  • 31. Data: 2012-05-04 21:25:34
    Temat: Re: Zrodla niskoenergetyczne
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Maj, 18:18, "wowa" <w...@g...pl> wrote:
    > Tutajhttp://www.peltier.pl/zjawisko-seebecka.htmlpis
    zą że można ogniwo
    > Peltiera wykorzystać na odwyrtkę. Tylko to pewnie drogie będzie.
    > Wojtek

    Peltiery są kurewsko drogie :/ Chyba że jakoś w hurcie, ale myślę że
    DUŻO taniej wyjdzie kupno "zwykłego" panelu fotowoltaicznego.

    L.

  • 32. Data: 2012-05-05 12:16:43
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Dysponuję dużą ilością wody o temperaturze 60`C o ciśnieniu
    > grawitacyjnym, czyli "nie pod ciśnieniem". Czy macie jakiś pomysł
    > jak przetworzyć zawartą w cieple tej wody np. na prąd.

    Hm... moze otworz skarbonki z podgrzewana woda swiecona ?
    To dzis najlepsze zrodlo dochodu :)
    A za zebrana kase kupuj prad z elektrowni ...

    Ja bym na Twoim miejscu totalnie wykorzystal te wode do ogrzewania CWU
    i podlogowki. To najlepszy sposob.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 33. Data: 2012-05-06 16:59:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 maja 2012 07:40:10 UTC+2 użytkownik Yozwig napisał:
    > Ale może by jakąś inną jeszcze wersję rozpatrzeć?

    Jak chcesz żeby było niepalne to woda też przecież może wrzeć w 60C. Przy obniżonym
    ciśnieniu. Skraplacz będzie musiał być wielki, ale przestrzeni jak mówisz, masz dużo.
    Sprawność będzie nikczemnie niska, ale sprawnością też nie chcesz się martwić. Ehhh,
    jakie to życie potrafi być proste...
    Konrad

  • 34. Data: 2012-05-29 01:22:31
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 4.05.2012 r. 15:02, hk pisze:
    > W dniu piątek, 4 maja 2012 01:04:44 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > bo przechodzę z powrotem do atomówek. 25 lat temu to... spieprzyliście szansę na
    Żarnowiec :-] Dzisiaj myśmy powyjeżdżali za jakąkolwiek robotą...
    > Gratuluję wytrwałości.
    > 25 lat szmat czasu.
    > Poziom wiedzy społecznej w tym okresie niewiele się podniósł.
    > Ale rokuje nadzieje.Pozdrawiam
    Technologie rozszczepialne już są green?

  • 35. Data: 2012-06-06 15:08:45
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    1 - zapoznać się z zasadą działania ruskich lodówek napędzanych 30-watowymi
    grzałkami (chyba się zwą kondensacyjne w przeciwieństwie do agregatowych),
    zdobyć taki model
    2 - zastąpić grzałkę wymiennikiem napędzanym gorącą wodą (o ile tych 60*
    starczy)
    3 - grzać ogniwko peltiera lub baterię takich ogniw z jednej strony wodą 60*
    a z drugiej chłodzić zaimprowizowanym agregatem

  • 36. Data: 2012-06-06 17:13:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adamschodowy" napisał
    >1 - zapoznać się z zasad? działania ruskich lodówek napędzanych
    >30-watowymi grzałkami (chyba się zw? kondensacyjne w przeciwieństwie
    >do agregatowych), zdobyć taki model

    Absorbcyjne.

    Bywaja tez w wersji turystycznej, na nafte lub propan-butan.

    >2 - zast?pić grzałkę wymiennikiem napędzanym gor?c? wod? (o ile tych
    >60* starczy)
    >3 - grzać ogniwko peltiera lub baterię takich ogniw z jednej strony
    >wod? 60* a z drugiej chłodzić zaimprowizowanym agregatem

    Hm, termodynamicznie to chyba nie ma sensu. Powinno wyjsc na zero przy
    idealnych maszynach.
    Ale w zyciu moze byc roznie :-)

    Moze raczej wspomaganie klimy z tego zrobic.

    J.