  • 1. Data: 2011-03-10 17:48:07
    Temat: Zasilanie dużych peltierów
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jak najprościej zasilić w regulowany sposób wprost z sieci energetycznej,
    najchętniej bez transformatora obniżającego napięcie, moduły Peltiera o
    dużej mocy - powiedzmy tak 100-300W ?
    Chciałbym uniknąć klasycznego podejścia z zasilaczem 12VDC i może zrobić
    jakąś wariację zasilacza regulowanego na tyrystorach?
    Ma ktoś jakiś fajny whitepaper dotyczący zasilania takich modułów?
    Googlam i googlam i jakoś wygooglać nic interesującego nie mogę...

  • 2. Data: 2011-03-10 23:07:33
    Temat: Re: Zasilanie dużych peltierów
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 11:48:07 -0600, Pszemol napisał(a):

    > wariację zasilacza regulowanego na tyrystorach? Ma ktoś jakiś fajny
    A PFC i THDI to pies? :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2011-03-10 23:15:59
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > Jak najprościej zasilić w regulowany sposób wprost z sieci energetycznej,
    > najchętniej bez transformatora obniżającego napięcie, moduły Peltiera o

    Bez transformatora?
    Krzesło elektryczne z klimatyzacją budujesz?

  • 4. Data: 2011-03-10 23:22:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> wrote in message

    > A PFC i THDI to pies? :)

    PFC - Power Factor Correction?
    THDI - Total Harmonic Distortion of Current?

    Nic mi niestety to nie mówi... co masz na myśli?

  • 5. Data: 2011-03-10 23:25:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Bez transformatora?
    > Krzesło elektryczne z klimatyzacją budujesz?

    :-)))

    Po prostu mam 4 duże peltiery do podłączenia i zamiast
    łączyć je równolegle i zasilać dużymi prądami i małym
    napięciem (12VDC?) pomyślałem że lepiej będzie je połączyć
    szeregowo i zasilić pełnym napięciem sieci, wyprostowanym,
    z jakąś regulacją PWM czy coś...
    Ale nie wiem jakie zwierze taki peltier - czy dobrze znosi
    impulsy dużego napięcia pod warunkiem że RMS będzie
    w normie? Czy zasila się je prądowo czy napięciowo?

    Brakuje mi jakiejś dobrej teorii, manuala na temat ich prawidłowego
    zasilania... Ma ktoś może dostęp do tego typu materiałów?

  • 6. Data: 2011-03-10 23:43:07
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 11/03/2011 9:25 AM, Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > Brakuje mi jakiejś dobrej teorii, manuala na temat ich prawidłowego
    > zasilania... Ma ktoś może dostęp do tego typu materiałów?

    Cos mi sie placze po glowie ze Peltiery nie lubia skladowej zmiennej ale
    lepiej sprawdz.

    Tomek

  • 7. Data: 2011-03-11 00:07:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tom napisał:

    > Cos mi sie placze po glowie ze Peltiery nie lubia skladowej zmiennej
    > ale lepiej sprawdz.

    No nie lubią, to oczywiste, co tu sprawdzać. Przy składowej zmiennej,
    to niby raz chłodzą, raz grzeją, ale ponieważ mają sprawność mniejszą
    od 100% to jednak bardziej grzeją (z obu stron) niż chłodzą. A nie
    o to przecież chodzi.

    Jarek

    --
    I krzaczek przy drodze, i brat przy maszynie
    Jak noga w skarpecie sprzedawca w kantynie

  • 8. Data: 2011-03-11 00:15:51
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 17:22:53 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Nic mi niestety to nie mówi... co masz na myśli?
    No ze popelnisz Wielka Zbrodnie i bedziesz Oddzialywal Na Siec :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 9. Data: 2011-03-11 01:20:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > to niby raz chłodzą, raz grzeją, ale ponieważ mają sprawność mniejszą
    > od 100% to jednak bardziej grzeją (z obu stron) niż chłodzą. A nie

    To co piszesz jest oczywiste, ale dla prądu przemiennego.

    Sama "składowa zmienna" nie oznacza że prąd zmienia kierunek!

    Możesz mieć 10 V tętnień na 12V składowej stałej i prąd nigdy nie
    zmieni kierunku, bo na peltierku będziesz mieć raz 22V a raz 2V, ale
    zawsze polaryzacja w tym samym kierunku...

    Ma ktoś dostęp do jakiejś literatury na temat takich ogniw?

  • 10. Data: 2011-03-11 01:21:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No ze popelnisz Wielka Zbrodnie i bedziesz Oddzialywal Na Siec :)

    Jak masz coś do powiedzenia w temacie, to tu jest dobre miejsce na to.
    Wysil się na kilka ciekawych zdań. Jeśli potrafisz.

    Jeśli jedyne co masz do powiedzenia to odesłanie mnie do googla
    po wrzuceniu niejasnych zbytnio skrótów to daruj sobie taki udział...

    Bo tak naprawdę o co Ci chodzi? W jaki sposób chciałeś mi pomóc
    rzucając te dwa skróty? Próbujesz być tajemniczy don pedro czy co?