  • 1. Data: 2010-05-15 14:39:13
    Temat: Zmiana pozycji wiatraka a jego trwałość
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Czy wiatrakowi może zaszkodzić odwrócenie? Jest w poziomie i
    będzie dmuchał w dół (dotychczas w górę)?
    Chodzi o zmianę obudowy i w tej co mnie interesuje raczej
    wypadałoby odwrócić zasilacz (będzie na dole a nie jak dotąd
    na górze) więc wiatrak w zasilaczu zmieni pozycję. Zasilacz
    dość drogi BeQuiet P7 Pro i chciałbym aby jeszcze kilka lat
    podziałał. Może ktoś ma doświadczenie praktyczne jak wpływa
    odwrócenie zasilacza na pracę wiatraka w perspektywie kilku lat?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2010-05-15 14:58:34
    Temat: Re: Zmiana pozycji wiatraka a jego trwałość
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-15 16:39, Netx pisze:
> [...]
    > chciałbym aby jeszcze kilka lat podziałał. Może ktoś ma doświadczenie
    > praktyczne jak wpływa odwrócenie zasilacza na pracę wiatraka w

    Nie powinno mieć to wpływu na jego żywotność. Prędzej zmienisz cały
    sprzęt, niż wiatrak się "wykręci". Tym bardziej, że jest to wiatrak
    niskoobrotowy.

  • 3. Data: 2010-05-19 13:43:09
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie powinno mieć to wpływu na jego żywotność. Prędzej zmienisz cały sprzęt,
    > niż wiatrak się "wykręci". Tym bardziej, że jest to wiatrak niskoobrotowy.
    > --

    Wpływ napewno jakiś ma, ale na to pytanie nikt nie uidzieli sprawdzonej
    informacji
    Chociaz góry czy dół napewno nie ma takiego pływu jakby to był góra i bok- na
    boku napewno bardziej sie zuzywa.
    Podobnie jest z dyskami twardymi, chociaz im najbardziej nie odpowieda do góry
    nogami. natomiast na boku tez tracą na zywotnosci względem normalnej pozycji
    poziomej.