  • 1. Data: 2010-02-01 08:48:08
    Temat: certyfikat ssl
    Od: Maniek <m...@i...pl>

    Witam

    Proszę o polecenie usługodawcy sprzedającego certyfikat ssl.
    Chciałbym wykupić certyfikat rapid ssl. Zauważyłem, że certyfikaty
    różnią się cenowo. Czy przy zakupie certyfikatu powinieniem
    zwrócić uwagę na coś jeszcze oprócz ceny ? :)

    Pozdrawiam
    Maniek

  • 2. Data: 2010-02-01 10:07:13
    Temat: Re: certyfikat ssl
    Od: Maciej Łebkowski <p...@d...one.pl.invalid>

    Dnia 01-02-2010 o 09:48:08 Maniek <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > różnią się cenowo. Czy przy zakupie certyfikatu powinieniem
    > zwrócić uwagę na coś jeszcze oprócz ceny ? :)

    Na zastosowanie. Fx przykładowo nie zaakceptuje certyfikatu nie podpisanego przez
    jednego z wbudowanych providerów w celu autoryzacji źródła rozszerzeń.

    Po polsku - jeśli potrzebujesz aktualizować rozszerzenie do Fx używając do tego
    HTTPS,
    to musisz mieć certyfikat podpisany przez jedną z dużych firm, które Fx ma
    "wbudowane"
    (Verisign?). To chyba nazywa się "root certificates". Nawet ręczne wgranie i
    zaakceptowanie twojego certyfikatu nic nie da.
    Możliwe, że ten błąd występuje jeszcze w innych sytuacjach, więc lampka alarmowa -
    certy nie dostarczone przez dużych graczy mogą powodować różne problemy.

    --
    Maciej Łebkowski
    http://lebkowski.name/me

  • 3. Data: 2010-02-01 13:29:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Łebkowski" <p...@d...one.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

    > tego HTTPS,
    > musisz mieć certyfikat podpisany przez jedną z dużych firm, które Fx ma

    A nie chodzi przypadkiem o to, że ten certyfikat musi mieć pole ussage z
    atrybutem "podpisywanie kodu" ?

  • 4. Data: 2010-02-01 16:26:47
    Od: Maciej Łebkowski <p...@d...one.pl.invalid>

    Dnia 01-02-2010 o 14:29:18 William Bonawentura <n...@i...pl> napisał(a):

    > A nie chodzi przypadkiem o to, że ten certyfikat musi mieć pole ussage z
    > atrybutem "podpisywanie kodu" ?

    Nie. To błąd zgłoszony i potwierdzony na bugzilli. Tzn, to nawet nie błąd,
    to feature. ;)

    --
    Maciej Łebkowski
    http://lebkowski.name/me