  • 1. Data: 2010-07-07 23:20:16
    Temat: Żarówki, apteczka, etc. na Słowacji
    Od: "paweł" <1...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    czy ktoś _ostatnio_ płacił na Słowacji mandat za brak kamizelki, żarówek,
    bezpieczników, apteczki lub przyklejony na szybie GPS?
    A może ktoś miał zapłacić i się wybronił?
    Idzie o zakład, więc proszę o poważne odpowiedzi ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-07-08 08:24:23
    Temat: Re: Żarówki, apteczka, etc. na Słowacji
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Co do wyposażenia samochodu w apteczki, nożyczki, żarówki, kamizelki,
    szalupy ratunkowe itp. wynalazki to obowiązuje zasada, że mają być takie,
    jak w kraju rejestracji auta. Tak więc policjant teoretycznie może
    "naskoczyć". Pozostaje problem, jak mu to na miejscu wytłumaczyć.
    Ja dla świętego spokoju wolę wozić wszystkie wymienione wyżej paści z
    wyjątkiem szalupy.
    Co do GPS na szybie, to niestety mogą się dowalić.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-07-08 17:19:15
    Od: "tuMEk" <t...@g...pl>

    > Co do GPS na szybie, to niestety mogą się dowalić.
    > Jacek

    żartujesz czy mówisz poważnie ?

  • 4. Data: 2010-07-08 19:10:12
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    tuMEk wrote:

    > żartujesz czy mówisz poważnie ?

    Zakazują montowania gadżetów w sposób, który powoduje zasłonięcie widoku
    przez szybę na drogę.
    Całkiem słusznie. (gdyby producent aut chciał, by w danym miejscu nie
    było nic widać, wstawiłby blachę, a nie szybę)(
    Nie czepiają się prawidłowo zamontowanych urządzeń.

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2010-07-09 12:02:20
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 8 Lip, 19:10, Bydlę <b...@b...com> wrote:

> [...]
    > było nic widać, wstawiłby blachę, a nie szybę)(
    > Nie czepiają się prawidłowo zamontowanych urządzeń.

    Też jadę na Słowację w sierpniu, możesz mi powiedzieć jak należałoby
    prawidłowo zamontować taki gps ? w tej chwili montuję go w lewym
    dolnym rogu szyby i nie wiem czy będę mógł tak jechać.

  • 6. Data: 2010-07-09 18:12:37
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Mateusz wrote:

    > Też jadę na Słowację w sierpniu, możesz mi powiedzieć jak należałoby
    > prawidłowo zamontować taki gps ?

    Chodzi o to, by nie przesłaniał widoku przez szybę na drogę.
    Jeśli jest w tzw. martwym polu, to się nie czepiają barziej niż
    obcokrajowca zazwyczajMateusz wrote:

> [...]

    obcokrajowca zazwyczaj.

    > w tej chwili montuję go w lewym
    > dolnym rogu szyby i nie wiem czy będę mógł tak jechać.

    Jeśli masz w stylu komiwojażeró..., tfu! przedtawicieli handlowych,
    czyli na wysokości oczu, to nie.
    Jeśli zaś urządzenie nie zasłania ci widoku przez szybę na drogę (czyli
    gdybyś miał w oczach latarkę, to cień urządzenia padał będzie na maskę,
    deskę rozdzielczą, czyli na auto), to możesz śK,iało jechać.

    (hint: te urządzenia często-gęsto potrafią powiedzieć: skręć w lewo na
    najbliższym skrzyżowaniu itp.), więc da się zamontować nie przed oczami :-))

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2010-07-13 13:12:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bydlę,

> [...]
    > było nic widać, wstawiłby blachę, a nie szybę)(
    > Nie czepiają się prawidłowo zamontowanych urządzeń.

    Istnieją przepisy dość jasno określające, które fragmenty szyby nie
    moga być zasłonięte. Nikt rozsądny nie instaluje nawigacji w sposób,
    który mógłby przeszkadzać. A słowacka policja jest znana z czepiactwa.
    Ciekawe, czy czepiają się też polskich nalepek rejestracyjnych,
    czeskiego poplatku i niemieckich nalepek parkingowych...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2010-07-13 13:19:05
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Ciekawe, czy czepiają się też polskich nalepek rejestracyjnych,
    > czeskiego poplatku i niemieckich nalepek parkingowych...

    Niestety zgadza się każde słowo. 2 lata temu przyczepili mi się do boxa
    na dachu, bo nie był dokładnie na środku. Na szczęście jechał z nami
    nasz znajomy lokales, więc dyskusja była krótka i odczepili się.
    Podejrzewam że gdyby nie on, to byłby mandat z wydumanego paragrafu
    (policaj od razu zaczął krzyczeć po swojemu, a jedyne co zrozumiałem to
    "pakuta"). Zresztą podczas pobytu na nartach pod Chopokiem wielokrotnie
    widziałem jak czaili się przy jedynym w Liptovskim Mikulasu (chyba tak
    się to pisze?:) dyskoncie spożywczym czatując właśnie na obce
    rejestracje. To u nich chyba jeden z filarów gospodarki - skroić
    turystów ile się da, od skipassów do mandatów za wydumane przewinienia
    drogowe.

    --
    MZ

  • 9. Data: 2010-07-13 13:28:58
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-07 23:20, paweł pisze:
> [...]
    > A może ktoś miał zapłacić i się wybronił?
    > Idzie o zakład, więc proszę o poważne odpowiedzi ;)

    Ja miałem. Puścili mnie po kilku minutach dyskusji. Dowiedziałem się
    przy tym, że konwencja wiedeńska dotyczy wyposażenia pojazdów, a
    kamizelka jest obowiązkowym wyposażeniem pasażerów i jest obowiązkowa.

    Brak żarówek i bezpieczników odpuścili. Kamizelki nie odpuszczą (na
    szczęście miałem).

  • 10. Data: 2010-07-13 15:12:02
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Istnieją przepisy dość jasno określające, które fragmenty szyby nie
    > moga być zasłonięte. Nikt rozsądny nie instaluje nawigacji w sposób,
    > który mógłby przeszkadzać.

    Szkoda, że tak niewielu w Polsce.
    ;-)

    > A słowacka policja jest znana z czepiactwa.
    > Ciekawe, czy czepiają się też polskich nalepek rejestracyjnych,
    > czeskiego poplatku i niemieckich nalepek parkingowych...

    Jeśli zasłaniają widok na drogę (czyli nalepiał ktoś sprawny umysłowo
    inaczej), to słusznie czynią.

    --
    Bydlę