  • 1. Data: 2010-12-03 13:31:13
    Temat: Zestaw do wyboru
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    Zdaje sobie sprawe, ze nie sa to zbyt lubiane tematy, mimo wszystko
    prosze o pomoc.

    Zamierzam kupic lustrzanke dla osoby zaczynajacej swoja przygode z
    fotografia. Glowne zastosowanie to fotografia na zewnatrz (przyroda,
    krajobrazy, architektura) oraz zdjecia makro.

    Biorac pod uwage ograniczenia budzetowe i dostepnosc, zawezilem wybor do
    nastepujacej grupy zestawow, bedacych mniej wiecej w podobnej cenie:

    - Nikon D5000 + Nikkor 55-200mm VR f/4-5.6G, IF-ED, AF-S, DX
    - Canon EOS T1i (500D) 18-55IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
    - Pentax K-x kit (18 mm - 55 mm - f/3.5-5.6 DA L AL Pentax KAF) + Pentax
    DA 55-300mm F4-5.8
    - Sony Alpha A33 + Sony - 55-200mm f/4-5.6 SAM

    Niestety, jak wspominalem, ma to byc prezent wiec ciezko isc z osoba do
    sklepu i przymierzyc aparat do reki. Dodatkowo mam zamiar sciagnac go ze
    Stanow i musze zdecydowac sie do niedzieli.

    Czy bedziecie tak uprzejmi zeby podzielic sie swoimi przemysleniami i
    ew. rekomendacjami nt. powyzszych zestawow? Ewentualnie jesli pominalem
    jakiegos pewniaka w tej grupie, rowniez prosilbym o zwrocenie na to uwagi.

    Serdeczne dzieki z gory,
    Kwik

  • 2. Data: 2010-12-03 13:37:40
    Temat: Re: Zestaw do wyboru
    Od: "Jarek" <j...@n...pl>

    Z tych co podałeś, to zestaw z Canona jest chyba najbardziej użyteczny, bo
    przy Nikonie i Sony brakuje szerokiego kąta.

  • 3. Data: 2010-12-03 13:53:16
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:37, Jarek pisze:
    > Z tych co podałeś, to zestaw z Canona jest chyba najbardziej użyteczny,
    > bo przy Nikonie i Sony brakuje szerokiego kąta.

    Przepraszam jesli nie wyrazilem sie dostatecznie jasno, przez dodanie
    "+" mialem na mysli dodatkowy obiektyw.
    Czyli:

    - D5000 ma kit'owy 18-55mm VR + tego Nikkora
    - Pentax i Sony rowniez maja kit'owe 18-55mm

    Pozdrawiam
    Kwik

  • 4. Data: 2010-12-03 13:59:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czyli:
    >
    > - D5000 ma kit'owy 18-55mm VR + tego Nikkora
    > - Pentax i Sony rowniez maja kit'owe 18-55mm

    Nikon też jest dostepny z 18-105 choć nie wiem czy to jest uważane jako kit
    no i mozna tez samo body

  • 5. Data: 2010-12-03 14:28:11
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:59, Agent pisze:

    > Nikon też jest dostepny z 18-105 choć nie wiem czy to jest uważane jako
    > kit no i mozna tez samo body

    Tak, zdaje sobie sprawe ze powyzsze kombinacje absolutnie tematu nie
    wyczerpuja, natomiast sa obecnie dostepne.

    Kwik

  • 6. Data: 2010-12-03 15:26:47
    Od: "Jarek" <j...@n...pl>

    Jeżeli Nikon, to tylko z 18-105 - bo to dobre szkło.
    Ja bym wybierał między Canonem, a Nikonem ;-)

  • 7. Data: 2010-12-03 16:05:13
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:31, Kwik pisze:
    > Sony Alpha A33

    To jest kuriozum a nie aparat.
    P.

  • 8. Data: 2010-12-03 16:48:04
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

> [...]
    > nastepujacej grupy zestawow, bedacych mniej wiecej w podobnej cenie:
    >
    > - Nikon D5000 + Nikkor 55-200mm VR f/4-5.6G, IF-ED, AF-S, DX

    jak masz możliwość to kup Nikona D5000 (ma taką samą fajną matrycę jak
    D90) ale z obiektywem Sigma 17-70 mm F2.8-4.0 DC Macro OS HSM

    mam ten obiektyw i jak dla ciebie: ma Makro i ultradźiękowy silnik -
    bardzo szybki i cichy. No i lepsze światło niż kitowy Nikkor.

    Ja kupowałem:
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/sigma-17-70-mm-f2-8-4-
    0-dc-macro-os-hsm,10761s

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 9. Data: 2010-12-03 16:53:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-03 17:05, Pan Piskorz pisze:

    > To jest kuriozum a nie aparat.

    Potrafisz to uzasadnić???

  • 10. Data: 2010-12-03 20:37:39
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Kwik pisze:
> [...]
    > DA 55-300mm F4-5.8
    > - Sony Alpha A33 + Sony - 55-200mm f/4-5.6 SAM

    Sam jestem w Canonie. I to jest niezly system.
    Ale zamiast 55-250 polecałbym 70-300, który posiadam. Jako tele jest
    bardzo dobry - szybki jesli ma blisko do doostrzenia i precyzyjny.
    Pare fotek tutaj:
    http://picasaweb.google.com/bogdan.gutknecht/Turniej
    Wawrzkowizna?feat=directlink
    Jesli chodzi o makro to zaden kit nie da dobrej jakosci. Robilem proby z
    roznymi obiektywami i wychodzily kiepsko. Obecnie jesli chodzi o makro
    uzywam w/w tele z pierścieniami. Ale to mnie nie zadawala. Kiedyś kupię
    100/2,8 - do makro i do sportu w hali. Niestey takiego obiektywu nie
    przewidujesz. Dlatego proponuję Canon + 70-300 US ISM itd.