  • 11. Data: 2017-07-31 16:55:54
    Temat: Re: Zasilacze impulsowe 12V 2,5-3A do LED-ów - nieiskrzące przy rozruchu - prąd ładowania głównego elektrolita
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:4...@p...pl.inv
    alid...
    Hello J.F.,

    >W jaki sposób?

    Jakby nie patrzec, to uklad sterujacy pradem ladujacym kondensator.
    Zeby byly taki jak trzeba, a nie taki, jaki wypadnie :-)

    > Raczej wręcz przeciwnie - dioda bocznikująca dławik (i
    >diodę szybką), żeby uniknąć nasycenia dławika prądem rozruchowym :(
    >Tylko NTC albo rezystor bezpiecznikowy.

    Ale to chyba o jakims konkretnym rozwiazaniu ukladowym piszesz.

    >Dla oświetlenia od 25W.

    Czyli w 30W zasilaczu powinien byc.

    J.

  • 12. Data: 2017-09-06 00:01:52
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "Zbych" news:597793ef$0$15202$65785112@news.neostrada.pl
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś się będzie bawił z termistorami w
    > 30W zasilaczu.

    Słabej wiary jesteś w takim razie.
    Zasilacz RS-35-12 Mean Well, 12V 3A, który nabyłem (po śmierci zasilacza "no
    name") ma na wejściu termistor 10 Ohm o symbolu SCK103, zielony fi 8mm.
    http://www.datasheet4u.com/datasheet-pdf/Voltts/SCK-
    103/pdf.php?id=675070
    i pięknie startuje bez spawarki na załączanej linii 230V, więc muszę
    przyznać, że ładnie go opracowali. Inni nie umieli i świecące spawarki w
    obieg puścili.
    W dodatku pięknie mu działają zabezpieczenia przeciążeniowe, bo jest na
    dedykowanej do PWM kostce NE1101F
    http://www.datasheet4u.com/share_search.php?sWord=NE
    1101F gdzie
    zabezpieczenia działają zdecydowanie lepiej, nie rozwala go test na żarówce
    przeciążającej go, gdzie poległy zasilacze robione na piechotę w których
    mosfet się zaspawał.

  • 13. Data: 2017-09-06 18:33:08
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 06.09.2017 o 00:01, jedrek pisze:
    > "Zbych" news:597793ef$0$15202$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > Słabej wiary jesteś w takim razie.
    > Zasilacz RS-35-12 Mean Well, 12V 3A, który nabyłem (po śmierci zasilacza

    Ja mogę podać inny przykład z Mean well'a. Zasilacz prądowy LPC-60.
    Tam jest termistor. Mimo to, wg dokumentacji inrush current jest 60A dla
    zimnego. Czyli pewnie jest NTC 4R7. Dla ciepłego przecież więcej. Użyłem
    kiedyś chyba 6 sztuk na jednym obwodzie zasilania (czyli raptem 360W
    max) i nagminnie wyrzucało zabezpieczenie B16.

    PFC nie pomoże, bo tam prąd leci do kondensatora prawie prosto. Dopiero
    gdy ten jest naładowany powyżej szczytowego napięcia sinusoidy, można
    zmniejszyć prąd wejścia do zera.
    EM