  • 1. Data: 2023-01-12 08:51:38
    Temat: Zastosowanie ChatGPT tutaj
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ktoś testował pod względem rysowania schematów albo jako baza wiedzy
    o elektronice? Jakie wrażenia? Rysowanie ma trochę ubogie... ale
    podnosi rzuconą rękawicę.
    Czy w tematach około elektronicznych też Sam często zmyśla odpowiedzi
    ale przyciśnięta do muru w końcu przeprasza i generuje prawidłową
    odpowiedź?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2023-01-12 10:51:27
    Temat: Re: Zastosowanie ChatGPT tutaj
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 12 stycznia 2023 o 08:55:03 UTC+1 Marek napisał(a):
> [...]
    > Czy w tematach około elektronicznych też Sam często zmyśla odpowiedzi
    > ale przyciśnięta do muru w końcu przeprasza i generuje prawidłową

    Ale jakich "schematów"?
    Chodzi o zaprojektowanie układu, który będzie coś robił?
    Czy zrobienie fajnej płytki?
    Bo sam schemat to nic do myślenia - trzeba się tylko nie pomylić.

    Jak chodziło Ci o płytkę, to przetestuj - daj schemat kontrolera do stacji dyskietek
    Apple ][,
    i każ zrobić płytkę - która też oczywiście będzie pasować do slotu w Apple ][,
    tylko koniecznie musi być jednostronna.

    Historia tego, jak to robił Steve Woźniak powinna by obowiązkowa dla każdego, nie
    tylko elektronika.

  • 3. Data: 2023-01-12 11:46:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Jan 2023 01:51:27 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > Ale jakich "schematów"?
    > Chodzi o zaprojektowanie układu, który będzie coś robi

    No tak, to jest w końcu inteligencja więc wypadałoby żeby to było
    twórcze.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2023-01-12 20:56:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/01/2023 08:51, Marek wrote:
    > Czy w tematach około elektronicznych też Sam często zmyśla odpowiedzi
    > ale przyciśnięta do muru w końcu przeprasza i generuje prawidłową
    > odpowiedź?

    Zapytaj o to, aby napisał program w Verilogu, robiący cośtam (np. jakiś
    rejestr na szynie czy licznik z ograniczeniem pojemności).

    Dostaniesz pozornie sensowny kawałek kodu, ale po bliższej inspekcji
    okaże sie, że nie działa bo to VHDL zmieszany z Verilogiem, C++ i diabli
    wiedzą czym jeszcze, w jednym kawałku.

    ChatGPT jest tak mądry jaki ludzie piszący w internecie a nastepnie
    wstrząśnięty i zmieszany. Co powoduje, że chwilowo jestem pewny swojej
    posady na nastepne 10 lat.

    Zapytaj go też o najszybsze furmanki świata. Odpowiedź jest dokładnie
    taka, jakiej spodziewałbyś sie po prawniku, nie mającym o niczym pojęcia.

    Znajomy przyłapuje od kilku tygodni studentów używających ChatGPT i jak
    mówi, nie jest to bardzo trudne. To najczęsciej prawidłowo składniowe i
    całkowice bezsenowne treścią referaty na poziomie nastolatka
    aspirującego do habilitacji.

  • 5. Data: 2023-01-12 21:30:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 12 stycznia 2023 o 11:46:56 UTC+1 Marek napisał(a):
    > No tak, to jest w końcu inteligencja więc wypadałoby żeby to było
    > twórcze.

    Twórczość nie jest z inteligencji, a z natchnienia ;>
    Hmm, ale w sumie ciekawe, czy jakby mu kazać zrobić sterownik stacji dysków do Apple
    ][ to wrzuciłby kopię Woza, czy jednak sam kombinował?

  • 6. Data: 2023-01-12 22:51:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Jan 2023 20:56:36 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > ChatGPT jest tak mądry jaki ludzie piszący w internecie a nastepnie
    > wstrząśnięty i zmieszany.

    Jak zwykle przesadzasz. Kilka kwerend z różnych dziedzin wiedzy
    zwraca całkiem sensowne odpowiedzi. A jak kłamkoli wystarczy mu
    zwrócić uwagę i już się poprawia.
    Co do zakresu IT. Błędnie zakładasz, że będzie pisał w jezyku
    poziomu, który znasz. No właściwe po co mu to? Skoro to maszyna to
    nie potrzebuje poziomu abstrakcji zrozumiałego dla ludzi, niech pisze
    od razu dla maszyny. Tylko trzeba dać szansę się rozwinąć poza to
    wstrząśnięcie i zmieszanie.

    > Co powoduje, że chwilowo jestem pewny swojej
    > posady na nastepne 10 lat.

    Graficy już nie są tacy pewni. Obecnie już używam komercyjnie grafik
    wygenerowanych przez AI. Grafika zwolniłem bo już mi niepotrzebny.
    Widziałem też opinie fachowców z innych branż, które również się
    obawiają AI.

> [...]
    > składniowe i
    > całkowice bezsenowne treścią referaty na poziomie nastolatka

    Studenci czego? Wyższego Stosowania Copy & Paste? Referaty czego?
    Znajomy jest kim? Bo ze świata dochodzą całkiem przeciwne oceny.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2023-01-12 23:44:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 12.01.2023 20:56, heby wrote:

> [...]
    > mówi, nie jest to bardzo trudne. To najczęsciej prawidłowo składniowe i
    > całkowice bezsenowne treścią referaty na poziomie nastolatka

    Co dostał na wejściu to ma na wyjściu ... proste.

    Natomiast nie nie doceniałbym trendu i samej zassanej wiedzy. A to
    wersja beta przecież ...

    Odpytałem go dla tego przykładu o wzorce projektowe (GoF) i
    implementacje w co bardziej egzotycznych językach typu Lisp czy Forth i
    ku mojemu zdziwieniu "cuś" tam wydukał ;-)

    Stawiam dolary przeciwko orzechom, że w całych internetach nikt do tej
    pory nie zaimplementował chain of responsibility w Forth a ChatGPT
    "umi". Prawdziwy zuch! ;-)

    Co więcej potrafił przepisać tego sampla (i inne też) na Javę, C#, PL/I,
    Adę, Smalltalk.

    I przytomnie zauważa, że przepisanie go na assembler Z80 nie wydaje się
    się być rozsądnym pomysłem.

    No cuda Panie, cuda!

    Tak więc rzeczywiście jeszcze daleka droga do wyeliminowania domów
    softwarowych, ale zastąpienie prostych koderów to już jestem w stanie
    sobie wyobrazić.

    Tak samo zresztą jak użycie do czyszczenia kodu ...

    Piotrek

  • 8. Data: 2023-01-13 00:24:57
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.01.2023 o 22:51, Marek pisze:

    > Studenci czego? Wyższego Stosowania Copy & Paste? Referaty czego?
    > Znajomy jest kim? Bo ze świata dochodzą całkiem przeciwne oceny.

    Poproś o napisanie wypracowania na temat "Nocy listopadowej".

    MJ

  • 9. Data: 2023-01-13 09:41:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Jan 2023 00:24:57 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > Poproś o napisanie wypracowania na temat "Nocy listopadowej".

    Umiejętność zbudowania odpowiedniego zapytania dla AI nie jest
    trywialne, stanie się pożądaną zdolnością, być może nawet na rynku
    pracy.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2023-01-13 11:17:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > Poproś o napisanie wypracowania na temat "Nocy listopadowej".

    Albo o wiersz o miłości i śmierci. Ale żeby wszystko było wyrażone
    językiem wyższej matematyki, a zwłaszcza algebry tensorów. Może być
    również wyższa topologia i analiza. A przy tym erotycznie silne,
    nawet zuchwałe, i w sferach cybernetycznych. Ciekawe, czy sam będzie
    kombinował, czy...

    Jarek

    --
    Chrzęskrzyboczek pacionkociewiczarokrzysztofoniczny.