  • 1. Data: 2020-12-11 10:57:14
    Temat: Zasilacze LED prądowe
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Podłączyłem równolegle (od strony pierwotnej) dwa zasilacze do paneli
    LED przez ściemniacz.
    http://3a-meble.com.pl/image/public/e6c65260-3b95-11
    eb-a6b5-525400d183e6_hd_20201211-104029.jpg?tag=3877
    43

    Jak widać jeden zasilacz jest ściemniany.
    Dlaczego oba się uszkodziły?
    Rozumiem, że ten jeden nieściemniany, ale dlaczego oba?

    Wcześniej jeden ściemniany ze ściemniaczem działał.

    Przypadek? Czy jest jakieś wytłumaczenie?

    Robert

  • 2. Data: 2020-12-11 11:08:52
    Temat: Re: Zasilacze LED prądowe
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Wcześniej jeden ściemniany ze ściemniaczem działał.
    >
    > Przypadek? Czy jest jakieś wytłumaczenie?

    Nie bierz się za elektrykę skoro się nie znasz.
    To nie są żadne zasilacze ściemniane tylko prądowe.
    Przepaliły się z kilku powodów.
    Po pierwsze starały się stabilizować prąd pomimo złego napięcia na wejściu.
    Po drugie nie wiadomo co ten ściemniacz dla nich dawał, na pewno nie
    sinusoidę.
    Po trzecie miały durnego właściciela.

  • 3. Data: 2020-12-11 12:05:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2020 10:57:14 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > LED przez ściemniacz.
    > http://3a-meble.com.pl/image/public/e6c65260-3b95-11
    eb-a6b5-525400d183e6_hd_20201211-104029.jpg?tag=3877

    A co było po wtórnej stronie tych zasilaczy?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2020-12-11 12:51:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wcześniej jeden ściemniany ze ściemniaczem działał.
    >
    > Przypadek? Czy jest jakieś wytłumaczenie?

    Takie rzeczy robi się na transformatorach a nie na przetwornicach,
    próbujących za wszelką cenę zrobić stabilizację napięcia po stronie wtórnej.

    W końcu zdechnie, prędzej czy później. Trafo jest raczej "wieczne".

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2020-12-11 14:16:49
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.12.2020 o 12:51, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    >>
    > Takie rzeczy robi się na transformatorach a nie na przetwornicach,
    > próbujących za wszelką cenę zrobić stabilizację napięcia po stronie

    Prądu, nie napięcia. To drivery do LED.

    P.P.

  • 6. Data: 2020-12-11 14:25:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Jak widać jeden zasilacz jest ściemniany.
    >Dlaczego oba się uszkodziły?
    >Rozumiem, że ten jeden nieściemniany, ale dlaczego oba?

    Cholera wie, co to "dimmable" znaczy.
    I jaki sciemniacz jest wymagany ...

    >Wcześniej jeden ściemniany ze ściemniaczem działał.
    >Przypadek? Czy jest jakieś wytłumaczenie?

    Burza ?

    J.

  • 7. Data: 2020-12-11 14:49:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 14:16, Paweł Pawłowicz pisze:
    eb-a6b5-525400d183e6_hd_20201211-104029.jpg?tag=3877
    43

    > Prądu, nie napięcia. To drivery do LED.

    Obojętne. Stabilizator będzie długo walczył, żeby ustabilizować prąd czy
    napięcie. W końcu ma prawo zdechnąć z powodu przeciążenia związanego z
    obniżaniem napięcia po stronie pierwotnej (im niższe napięcie tym
    bardziej wysilona strona pierwotna).

  • 8. Data: 2020-12-11 15:41:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-11 o 14:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    eb-a6b5-525400d183e6_hd_20201211-104029.jpg?tag=3877
> [...]

    Dimmable ma kolka znaczeń:
    1. dający się ściemniać
    2. regulujący światło

    Ponieważ pierwsze znaczenie jest właściwe żarówkom (przecież zasilacz
    nie świeci) należy je odrzucić.
    Skupmy się więc na drugim znaczeniu.
    Światło można regulować zmieniając jego natężenie ale także stabilizacja
    świecenia będzie jego regulacją.
    I to jest właściwe działanie zasilacza prądowego.
    Można podłączyć różną liczbę diod (w pewnym zakresie) a będą świeciły
    prawidłowo.

    > Burza ?

    To już wyjaśnione wcześniej

  • 9. Data: 2020-12-11 16:51:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    eb-a6b5-525400d183e6_hd_20201211-104029.jpg?tag=3877
    43

    >Dimmable ma kolka znaczeń:
    >1. dający się ściemniać
    >2. regulujący światło

    To bylby "dimmer" a nie "dimmable" .

    >Ponieważ pierwsze znaczenie jest właściwe żarówkom (przecież zasilacz
    >nie świeci) należy je odrzucić.

    No .. imo za szybko odrzucasz.

> [...]
    >I to jest właściwe działanie zasilacza prądowego.
    >Można podłączyć różną liczbę diod (w pewnym zakresie) a będą świeciły

    "regulatorem swiatla" to ja bym nazwal cos, co pozwala regulowac.
    Gałke powinno miec, albo jakies wejscie sterujace.

    A tu nie ma :-(

    A swiat sie troche skomplikowal.
    Dimmable w oswietleniu moze znaczyc, ze umozliwia sciemnianie zwyklym
    sciemniaczem,
    albo niezwyklym, bo do LED ponoc jakies specjalne.
    Albo ... taka nowa moda - krotkie wylaczenie zasilania powoduje
    przeskok lampy na inna jasnosc.

    J.

  • 10. Data: 2020-12-11 20:38:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/12/2020 14:49, LordBluzg(R) wrote:
    > W końcu ma prawo zdechnąć z powodu przeciążenia związanego z
    > obniżaniem napięcia

    Jeśli tak jest, to jest to *bardzo* źle zaprojektowany zasilacz.