  • 1. Data: 2012-07-10 20:37:15
    Temat: fujitsu p19-1 brak obrazu
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam. Z monitorem nie było żadnych problemów i po któryms tam włączeniu
    pozostał czarny. Dioda sobie miga całkiem normalnie (jest sygnał - zielono,
    nie ma
    to żółto...). Za cholere nie potrafie dojrzeć żadnego obrazu i nie wiem czy
    to świadczy
    o tym że go nie ma czy nie o tym że nie potrafie go dojrzeć.

    Żaden z kondensatorów nie wykazuje zewnętrznych śladów zużycia. Zasilacz
    troche buczy. Poza
    tym cisza.

    Jest coś co mogę sprawdzić w prosty sposób ?

    Dzięki

  • 2. Data: 2012-07-11 09:09:08
    Temat: Re: fujitsu p19-1 brak obrazu
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Przetwornica podswietlenia (inverter).
    Sprawdz kondensatory, czy nie spuchniete

  • 3. Data: 2012-07-11 09:27:51
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > czy to świadczy
    > o tym że go nie ma czy nie o tym że nie potrafie go dojrzeć.

    Jak sprawdzasz czy nie ma obrazu?
    Poświeć latarką, z boku ekranu.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2012-07-11 14:52:52
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sprawdzasz czy nie ma obrazu?
    > Poświeć latarką, z boku ekranu.

    Świece czym się da i patrze z każdej możliwej strony. Co bym nie robił
    to widzę czarną ciemność. Ale jakiegoś super mocnego źródła światła nie
    próbowałem.
    Sprawdzę z latarką.

  • 5. Data: 2012-07-11 14:58:55
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Przetwornica podswietlenia (inverter).
    > Sprawdz kondensatory, czy nie spuchniete

    No moim zdaniem nie spuchnięte ale też niekoniecznie dobre. Na inwerterze
    widze tylko 2 malutkie elektrolity, w zasilaczu kilka a na płycie głównej
    dużo. Wszystkich
    niestety nie wymienie.

  • 6. Data: 2012-07-11 17:21:10
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-07-11 14:52, chochlik_drukarski wrote:

> [...]
    >
    > Świece czym się da i patrze z każdej możliwej strony. Co bym nie robił
    > to widzę czarną ciemność. Ale jakiegoś super mocnego źródła światła nie

    czyli obrazu brak, akurat siedzę w serwisie i mam takiego lcdeka bez
    podświetlenia - obraz pulipta (a raczej jego blady cień) widać nawet
    przy oświetleniu dziennym :)

  • 7. Data: 2012-07-11 17:58:47
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Olo" <o...@f...pl> napisał w wiadomości

    > czyli obrazu brak, akurat siedzę w serwisie i mam takiego lcdeka bez
    > podświetlenia - obraz pulipta (a raczej jego blady cień) widać nawet przy
    > oświetleniu dziennym :)

    Te monitory występowały chyba w wersji P19-1 (matryca MVA - taki
    mam) oraz P19-1A na S-IPS. Może tu jest różnica ?

  • 8. Data: 2012-07-11 21:12:00
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-07-11 17:58, chochlik_drukarski wrote:
    > Użytkownik "Olo" <o...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Te monitory występowały chyba w wersji P19-1 (matryca MVA - taki
    > mam) oraz P19-1A na S-IPS. Może tu jest różnica ?

    jest różnica, ale w jakości wyświetlanego obrazu, kątach widzenia itp.
    jednak w przypadku braku podświetlenia matrycy obraz powinien być
    widzialny i nie da się go nie zauważyć

  • 9. Data: 2012-07-12 10:20:39
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > jest różnica, ale w jakości wyświetlanego obrazu, kątach widzenia itp.
    > jednak w przypadku braku podświetlenia matrycy obraz powinien być
    > widzialny i nie da się go nie zauważyć

    Ok. Rozumiem. Ja to w sumie testuje teraz bez sygnału. Czy te informacje
    na początku też są w miarę widoczne ? Pewnie tak samo ale byłbym wdzięczny
    za potwierdzenie.

    Może jakieś inne pomysły co do tego monitora ?

  • 10. Data: 2012-07-12 12:22:22
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-07-12 10:20, chochlik_drukarski wrote:

> [...]
    > za potwierdzenie.
    >
    > Może jakieś inne pomysły co do tego monitora ?

    OSD powinien być również widoczny, ale lepiej podebnij pod jakiegoś
    kompa będziesz miał 100% pewność. Co do pomysłów co mu dolega - jak
    podłączysz sygnał to zobaczysz czy to podświetlenie matrycy czy szlag
    trafił matrycę/podzespoły.