  • 1. Data: 2012-08-24 09:55:31
    Temat: Zbedne aplikacje w Androidzie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Na mojej Xperii Arc S z Androidem 2.3.costam jest masa kompletnie i do
    niczego mi niepotrzebnych aplikacji typu fejsbuk, twitter i inne badziewia.
    Wiem, ze niektorych nie da sie usunac bez grzebania z uprawnieniami roota,
    ale mnie wystarczy ich trwale wylaczenie, zeby nie zarly pradu i innych
    zasobow.

    Polecicie mi jakas porzadna aplikacje do tego?

    A moze lepiej zaktualizowac system do 4.x (moge) - czy tam jest wiecej
    mozliwosci zarzadzania zasobami?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-08-24 10:10:39
    Temat: Re: Zbedne aplikacje w Androidzie
    Od: spiderpl <c...@g...com>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2012 09:55:31 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    >
    > zasobow.
    >

    > Polecicie mi jakas porzadna aplikacje do tego?

    Żeby usunąć aplikację systemową musisz mieć roota. Spróbuj Titanium Backup, jest w
    niej funkcja zamrożenia aplikacji (wyłączenia bez kasowania)

  • 3. Data: 2012-08-24 10:14:29
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-08-24 09:55, Maciek pisze:
> [...]
    >
    > Polecicie mi jakas porzadna aplikacje do tego?
    >
    > A moze lepiej zaktualizowac system do 4.x (moge) - czy tam jest wiecej

    Android Assistant? Free, do pobrania w Google Play.

  • 4. Data: 2012-08-24 12:34:06
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 09:55:31 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > ale mnie wystarczy ich trwale wylaczenie, zeby nie zarly pradu i innych

    Nieużywane aplikacje prądu raczej nie pobierają. Nie zakładaj na telefonie
    kont do tych usług i wystarczy.

    > Polecicie mi jakas porzadna aplikacje do tego?
    >
    > A moze lepiej zaktualizowac system do 4.x (moge) - czy tam jest wiecej
    > mozliwosci zarzadzania zasobami?

    Zaktualizować akurat warto niezależnie od zarządzania zasobami.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

  • 5. Data: 2012-08-24 15:51:46
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 24 Aug 2012 09:55:31 +0200, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >zasobow.
    >
    >Polecicie mi jakas porzadna aplikacje do tego?

    Tak jak pisali przedmówcy, jeśli chcesz się pozbyć smieci musisz
    zrootować telefon. Jak już zrootujesz ściągnij sobie root explorera z
    marketu i wtedy możesz usuwać co chcesz. Tu jest lista aplikacji które
    można wywalić, co prawda dotyczy custom romów ale można z tego
    kożystać do stockowych, mi się udało dzięki tej stronie odchudzić
    modowany rom do 115 MB więc myśle że wynik dobry :)
    http://forum.android.com.pl/f115/lista-aplikacji-do-
    usuniae-cia-z-custom-roma-w-133567/

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-08-24 16:03:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 15:51:46 +0200, dizel napisał(a):

    > można wywalić, co prawda dotyczy custom romów ale można z tego
    > kożystać do stockowych, mi się udało dzięki tej stronie odchudzić
    > modowany rom do 115 MB więc myśle że wynik dobry :)

    Kiedyś romy miały po 32 MB i robiły w zasadzie prawie to samo. No ale wtedy
    nie było modnego middleware a aplikacji mogły używać wspólnych elementów UI
    z systemu. Nie było też obowiązku zakrywania wszystkiego własnymi
    bitmapami.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 7. Data: 2012-08-24 16:13:06
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 24 Aug 2012 15:03:15 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

> [...]
    >nie było modnego middleware a aplikacji mogły używać wspólnych elementów UI
    >z systemu. Nie było też obowiązku zakrywania wszystkiego własnymi

    korzystać, normalnie wbijam się w wór pokutny, mam nadzieje że nikt
    tego nie zauważył :)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-08-24 18:18:33
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 15:03:15 +0100, Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > nie było modnego middleware a aplikacji mogły używać wspólnych elementów UI
    > z systemu. Nie było też obowiązku zakrywania wszystkiego własnymi

    Jest to akurat doskonały moment i temat, by rozmawiać o tym jak to drzewiej
    pięknie bywało.

    A może porozmawiajmy o MS-DOS? Był jeszcze mniejszy.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    God created Arrakis to train the faithful.

  • 9. Data: 2012-08-24 19:46:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 18:18:33 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Jest to akurat doskonały moment i temat, by rozmawiać o tym jak to drzewiej
    > pięknie bywało.

    a dlaczego nie? całkiem w temacie.. system w zasadzie potrafił 95% tego co
    dzisiejsze, był wystarczająco szybki na procku 195 MHz, na 400 chodził jak
    rakieta, bateria wytrzymywała 3-5 dni.. to były piękne czasy.

    > A może porozmawiajmy o MS-DOS? Był jeszcze mniejszy.

    Oczywiście. I dlatego do dzisiejszego dnia jest wciąż w wielu miejscach
    uzywany.
    Windows Mobile spokojnie po lekkiej poprawie domyślnego UI mogłoby być
    całkiem współczesnym systemem. Wiesz dlaczego WM w takiej postaci jakim
    było zostało zarzucone? Nie dlatego, że to był zły system, zresztą jego
    rdzeń jest wciąż pod WP7 i będzie pod WP8. Dlatego, że w tamtej postaci
    ciężko było zrobić centralny sklep i zdzierać haracz po 30% od producentów
    oprogramowania.

    Zresztą trochę podobne przesłanki legły u źródeł Androida - prowizja od
    sprzedaży plus możliwości szpiegowania naiwnych userów, których nie dają
    inne systemy. I to bez możliwości żadnej kontroli przez usera.
    Dlatego też kolejne wersje systemu mają tak mocno zintegrowanego Fejsbuka,
    Skype i twittera. Dla usera to się w zasadzie nie różni niczym od obecnej
    integracji. Po co więc te zmiany? Bo w nowych systemach jest bardzo
    utrudnione wymienianie danych między aplikacjami, więc fejsbuk ma ciężko
    szpiegować to, co user robi w innych aplikacjach. Głęboka integracja tego i
    owego omija ten problem. Dlatego też te aplikacje będzie coraz trudniej
    usunąć z systemu, a w krótce to będzie niemożliwe.

  • 10. Data: 2012-08-25 00:04:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 18:46:27 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > a dlaczego nie? całkiem w temacie.. system w zasadzie potrafił 95% tego co
    > dzisiejsze, był wystarczająco szybki na procku 195 MHz, na 400 chodził jak
    > rakieta, bateria wytrzymywała 3-5 dni.. to były piękne czasy.

    A sygnały dymne to w ogóle baterii nie potrzebowały.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118