  • 1. Data: 2020-12-14 19:14:14
    Temat: Zasilacz MEANWELL EPP400
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Używał ktoś może zasilacza MEANWELL serii EPP400? Tam m.in. jest wyjście
    12V/0.5A dla wentylatora. U mnie na tym wyjściu nie ma napięcia. Czy tam
    jest jakaś automatyka, która uruchamia wentylator dopiero jak się
    zasilacz nagrzeje? Karta katalogowa jest bardzo uboga w tym temacie.
    Pozdrawiam
    JS

  • 2. Data: 2020-12-18 11:04:35
    Temat: Re: Zasilacz MEANWELL EPP400
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 14/12/2020 o 19:14, JS pisze:
> [...]
    > jest jakaś automatyka, która uruchamia wentylator dopiero jak się
    > zasilacz nagrzeje? Karta katalogowa jest bardzo uboga w tym temacie.

    1. Z dokumentacji widać tylko na rys. blokowym że nie powinno być.
    2. Używałem innych zasilaczy meanwell jak RSP i tam działanie
    wentylatora było zależne od obciążenia.
    3. Jeżeli chwalą się że bez obciążenia konsumpcja <0.5W , to wentylator
    musi być wyłączony. Obciąż żarówką samochodową i się wyjaśni.

    Adam Górski

  • 3. Data: 2020-12-18 18:01:29
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-12-18 o 11:04, Adam Górski pisze:

> [...]
    > 3. Jeżeli chwalą się że bez obciążenia konsumpcja <0.5W , to wentylator
    > musi być wyłączony. Obciąż żarówką samochodową i się wyjaśni.

    Masz rację, pozostaje sprawdzenie "bojem".
    Dzięki, pozdrawiam Świątecznie

  • 4. Data: 2020-12-19 13:30:23
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    > jest jakaś automatyka, która uruchamia wentylator dopiero jak się
    > zasilacz nagrzeje? Karta katalogowa jest bardzo uboga w tym temacie.

    Napisz do nich, z tego co pamiętam odpisują.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2020-12-20 20:59:13
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-12-19 o 13:30, Andrzej W. pisze:

    > Napisz do nich, z tego co pamiętam odpisują.

    Znalazłem taki text w FAQ na ich stronie (może się kiedyś komuś przyda):

    Cooling fans have a relatively shorter lifetime (typical MTTF, Mean Time
    To Failure, of around 5000-100000 hours) compared with other components
    of power supply. As a result, changing operating method of the fans can
    extend the operation hours. The most common control schemes are shown as
    below:

    Temperature control: if the internal temperature of a power supply,
    detected by a temperature sensor, is over the threshold, the fan will
    start working at full speed, whereas, if the internal temperature is
    less than the set threshold, the fan will stop working or run at half
    speed. In addition, cooling fans in some power supplies are controlled
    by a non-linear control method whereby fan speed can be changed with
    different internal temperatures synchronously.
    Load control: if the loading of a power supply is over the
    threshold, the fan will start working at full speed, whereas, if the
    at half speed.

    Temat rozwiązany, dzięki za sugestie.
    Pozdrawiam Świątecznie.
    JS