  • 11. Data: 2009-12-29 17:50:57
    Temat: Re: Życzenia
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@s...soft-system.tnij.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > ^^^^^^^
    > Życzeń? Na pewno nie powszechna obłuda z okazji obchodzenia świąt
    > katolickich.

    > Widzisz, ja wolę życzliwie się odnosić do najbliższych i pamiętać o nich
    > w środku roku, bez żadnej okazji. Obłudne składanie życzeń dwa razy do
    > roku, raz na BN i raz na Wielkanoc, ludziom których z innej okazji
    > właściwie nie widzisz jakoś niezbyt do mnie przemawia.

    Buhaha, to tak jak z bab... kobietami. Jak dasz kwiat na Dzień Kobiet to
    gadanie, że to święto komunistyczne itd itp... Ale spróbuj nie dać, to
    dopiero będzie gadanie...

    Ja będąc podobnych wierzeń, mam dokładnie odwrotne podejście. Zyczliwe
    odnoszenie się i pamięć w ciągu całego roku, ale także i z okazji świąt
    czy to religijnych czy to państwowych. Ot bez obłudnego stawiania się
    ponad coś, czymś się w praktyce i tak jest.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2009-12-30 10:52:22
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Życzeń? Na pewno nie powszechna obłuda z okazji obchodzenia świąt
    > katolickich.

    Święta w tych mniej-więcej terminach to i przed nastaniem
    chrześcijaństwa były :)

    > Widzisz, ja wolę życzliwie się odnosić do najbliższych i pamiętać o nich
    > w środku roku, bez żadnej okazji. Obłudne

    Dlaczgo obłudne? W skrytości źle im życzysz?

    > składanie życzeń dwa razy do
    > roku, raz na BN i raz na Wielkanoc, ludziom których z innej okazji
    > właściwie nie widzisz jakoś niezbyt do mnie przemawia.

    Zauważ, że to święta powodują że w ogóle ich widzisz.

    Jako ateista, traktuj różne "dni święte" jako po prostu przeznaczone dla
    ludzi -- choćby po to, żeby się rodziny mogły spotkać w terminie w
    którym jest najmniej przeszkód ku temu.

    pzdr
    \SK

  • 13. Data: 2009-12-30 12:21:43
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 30.12.2009, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Święta w tych mniej-więcej terminach to i przed nastaniem
    > chrześcijaństwa były :)

    Owszem. Na przykład WNMP albo Wielkanoc.

    > Dlaczgo obłudne? W skrytości źle im życzysz?

    Obłudne, bo w innych terminach nawet o tych ludziach nie się nie pamięta.
    I co, nagle wszystkich życzliwość nachodzi dwa razy do roku?

    > Zauważ, że to święta powodują że w ogóle ich widzisz.

    Świetnie. Tylko że skoro naprawdę chcę ich widzieć i o nich pamiętam, to
    widuję ich (albo inaczej trzymam kontakt; może mieszkają daleko) i bez
    specjalnej zewnętrznej okazji. I tak to się powinno odbywać, a nie dwa
    razy do roku jako spęd ogólnonarodowy.

    > Jako ateista, traktuj różne "dni święte" jako po prostu przeznaczone dla
    > ludzi -- choćby po to, żeby się rodziny mogły spotkać w terminie w
    > którym jest najmniej przeszkód ku temu.

    Różne dni święte to tylko próby zagonienia mnie do siedzenia z rodziną
    wbrew moim planom. Wolałbym umówić się z rodziną na dogodniejszy termin.
    Może w knajpie? Może na polu paintballowym? Może jeszcze inaczej? Lepiej
    by mi się przysłużyło odebrać jako urlop te dni wolne narzucone przez
    państwo (które miało, zdaje się, być neutralne religijnie; czemu nie
    mamy wolnych świąt muzułmańskich, prawosławnych albo żydowskich, tylko
    katolickie?).

    --
    Stanislaw Klekot

  • 14. Data: 2009-12-30 12:23:35
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 29.12.2009, krzysztof posluszny wrote:

    > Siedemdziesiąt złoty to dla mnie trochę za dużo

    Funny. Książki techniczne potrafią kosztować dwa-trzy razy więcej.

    > ale pocieszam się tym że już
    > niedługo bo za rok znowu będą święta i może dostanę ten słownik pod choinkę
    > jako prezent.

    Hint: prezenty można sprawić nie tylko pod choinkę.
    Hint 2: prezenty można sprawić nie tylko z jakiejś okazji.

    > Zgadnij od kogo? A tymczasem bardzo Ci dziękuję za troskę o
    > moją ortografię ...

    Raczej o moją. Jak się naczytam błędów i nie wytknę ich, to zapomnę jak
    się poprawnie pisze różne słowa.

    --
    Stanislaw Klekot

  • 15. Data: 2009-12-30 16:29:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 30 Gru, 13:21, "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam> wrote:

    > Owszem. Na przykład WNMP

    Spotkales kogokolwiek zyczacego 'wszystkiego najlepszego
    z okazji [ctrl-c, ctrl-v] Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny'?

    Tez bym sie zmienil w fanatyka:)
    albo odpowiedzial 'wszytkiego najlepszego z okazji
    dokopania bolszewikom' :>

    15 sierpnia mamy istotniejsze panstwowe swieto,
    wiec wolny dzen mozna wybaczyc.

    > albo Wielkanoc.

    Jest(byl) terminowo zwiazany z poczatkiem swieta pascha.
    To jest zwiazane z jakimis zydami ewekuujacymi sie z egiptu,
    zdecydowanie sweito przedchrzescijanskie.
    U nas dosc dobrze wpasowalo sie w jare swieto.

    > Obłudne, bo w innych terminach nawet o tych ludziach nie się nie pamięta.
    > I co, nagle wszystkich życzliwość nachodzi dwa razy do roku?

    To zle, ze czasem pomyslisz o ludziach spoza bezposredniego
    otoczenia? To jest dobry pretekst zeby odezwac sie do dawnych
    znajomych/dalszej rodziny.
    Wiec po pierwse, przesadzasz. Po drugie:

    http://www.youtube.com/watch?v=aIlJ8ZCs4jY

    pozdrawiam i szczesliwego nowego roku*)
    bartekltg

    *) czekam na bure i zmykam z tego idiotycznego watku.