    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Zwrot honoru...
    Date: Thu, 29 Apr 2021 14:13:07 +0200

    Niniejszym ;) zwracam [po przetrawieniu czy przed?] honor...
    Otóż -- napisałem, że Redmi Note 9 Pro w ,,pełnym słońcu''
    jest bezużyteczny, co teraz koryguję. Oceny swej fatalnej ;)
    dokonałem patrząc na świat poprzez ciemnione okulary, po
    zdjęciu których świat nie wygląda inaczej. W ,,pełnym słońcu''
    ,,fotochromowe'' szkła są... Trochę ciemne... Niemal czarne,
    co widzę dopiero po zdjęciu tychże -- póki są na oczach, nie
    widzę owej ciemności... (więc po co inwestować te kosztowne
    ciemnienia? -- skoro oczy radzą sobie doskonale z nadmiarem
    światła)

    Odkrycia swego dokonałem po uwadze mej matki, która zauważyła,
    że widać wszystko doskonale, elegancko, wyraźnie czy jakoś podobnie...

    [chyba już zwróciłem]

    Asusa Maxa widywałem w jasnych okularach -- od lat nie qpuję
    ,,fotochoromów'' czy inaczej ciemnionych, gdyż żal mi szmalu.
    Teraz dobijam okulary wg mnie na pewno ;) nie starsze niż
    trzydziestoletnie... Mam jeszcze nowsze, ćwierćwieczne, ale
    są jeszcze ciemniejsze, bo bez słońca zabierają chyba 80%,
    a w ,,pełnym słońcu'' są jeszcze ciemniejsze...

    -=-

    Przy okazji zauważam, że jutro spodziewany jest przełom -- więcej
    będzie w Polsce dwakroć zaszczepionych niż zachorowanych.

    Gdy zostanę kolejny raz zModernizowany, wybiorę się do okulisty,
    by otrzymać recepturę na nowe okulary... Być może w prawym oku
    zażyczę sobie jedną dioptrię więcej w sferze. Lewe oko jest mi
    trochę obojętne. Od ponad 30 lat mam tyle samo (+2) sfer w obu
    soczewach okularów, ale teraz nawet z oddali niewyraźnie widzę
    z uwagi na sferyczny niedobór OP a po dostawieniu +2 dioptrii
    widzę z oddali całkiem dobrze...

    -=-

    Czytam i słyszę często o respiratorach, ale bardzo rzadko
    o płucosercach.

    --