  • 1. Data: 2009-03-01 22:36:09
    Temat: Zasilanie z gniazda mikrofonu? - jak?
    Od: gonzo_102 <g...@g...com>

    Witam!

    Poszukuję informacji na temat możliwości zasilania urządzeń (w
    szczególności wzmacniacz mikrofonowy oraz ewentualnie dodatkowe
    elementy wbudowane w mikrofon) ze złącza mikrofonowego.
    W związku z tym szukam informacji na temat:
    Jaką wydajność prądową oraz jakie napięcie posiada złącze mikrofonowe
    w komputerach PC oraz ewentualnie innych urządzeniach do których można
    taki mikrofon podłączać (np. mikser audio)? Poza tym jak jest
    rozwiązany problem przesyłania zasilania - czy stosuje się wtyczki
    stereo czy może wtyki mono i zasilanie wtedy idzie bezpośrednio
    przewodem sygnałowym.
    Szukałem informacji na ten temat w Googlach ale niestety na temat
    złącz mikrofonowych w PC nie udało mi się nic konkretnego znaleźć.

    --
    pozdrawiam
    gonzo102

  • 2. Data: 2009-03-01 23:09:38
    Temat: Re: Zasilanie z gniazda mikrofonu? - jak?
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    wpisz w google "phantom power", kliknij pierwszy link a potem ewentualnie
    do pozostalych odnosnikow.

    c.

  • 3. Data: 2009-03-01 23:26:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > wpisz w google "phantom power", kliknij pierwszy link a potem
    > ewentualnie
    > do pozostalych odnosnikow.

    Phantom (48v) stosuje sie do pojemnosciowych mikrofonow. Czesc mixerow i
    preampow audio, a nawet niektore karty muz. ma takie zasilanie
    wyprowadzone. W kompach jest co najwyzej 5v o wydajnosci wystarczajacej,
    zeby zasilic mikrofon elektretowy z jego wzmacniaczem. W jednym i drugim
    przypadku pobor pradu nie przekracza 10 mA, typowo pojemnosciowe mikrofony
    biora ponizej 1 mA.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2009-03-02 07:16:53
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    >Szukałem informacji na ten temat w Googlach ale niestety na temat
    >złącz mikrofonowych w PC nie udało mi się nic konkretnego znaleźć.

    Byyyyzzzzduuuura. Miksery - "phantom microphone powering"; PC, dyktafony - "T
    microphone powering"

    --
    pozdrawiam
    gonzo102

  • 5. Data: 2009-03-02 19:22:39
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    gonzo_102 wrote:
    > W związku z tym szukam informacji na temat:
    > Jaką wydajność prądową oraz jakie napięcie posiada złącze mikrofonowe
    > w komputerach PC oraz ewentualnie innych urządzeniach do których można

    W komputerach PC rozwiazania typu zasilanie na linie mikrofonu wziete z 5V
    przez rezystor 10k sa dosc czeste (tak, to za malo zeby 'dobrze' zasilic
    nawet zwykly mikrofon, zwarciowa wydajnosc to okolo 500uA)

    w 'lepszych' kartach widywalem stabilizator 9V zasilajacy elektronike
    analogowa karty (zasilany oczywiscie z linii 12V) i tez z tego (9V)
    napiecia , przez rezystor 10k zasilany mikrofon.

    tyle o tym czego sie mozna spodziewac po peciecie ;)