  • 1. Data: 2012-07-10 19:10:58
    Temat: Zgrzewarka DIY do aluminium...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czesc :)

    Odczuwam palaca potrzebe ;) zgrzewanie niewielkich detali
    z blachy aluminiowej. Grubosci 1-2mm. Zgrzewanie punktowe.

    Szperajac w smietniku znalazlem np. takie video:
    http://www.youtube.com/watch?v=RnjF5Hj2Udg&feature=r
    elated
    O taki efekt mi chodzi :)

    Wolalbym jednak nie bawic sie w przerabianie mikrofalowki ;-)

    I tu pytanie - czy nie moglbym wykorzystac po prostu spawarki
    jako "zasilacza"? Pewnie lepsze modele dalyby mi stabilizacje
    pradu co daloby lepsza powtarzalnosc operacji.

    Praca mialaby wygladac tak ze operator wklada elementy miedzy
    elektrody i pedalem noznym je dociska zalaczajac jednoczesnie
    przekaznik czasowy zalaczajacy na potrzebny czas zgrzewanie...
    Po wylaczeniu przekaznika puszcza pedal, wyjnyje detale
    i tak w petli ;)

    Spawarke mozna kupic za kilka stowek. Czy jednak nie bedzie
    miala za wysokiego napiecia / zbyt niskiego pradu???

    Z gory dzieki za komentarze.

  • 2. Data: 2012-07-10 19:31:17
    Temat: Re: Zgrzewarka DIY do aluminium...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    O! Cos takiego :)
    http://www.youtube.com/watch?v=CyJmbXY6lIo&feature=r
    elated

    Moze jednak kupie ten transformator ;)

  • 3. Data: 2012-07-11 11:08:22
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Czesc :)
    >
    > Odczuwam palaca potrzebe ;) zgrzewanie niewielkich detali
    > z blachy aluminiowej. Grubosci 1-2mm. Zgrzewanie punktowe.

    Robisz tym razem ramiona do coptera czy następny gimbal? :)

    Pozdr. TC

  • 4. Data: 2012-07-11 11:10:00
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Pomyslow mam sporo :)

  • 5. Data: 2012-07-11 12:02:31
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    A ja jestem w zdziwieniu, że czasu masz sporo. Musi firma samodzielna być :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-07-11 12:19:46
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    > Pomyslow mam sporo :)

    To jeszcze tylko posiąść wiedzę ci zostaje i sukces murowany. Masz pecha.
    Pomysły to najtańsza część w realizacji projektu. Najdroższa jest wiedza.

  • 7. Data: 2012-07-11 12:27:10
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czasu zawsze mam za malo, ale od czegos sa w koncu pracownicy.

  • 8. Data: 2012-07-11 12:29:33
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Sporo pomyslow zrealizowalem i realizuje "od pomyslu do przemyslu".
    Mysle, ze dam rade ;)

  • 9. Data: 2012-07-11 12:37:15
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-10 19:31, Jakub Jewuła pisze:
    > O! Cos takiego :)
    > http://www.youtube.com/watch?v=CyJmbXY6lIo&feature=r
    elated

    > Moze jednak kupie ten transformator ;)
    Akurat ten? Przecież transformatorów nam na świecie dostatek. A
    najłatwiej, bez przecinania, rozbijania i kombinowania - jest dowinąć
    uzwojenie na transformatorze toroidalnym.

    Robiłem zgrzewarki na transformatorach toroidalnych "bylejakich" np do
    halogenów itp (jak największych oczywiście, np
    http://www.raftabtronics.com/portals/0/pwr_toroid.jp
    g ) z nawiniętym
    uzwojeniem "po wierzchu" (nawet bez usuwania oryginalnego wtórnego, po
    prostu go nie obciążałem, lub np służyło tylko do zasilania wentylatorka
    chłodzącego całość).
    Uzwojenie wtórne z grubego przewodu "do zasilania wzmacniacza audio w
    aucie" http://tridex.pl/pliki/j/2222_1.jpg - śmieszna
    kolorowo-przeźroczysta izolacja, ale to chyba najłatwiej dostępny
    elastyczny i tani przewód o sporej średnicy. Jak średnicy typu 22mm^2
    mało - można po dwa przewody równolegle, ale trzeba bardzo dbać o równą
    długość - niewielka różnica i będą między nimi spore różnice prądu (i
    jeden będzie się dużo mocniej grzać od drugiego). Ważne by końcówki
    takiej linki dobrze zarobić (tulejka zaciskana gazoszczelne itp), bo
    miejsce słabego styku będzie się mocno grzało.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2012-07-11 12:47:57
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Akurat ten? Przecież transformatorów nam na świecie dostatek. A
    > najłatwiej, bez przecinania, rozbijania i kombinowania - jest dowinąć
    > uzwojenie na transformatorze toroidalnym.

    Z ust mi to wyjales :) Wlasnie mialem spytac o toroidalne...

    Mam takiego bydlaka nawijanego na zamowienie 1.2kW 220/110V
    mialem cos z USA do zasilenia. Podobny gabarytowo do Twojego.

    Sprubuje...