  • 141. Data: 2013-01-04 11:35:01
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 30.12.2012 15:04, badworm pisze:

    > Podobnie jest w przypadku kompaktówek - mam wrażenie, że przynajmniej
    > jakaś część ich usterek wynika z tego, że pracuje bańką w dół w ciasnej
    > oprawie i elektronika prędzej czy później musi paść. Jedną z kompaktówek
    > mam wkręconą w pokoju (pracuje po kilka godzin dziennie) w oprawie typu
    > "pająk" i skierowaną bańką do góry, by oświetlała sufit i dopiero
    > pośrednio pokój. I choć jest to zwykła Pila to w lutym stuknie jej 9 lat
    > bezawaryjnej pracy.

    Moge potwierdzić. We wszystkich lampach które mam, najczybciej padaja te
    co są bańką w dół, albo w zamkniętej lampie. Natomiast te co mam prawie
    poziomo i w otwartej przestrzeni świecą latami.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 142. Data: 2013-01-04 14:24:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Na powrót jest 50 linii, widać 575, czyli wygaszanie pionowe trwa prawie
    > 10%, a w praktyce dłużej, bo kilka widocznych linii wyłazi poza ekran.
    > No chyba, że ktoś sobie podreguluje.

    Pisałem o monitorach komputerowych, a to jest standard *telewizyjny*.
    Pochodzący sprzed kilkudziesięciu lat, z początków rozwoju masowej
    elektroniki. Dzisiaj (a właściwie wczoraj, gdzy jescze używano CRT),
    wygląda to inaczej. Weźmy popularną rozdzielczość 1280x1024 @75Hz:

    ModeLine "1280x1024" 135.00 1280 1296 1440 1688 1024 1025 1028 1066

    Gdyby ktoś nie wiedział co te cyferki oznaczają, to wyjaśniam, że
    wszystkich linii jest 1066, widocznych 1024, a impuls powrotu pojawia
    się już w kolejnej niewidocznych i trwa 4 linie. Czyli powrót plamki
    mniej niż 4% czasu.

    --
    Jarek

  • 143. Data: 2013-01-04 15:47:33
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    w zakładowy, potem przeszedł pod miasto.

    > W obu przypadkach nie było na nic pieniędzy, zaś pracownikom nie
    > przysługiwały godziny nadliczbowe. Stąd bywało, że jak się "robiło"
    > jakąś imprezkę przykładowo z soboty na niedzielę, to godziny się liczyły
    > podwójnie, a potem miało się ze 100 godzin nadliczbowych "do odebrania".

    Tak jabym swój życiorys czytał.

    > Żeby zaś sprzęt chodził sprawnie, to często trzeba było naprawiać za
    > własne pieniądze :(

    Tu się nigdy tak nie poniżyliśmy. Naprawiałem sam.

    > Ate to była najczęściej wymiana prostych (czyli tanich) tranzystorów czy
    > innych STK-ów. Kiedyś pytę ze sceny do miksera dźwięku zrobiliśmy z
    > komputerowej skrętki STP. Wiązka kilkunastu przewodów. Chyba do dziś
    > jest sporadycznie używana.

    Pytę robiliśmy z przewodu mikrofonowego ze starych zapasów, bo latach
    80-90 zalała rynek jakaś tania chińszczyzna. Miedź się rwała po jednym
    użyciu. Multicor 16 linii miał wtedy grubość chyba fi 10 cm:)

    > Nawet ktoś kiedyś przyniósł własną końcówkę mocy, żeby zagrać w kinie w
    > stereo - bo rok wcześniej Urząd Miasta dał pieniądze na nowe "główki"
    > dźwiękowe do projektorów, ale reszta toru akustycznego została jak za
    > lat 60-tych :(

    To samo u nas. Kolumna głośnikowa spuszczana z rampy całe 15 W mocy,
    waga coś ok. 100 kg.

    --
    Jingiel

  • 144. Data: 2013-01-04 16:50:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >wszystkich linii jest 1066, widocznych 1024, a impuls powrotu pojawia
    >się już w kolejnej niewidocznych i trwa 4 linie. Czyli powrót plamki

    Tak czy inaczej - siedzisz przed tym, gapisz sie w jedno miejsce, i to
    miejsce jednak miga.

    J.

  • 145. Data: 2013-01-04 17:00:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Tak czy inaczej - siedzisz przed tym, gapisz sie w jedno miejsce, i to
    > miejsce jednak miga.

    Też nie ma takiej pewności. Luminofor ma niezerowy czas poświaty, przy
    nastepnym odświeżeniu spadek jasności nie musi być bardzo duży. Inaczej
    projektuje się monitory do pokazywania ruchomych obrazków, a inaczej do
    treści raczej statycznych. Monitory z lat siedemdziesiątych, pracujące
    w trybie znakowym z odświeżaniem 50-60 Hz miały bardzo długi czas
    świecenia, w ogóle nie było widać migania.

    --
    Jarek