  • 1. Data: 2010-02-02 16:13:28
    Temat: ankieta
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy macie jakieś sprawdzone sposoby na ankiety w których dany głosujący może
    oddać głos tylko raz?

  • 2. Data: 2010-02-02 16:45:44
    Temat: Re: ankieta
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    luty roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 02. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) identifikator:
    20040501:

    > czy macie jakieś sprawdzone sposoby na ankiety w których dany
    > głosujący może oddać głos tylko raz?

    Nie da się. Możesz zapisywać adresy IP użytkowników w bazie lub
    informację o głosowaniu w ciastku.

    Adres IP może być zmienny (Neostrada), można użyć proxy, tunelowania po
    SSH, czegokolwiek.

    Ciastka można wyczyścić albo można otworzyć stronę w innej przeglądarce.

    Teoretycznie najlepszym sposobem byłoby umożliwienie głosowania tylko
    zarejestrowanym użytkownikom. Wtedy w bazie zapisujesz sobie kto już
    głosował i nie musisz się bawić w sprawdzanie powyższych. Problem tylko
    w tym, że jeden użytkownik może założyć dowolną liczbę kont. Możesz
    taki proceder zminimalizować poprzez restrykcyjny system rejestracji
    użytkowników, wymagający płatności, osobistego spotkania z
    przedstawicielem firmy lub numeru PESEL weryfikowanego przez np. skan
    dowodu osobistego. Jednak najprawdopodobniej koszta poniesione w celu
    wdrożenia takiego systemu wielokrotnie przewyższą ewentualne zyski.
    Poza tym nie wiem co to mają być za ankiety, ale restrykcyjny system
    rejestracji zabije Ci jakiekolwiek znamiona losowości próby.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2010-02-02 20:45:15
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Nie da się. Możesz zapisywać adresy IP użytkowników w bazie lub
    informację o głosowaniu w ciastku.

    tak też podejrzewałem... a czy ta ankieta z forum phpbb 3 jest w miarę
    bezpieczna?

  • 4. Data: 2010-02-03 07:05:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hk9j40$bmd$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > czy macie jakieś sprawdzone sposoby na ankiety w których dany głosujący
    > może oddać głos tylko raz?

    Trzeba rozdać ankietowanym karteczki z kodem uprawniającym do głosowania.