odroznic czy to wiek czy chorowanie, ale obserwacje zdaje sie mi mowic
    ze to raczej chorowanie (uszkodzony uklad nerwowy co sprowadza sie
    do nieco mniejszej sprawnosci i stalego nieustannego praktycznie bólu,
    najwyrazniejszego w rekach) a nie wiek, mam kumpla z rocznika 49 i
    obserwujac go w znacznej czesci jest w lepszej formie fizycznej niz ja
    (_ja_to_mam_dopiero_przerabane_z_tym_kleszczem_), fakt ze pewnego rodzaju
    aktywnosci umyslowe spadaja (nie znam sie na tym ale zauwazam u siebie),
    ale innego rodzaju aktywnosci umyslowe jakby rosna (zdaje sie ze wielu
    filozofom niezle szlo w starszym wieku), pozatym wiele dziewuch zaskakujaco
    ze tak powiem nie dyskryminuje starszych facetow o ile ci maja cos
    w glowie ;-)

  • 147. Data: 2012-07-26 14:49:00
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-07-26 12:12, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Nie piszę o tym, co trzeba żeby się uczyć programowania, tylko co trzeba,
    > żeby się uczyć programowania z wykładów do kursu np. na MIT. Nawet przy
    > wstępnym kursie MIT 6.00 (wprowadzenie do informatyki i programowania, przy
    > użyciu Pythona) jest napisane, że wymagana jest dobra znajomość matematyki
    > na poziomie szkoły średniej.

    amerykańskiej średniej? To tak nie za mocna znajomość :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 148. Data: 2012-07-26 14:50:11
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    fir <f...@g...pl> wrote:

    > to nie jest krytyka tylko ichnie zwyczajne głąbienie :O
    > 2/3 tutejszych grupowiczow to mentalne miernoty ktorych
    > jedynym osiagnieciem intelektualnym jest ichnia pensja
    > wokół której tańcują jak swiete krowy

    Wracaj na czata trollu.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 149. Data: 2012-07-26 14:59:40
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 14:49:00 +0200, Przemek O napisal:

    > amerykańskiej średniej? To tak nie za mocna znajomość :)

    Miało dotrzeć do przybłędów z Harvardu, tak przypuszczam ;)

    Edek

  • 150. Data: 2012-07-26 15:10:17
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik " fir" <f...@W...gazeta.pl> napisał:

    > wtedy dziabnal mnie kleszcz,

    Tylko mi nie mow, ze raptem max. trzy lata chorowania na borelioze
    z az takimi objawami sie wiaza.

    AK