  • 1. Data: 2012-07-15 16:36:39
    Temat: Zdjęcia do oceny: Czech International Air Show 2011
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Cześć,
    zaprawszam do obejrzenia i komentowania mojej galerii z CIAF 2011 (taaa... niedługo
    będzie edycja 2012, a ja tu takie odgrzewane kotlety...).

    http://www.tomaszworek.com/galeria-ciaf2011--pl-36.h
    tml

    Ciekaw jestem która galeria Wam się bardziej podoba, ta czy Radom Air Show 2011
    (http://www.tomaszworek.com/galeria-radom_air_show_2
    011--pl-35.html). Albo inaczej: która mniej się nie podoba? ;)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 2. Data: 2012-07-15 19:13:59
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-15, Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:
    > http://www.tomaszworek.com/galeria-ciaf2011--pl-36.h
    tml

    Ogólnie fajne, ale przeszkadzają mi dwie rzeczy.
    1) Bardzo ciasno kadrujesz. Nasłuchałem się w życiu, że to niby dodaje
    dynamizmu itp... moim zdaniem nie dodaje. Moim zdaniem to zdjęcie
    wygląda, jakby się do końca nie wczytało :)
    http://img01.tomaszworek.com/galleries/ciaf2011/IMGP
    10015b.jpg

    2) Ogólnie masz skłonności do przekrzywiania zdjęć (tzn. ustawiania
    horyzontu na przekątnej kadru). To też podobno dodaje dynamizmu itp.,
    ale moim zdaniem przede wszystkim utrudnia odbiór.

    http://img02.tomaszworek.com/galleries/ciaf2011/IMGP
    10058.jpg
    Na tym zdjęciu chyba w ogóle mało widać. Ja bym bardziej najechał
    na twarz pilota. Do tego w rogu kadru złapało Ci się brzydki kawałek
    z przedniego fotela :).

    http://img04.tomaszworek.com/galleries/ciaf2011/IMGP
    11939.jpg
    Poza tym, że znowu przechył (chyba tu zupełnie niepotrzebny), to
    zdjęcie jest strasznie szare! Tło zlewa Ci się z szarym samolotem.
    Zasłoń dłońmi szare trójkąty z asfaltem i niebem - samolot od razu
    stanie się wyraźniejszy na tle trawy (która mogłaby być trochę bardziej
    zielona - pokręć bardziej suwakami :)).

    http://img04.tomaszworek.com/galleries/ciaf2011/IMGP
    10969.jpg
    To zdjęcie na 99% wyglądałoby lepiej z poziomym horyzontem.

    Szczególnie nie bierz tego do siebie, bo to stricte prywatna opinia
    - może teraz jest taka moda albo tak uczą guru. Ja jestem fotograficznie
    staromodny, a na grupie byłem ostatnio pół roku temu i nawet nie wiem
    kto teraz wygrywa w N kontra C :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-07-16 08:32:18
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 lipca 2012 19:13:59 UTC+2 użytkownik PK napisał:
> [...]
    > horyzontu na przekątnej kadru). To też podobno dodaje dynamizmu itp.,
    > ale moim zdaniem przede wszystkim utrudnia odbiór.

    Hej,
    dzięki za opinie! Te dwie cechy moich zdjęc wynikają z faktu, że staram się zrobić
    coś innego niż wszyscy. Zarzut o przekrzywianie horyzontu juz pojawił się w wątku o
    Radom Air Show 2011, więc chyba coś w tym jest :) W każdym razie może rzeczywiście
    trochę nadużywam tego efektu :)

    Co do ciasnego kadrowania to jestem dość zmęczony wszechobecnymi zdjęciami "samolot w
    środku na niebieskim tle", dlatego eksperymentuję.

> [...]
    > - może teraz jest taka moda albo tak uczą guru. Ja jestem fotograficznie
    > staromodny, a na grupie byłem ostatnio pół roku temu i nawet nie wiem

    Pentax! :) BTW, te zdjęcia były robione K-r.

    > pozdrawiam,
    > PK

    Pozdrawiam, Tomasz