  • 1. Data: 2011-07-17 12:48:13
    Temat: Zdalne otwarcie strony www
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, mam problem który mogę opisać tak.

    Mam do otwarcia na urządzeniach z Windows Mobile 6.0 - 6.5 aplikacje
    webową. Strony aplikacji przystosowane są do nowoczesnych przeglądarek -
    sporo CSS/JS, a z WM wygląda to tak:

    - stare nierozwijane (z paczki) IE; aplikacja oczywiście nie wygląda i
    nie funkcjonuje prawidłowo

    - Fennec zatrzymany na pierwszej wersji alpha (Mozilla wstrzymała
    prace); strona działa i to całkiem nieźle, ale wersja Fenneca zamula
    system, wiesza się lub wykrzacza często - niemożliwe do zastosowania w
    celach produkcyjnych

    - Opera Mobile 10.0 (Opera wycofała się z dalszego rozwijania na
    platformę WM); powiedzmy nie ma tragedii, ale co rusz napotykam na
    mniejsze lub większe bugi, a debugowanie tego nie dość że powolne, to
    obawiam się, że z dotrzymaniem terminu zakończenia zadania wydaje się
    dalece nierealne nawet w tym przypadku.

    - Irish Browser; cudo na którym aplikacja niemal odpala się i działa z
    paczki 1:1 - jeden wielki problem to licencja do użytku niekomercyjnego,
    którego nie można przeskoczyć, bo firma (autor) Torch Mobile, ani
    BlackBerry (która ją wykupiła) nie odpowiada na prośby kontaktu w tej
    sprawie.

    W związku z tym pytanie, czy drodzy grupowicze jesteście w stanie mi coś
    poradzić? Pewnie że najdogodniej by było jakby aplikacja posiadała po
    prostu swoją wersję specjalnie od początku przygotowywaną z myślą o
    takich ograniczeniach, ale tak niestety nie było.

    Najbardziej sensowny pomysł, nad którym się ostatnio zastanawiam, to
    aplikacja desktopowa, która robiła by za mini serwer www, otwierała na
    desktopie stronę wykorzystując kontrolkę wbudowaną, któregoś z nowszych
    silników, a do użytkownika słała prostą stronę z zrzutem przystosowanym
    do rozdzielczości urządzenia przenośnego i prostym kodem JS
    odbierającym, w którym miejscu użytkownik "kliknął" palcem czy rysikiem.
    Potem symulacja w aplikacji na desktopie i wracamy do punktu pierwszego.
    Do tego symulacja wciskania klawiszy na klawiaturze i...

    Najbardziej wariacki pomysł jaki ostatnio przyszedł mi do głowy, ale
    boje się że przyjdzie mi go realizować.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-07-19 09:15:44
    Temat: Re: Zdalne otwarcie strony www
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jul 17, 2:48 pm, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    > Najbardziej wariacki pomysł jaki ostatnio przyszedł mi do głowy, ale
    > boje się że przyjdzie mi go realizować.

    Nie tylko wariacki, ale czasochlonny tez. A wywalić windowsa i
    wgrac jakiego linuxa? Na Linuxie dzialaja przyzwoicie przynajmniej
    trzy przegladarki: firefox, opera i chrom.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-07-19 18:33:03
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Nie tylko wariacki, ale czasochlonny tez. A wywalić windowsa i
    > wgrac jakiego linuxa? Na Linuxie dzialaja przyzwoicie przynajmniej
    > trzy przegladarki: firefox, opera i chrom.

    Dzięki, ale w urzędach boją się rozwiązań "nie firmowych", nawet jeżeli
    gwarancji udziela firma-wykonawca niezależnie czy na tych urządzeniach
    będzie Windows czy Linux. Czasami przetargi robi osoba, która ma z tym
    styczność pierwszy raz, a jako zamawiający może się uprzeć i efekty są
    takie, że sprzęt zostaje zakupiony na samym początku projektu, a dwa
    lata później kiedy funkcjonariusze go dostają okazuje się już drugiej
    generacji. Dodatkowo specyfika rugged powoduje, że ciężko określić jakim
    wolnym systemem można zastąpić aktualnie zainstalowany, bez dłubania za
    sterownikami i zamiennikami wgranego autorskiego oprogramowania od
    producenta.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2011-07-28 13:33:29
    Od: AcidPit <s...@g...com>

    On Sun, 17 Jul 2011 14:48:13 +0200, Karol Y wrote:

> [...]
    > Do tego symulacja wciskania klawiszy na klawiaturze i...
    >
    > Najbardziej wariacki pomysł jaki ostatnio przyszedł mi do głowy, ale

    A UCWeb na WM?

  • 5. Data: 2011-07-29 19:25:55
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > A UCWeb na WM?

    Nie znałem, ale potrzebne mi modele obsługuje. Sprawdzę, dzięki.

    --
    Mateusz Bogusz