  • 1. Data: 2010-05-14 05:31:31
    Temat: Zrób sobie tranzystor
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    W domu, w przerwie pomiędzy gotowaniem obiadu a robieniem kolacji:
    http://hackaday.com/2010/05/13/transistor-fabricatio
    n-so-simple-a-child-can-do-it/

    pzdr.
    j.

  • 2. Data: 2010-05-14 06:25:41
    Temat: Re: Zrób sobie tranzystor
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Maj, 07:31, Jacek Radzikowski
    <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:
    > W domu, w przerwie pomiędzy gotowaniem obiadu a robieniem
> [...]

    Czy ja dobrze iwdze ze jednak trzeba troche chemii i dobry piekarnik?

    Az tak wypasionej kuchni nie mam.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-05-14 07:36:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
> [...]
    brication-so-simple-a-chi...

    >Czy ja dobrze iwdze ze jednak trzeba troche chemii i dobry

    Spoko spoko - widzialem juz pomysly jak wykorzystac mikrofalowke do
    niecnych celow.
    Do domowego odlewnictwa sie nadaje, to moze i do krzemu sie nada.

    J.

  • 4. Data: 2010-05-14 08:55:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-14 08:25, ptoki pisze:
    kolacji:http://hackaday.com/2010/05/13/transistor-fa
    brication-so-simple-a-chi...

    > Czy ja dobrze iwdze ze jednak trzeba troche chemii i dobry piekarnik?

    Owszem nawet bardzo dobry. Predeposition 1000 deg C 5 min.

    MD

  • 5. Data: 2010-05-14 12:08:55
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Mario pisze:

    > Owszem nawet bardzo dobry. Predeposition 1000 deg C 5 min.

    Chyba raczej 1000F - czyli jakieś 540C, nadal sporo ale być może takie
    piekarniki istnieją. Przy 1000C wszystko w środku by już całkiem ładnie
    świeciło...

  • 6. Data: 2010-05-14 18:46:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    grg12 pisze:

    > Chyba raczej 1000F - czyli jakieś 540C, nadal sporo ale być może takie
    > piekarniki istnieją. Przy 1000C wszystko w środku by już całkiem ładnie
    > świeciło...

    Ale już palnikiem da się uzyskać coś w tej okolicy.

    Michoo

  • 7. Data: 2010-05-14 20:52:51
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Chyba raczej 1000F - czyli jakieś 540C, nadal sporo ale być może takie
    > piekarniki istnieją. Przy 1000C wszystko w środku by już całkiem ładnie
    > świeciło...

    Chyba te z czyszczeniem pyrolitycznym osiągają takie temperatury.

    Michał

  • 8. Data: 2010-05-15 09:00:40
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-14 14:08, grg12 pisze:

    > Chyba raczej 1000F - czyli jakieś 540C, nadal sporo ale być może takie
    > piekarniki istnieją. Przy 1000C wszystko w środku by już całkiem ładnie
    > świeciło...

    Dyfuzja w krzemie zachodzi w temperaturach 1000 do 1200 stopni. Zresztą
    posłuchaj co mówi w 3.02 i przeczytaj co wtedy jest na slajdzie.

    MD

  • 9. Data: 2010-05-15 10:57:54
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Mario pisze:

    > Dyfuzja w krzemie zachodzi w temperaturach 1000 do 1200 stopni. Zresztą
    > posłuchaj co mówi w 3.02 i przeczytaj co wtedy jest na slajdzie.

    No cóż - próbowałem być optymistą :) Nie wyobrażam sobie piekarnika
    który mógłby osiągnąć taką temperaturę i utrzymać ją przez dłuższy czas.
    Ktoś tu wspominał o piekarniku z pirolitycznym czyszczeniem - wg. strony
    mastercooka proces zachodzi w temp. 500C. Krótko mówiąc - żeby zbudować
    własny tranzystor trzeba mieć dostęp do elektrycznego pieca do wypalania
    ceramiki albo wytopu metali...

  • 10. Data: 2010-05-15 11:23:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 May 2010 12:57:54 +0200, grg12 wrote:
> [...]
    >mastercooka proces zachodzi w temp. 500C. Krótko mówiąc - żeby zbudować
    >własny tranzystor trzeba mieć dostęp do elektrycznego pieca do wypalania

    Nie jest to rzecz taka niedostepna.
    Poza tym mozna sprobowac przerobic piekarnik - wiecej grzalek plus
    lepsza izolacja i 1000C bedzie ..

    J.