  • 1. Data: 2012-12-27 20:53:57
    Temat: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: "kk" <...@...pl>

    Wiem, że temat już był i w temacie spisku żarówkowego juz wszystko wiadomo.
    Tak ma być. Aby biznes się kręcił nic nie może być wieczne.

    Ale do k... nędzy bez przesady !

    Moja żonka umyśliła sobie wymianę żyrandola w kuchni.
    Zaciągnęła mnie do sklepu , wskazała palcem. Dołozyła do tego jeszcze dwie
    lampki biurowe.
    Tanie to cholerstwo nie było.
    W żyrandolu żarówki halogenowe G9 - trzy sztuki,
    a w lampkach biurkowych ( 2 szt) GU10 też halogeny.

    Wiecie ile świeciły ?
    Nie minął miesiąc jak w zyrandolu wymieniłem wszystkie trzy.
    Wczoraj przestała świecić GU10 .

    To dopiero 3 tygodnie .
    Całego świecenia nawet 50h nie było.

    Żeby jeszcze było mało, to z żyrandola jednej suki nie mogłem wyciągnąć. W
    końcu się pokruszyła a druty zostały w oprawce.
    Zakleszczyły się na amen.

    A ta GU10 ... z ciekawości zacząłem się przyglądać. Tak intensywnie
    patrzyłem, że szkiełko ... wypadło. Dotknąłem palcem wewnętrznej bańki -
    wypadła.
    Sprawa o tyle dziwna, że zostały druty, których w żaden sposób nie mogłem
    wyrwać z bolców w oprawce.
    Jakaś cholera je przegryzła ?

    Wiem, że to spisek żarówkowy, itd ...
    Paragony gdzieś wyrzuciłem,
    i nie potrzebnie narzekam.
    Ale wybaczcie ... musiałem.

    Szczęśliwego Nowego Roku.

  • 2. Data: 2012-12-27 21:13:42
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: m...@w...pl

    Zarowki halogenowe GU10 (zasilanie 230V, nie 12V przez transformator) od zawsze mialy
    żałosna trwałość. Mają bardzo cienki drucik żarnika który pada po dosłownie kilku
    kilkunastu godzinach pracy.

    Może spróbuj założyć zamiast halogenów przyzwoite LEDy. Tylko nie najtansze bo znowu
    bedziesz klął.

    Moje doswiadczenia: przy remoncie łazienki wsadziłem 4 punkty świetlne - wszystkie to
    LEDy w oprawkach GU10. Miód malina. Na nic tego nie zamienię. Pobór mocy znikomy,
    łazienka oświetlona jak stadion piłkarski. Działa mi toto juz półtora roku, zero
    kłopotów.

  • 3. Data: 2012-12-27 22:09:03
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-27 20:53:57 +0100, "kk" <...@...pl> said:

    > Wiem, że temat już był i w temacie spisku żarówkowego juz wszystko wiadomo.
    > Tak ma być. Aby biznes się kręcił nic nie może być wieczne.
    >
    > Ale do k... nędzy bez przesady !

    Właśnie w kierunku przesady to zmierza.
    Popatrz na rynek obuwia. Tak niedługo funkcjonować będą wszystkie
    towary konsumpcyjne.
    Nieważne czy towar był za 10pln czy za 500pln, gdyż po cenie nie
    określisz jakości. Drogie buble też spokojnie mogą występować w naturze.
    Zepsuje Ci się po 10 użyciu? Wskutek złożonej reklamacji dowiesz się że
    towar użytkowałeś niezgodnie z przeznaczeniem. Dowiesz się iż
    "przeznaczeniem tego ekskluzywnego produktu było włączanie raz na dwa
    dni, i użytkowanie nie więcej jak 5 minut dziennie, itp, itd." Nie
    pododba się? Kup-se-pan-kolejny z dostępnych 1500 SKU, może będzie
    lepiej. A może gorzej.

    --
    DJ

  • 4. Data: 2012-12-27 22:54:20
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > określisz jakości. Drogie buble też spokojnie mogą występować w naturze.
    > Zepsuje Ci się po 10 użyciu? Wskutek złożonej reklamacji dowiesz się że
    > towar użytkowałeś niezgodnie z przeznaczeniem. Dowiesz się iż

    No tak... klientce odrzucono reklamację KALOSZY. Bo...?
    ..
    ..
    ..
    ..
    ...Bo chodziła w nich po kałużach...
    Jeszce się okaże, ze odrzucą reklamację kondonów, bo się w nich dymało...
    Heh... a do czegóż kalosze służą, czy kondony? Tak, zeby babcia na słoiczek
    z dżemem zakładała :P

  • 5. Data: 2012-12-27 22:55:08
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Moje doswiadczenia: przy remoncie łazienki wsadziłem 4 punkty świetlne - wszystkie
    to LEDy w oprawkach GU10.

    Daj proszę linka do tych ledów

  • 6. Data: 2012-12-27 23:14:27
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Może to będzie poczytane za kryptoreklamę, ale niech tam.
    Ja kupiłem już ok.20 sztuk GU10 i G4 w tej firmie. Sa chyba importerem.
    Dobre ceny, dobra jakość. Nie narzekam.
    GU10 o jasności ~430lm to odpowiednik halogena 35W.
    Te mocniejsze, 560lm, odpowiada halogenowi 50W. Jak dla mnie to nawet za
    silne jest.
    Generalnie wybór mają ogromny.

    http://www.ledlumen.pl/

  • 7. Data: 2012-12-27 23:18:47
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    http://allegro.pl/gu10-24-led-ip44-230v-5050-smd-380
    lm-ciepla-gw-24m-i2866164804.html

  • 8. Data: 2012-12-27 23:20:53
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 20:53:57 +0100, kk napisał(a):

    > Wiem, że to spisek żarówkowy, itd ...
    > Paragony gdzieś wyrzuciłem,
    > i nie potrzebnie narzekam.
    > Ale wybaczcie ... musiałem.

    A widzisz, trzeba było paragony trzymać :) Reklamowałem niedawno
    kompaktówkę Osram, padła po 2,5 roku od zakupu. Na pudełku było napisane
    "3 lata gwarancji" i oczywiście coś tam o czasie pracy i ilości włączeń.
    W Castoramie trochę kręcili nosem bo oni standardowo dają 2 lata
    gwarancji ale jak się upewnili, że gwiazdka koło tej "3" oznacza tylko
    tyle, że gwarancja ta nie wyłącza innych praw np. z tytułu niezgodności
    towaru z umową to przyjęli reklamację. Jako, że takiej kompaktówki już
    nie było na sklepie to dostałem zwrot kasy. Poszedłem i kupiłem nieco
    droższego Osrama z 5-letnią gwarancją, były też chyba takie z 8-letnią
    ale to już IMO przesada.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 9. Data: 2012-12-27 23:49:11
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Wiecie ile świeciły ?
    > Nie minął miesiąc jak w zyrandolu wymieniłem wszystkie trzy.
    > Wczoraj przestała świecić GU10 .
    >
    > To dopiero 3 tygodnie .
    > Całego świecenia nawet 50h nie było.

    Niestety producenci do gotowych wyrobów wkładają zazwyczaj najtańszą
    chińszczyznę, te halogeny najczęściej padają nie przez przepalenie
    żarnika tylko zniszczenie połączeń zatopionych w szkle. Kup halogeny
    dobrej firmy i będą świeciły w przybliżeniu tyle ile powinny. Używam w
    domu sporo halogenów, zaprzestałem kupowania najtańszych i zauważyłem,
    że jakieś 30% nawet tych dobrych spala się szybko ale jak się trafi na
    trwałą to wytrzyma znacznie dłużej. W halogenach na dworze w których są
    żarniki liniowe które zapalają się kilkadziesiąt razy dziennie w ciągu
    pierwszego roku wymieniłem je ze 3 razy za każdym razem innej firmy aż
    trafiłem na trwałe a teraz już od pięciu lat świecą bezawaryjnie.

  • 10. Data: 2012-12-28 00:10:29
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > żarniki liniowe które zapalają się kilkadziesiąt razy dziennie w ciągu
    > pierwszego roku wymieniłem je ze 3 razy za każdym razem innej firmy aż
    > trafiłem na trwałe a teraz już od pięciu lat świecą bezawaryjnie.
    O rany!!
    Halllooo! Mamy rok 2012.
    Żarówka ma już 133 lata!!!
    "Praktyczną, w pełni użyteczną żarówkę wynalazł zespół badawczy w
    laboratorium w Menlo Park (USA) pod kierownictwem T.A. Edisona.
    Po kilkumiesięcznych żmudnych pracach udało się im
    __________________w roku 1879________________________
    skonstruować żarówkę z włóknem węglowym świecącą przez kilkadziesiąt
    godzin, a później przedłużyć czas jej świecenia
    do ponad 100 godzin.
    Przy następnych próbach wybrano pewien gatunek japońskiego bambusa,
    którego zwęglone włókna okazały się najtrwalsze. Umieszczone w szklanej
    banieczce, z której wypompowano powietrze paliły się
    __________________przez kilkaset godzin______________________
    jasnym żółtym światłem."

    Jakim trzeba być ignorantem, aby namawiać ludzi do ciągłego grzebania w
    celowo dziadowskich półproduktach,
    mając w każdym sklepie co najmniej 2 technologie bijące bambusa na głowę:
    energooszczędne i led.

    A ten o bambusie.
    Dajcie sobie wciskać ciemnotę, że żarówy z bambusem są dobre, bo prąd
    tani, a żarówki piękne.
    A chłopaki ze 100 letnią technologią trzepią kasę na... elektronikach.
    Głupcom trudno się dziwić, ale elektronikom, matematykom, fizykom ?

    S.