  • 11. Data: 2011-10-24 18:40:58
    Temat: Re: c++ -> c#
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Poniewaz nie widze oryginalnego postu, to dopisze tutaj: Przejscie z
    > C++ co C# to jak przejscie z asemblera do jezyka wysokiego poziomu
    ... wiesz, tez mi to przyszlo do glowy, przyznam, od strony
    rozwiazania programistycznego nie mialem zreszta zadnych zastrzezen,
    w koncu mozna to potraktowac jako taka ... poprtawiona jave;-)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 12. Data: 2011-10-25 12:31:55
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    On 24-10-2011 15:59, Wojciech "Spook" Sura wrote:

> [...]
    > Trzeba natomiast pamiętać o zwalnianiu zasobów natywnych.
    >
    > * Własności w klasach. Szkoda tylko, że wzorowali się na C++, a nie na
    [cut]
    > * Zdarzenia wbudowane w język. Nareszcie.
    >
    > * Gotowce, gotowce, gotowce. W bibliotekach standardowych jest opakowane
    > prawie wszystko, co można chcieć zrobić z Windowsem. Sieć, rejestr,
    > rysowanie, wyrażenia regularne, dostęp do systemu plików, przetwarzanie
    > tekstu, XML. Tona gotowych generycznych struktur danych.
    >
    > * Kolejność kompilacji plików nie gra roli, liczą się tylko namespace'y.
    [cut]
    > * Refleksje, czyli bardzo mocno rozbudowane RTTI. Nic się nie schowa,
    > jeśli ktoś się uprze, to może swobodnie rzeźbić po prywatnych polach
    > klas. Enumerować członków klas, łącznie z metodami i własnościami.
    no tak, glownie dlatego zaczalem sie interesowac c#, zaraz po tym jak
    dokonalem prymitywnego reflection dla c++.

    > * Atrybuty (które można przypiąć do czegokolwiek). Przydają się w
    [cut]

    > * Typy generyczne bez refleksji nadają się tylko do konstruowania
    > kontenerów danych (na przykład nie można - jak w C++ - "na wiarę"
    > zawołać metody obiektu, którego typ jest określany podczas
    > instancjonowania typu generycznego)
    >
    > Tyle z pamięci. Zachęcam do zapoznania się z językiem, jest bardzo ciekawy.

    wlasnie cos w ten desen, o takie podsumowanie mi chodzilo. dziekuje.

    BR,
    Marcin.

  • 13. Data: 2011-10-25 12:54:45
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...co>

> [...]
    > metody obiektu, którego typ jest określany podczas instancjonowania typu

    A o tym słyszałeś:

    interface IInterfejs
    {
    void Metoda(int parametr);
    }

    class KlasaGeneryczna<T>
    where T : IInterfejs
    {
    public void InnaMetoda(T obj, int parametr)
    {
    obj.Metoda(parametr);
    }
    }

    Można wywoływać metody, bez refleksji
    i ile powiesz że przyjmujesz tylko klasy implementujące dany interfejs
    albo dziedziczące ze wskazanej klasy.

    Poza tym w C# mamy jeszcze dynamic:
    class Klasa
    {
    public void MetodaZDynamic(dynamic obj, int parametr)
    {
    obj.Metoda(parametr);
    }
    }

    dynamic to inne podejście do refleksji,
    wszystko ukryte jest w generowanym w tle kodzie.

    --
    ____________
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-10-25 13:54:24
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-10-24 10:16, Sarr. pisze:

    czemu piszesz z tylu nickow Firr?

  • 15. Data: 2011-10-25 17:36:23
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 25-10-2011 o 14:54:45 Robert Winkler <w...@n...co>
    napisał(a):
    (...)

    Nie słyszałem :) W takim razie wycofuję się z tego punktu.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 16. Data: 2011-10-26 04:59:10
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-25 14:31, Sarr. pisze:
> [...]

    To prawda, zarazem jednak to zabiło (nie pozwoliło się rozwinąć) pewnemu
    wolnemu rynkowi, przestrzeni demokratycznej, frameworków, bibliotek,
    wzorców podejścia itp.
    Przy b. dużym podobieństwie języka, tu duuuuża różnica do tego kawowego
    (nad kawą siedzę).

  • 17. Data: 2011-10-26 05:20:48
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    > wzorców podejścia itp.
    > Przy b. dużym podobieństwie języka, tu duuuuża różnica do tego kawowego
    ... moze istotnie lepiej wybrac cos wykorzystujacego zaley .NET
    a jednoczesnie bardziej zaleznego: http://www.ironpython.net/
    Jesli cos bezdie nie tak, to zawsze mozna zmigrowac na inna platforme
    zachwujac jezyk;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 18. Data: 2011-10-26 05:53:26
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-26 07:20, Adam Przybyla pisze:

    > ... moze istotnie lepiej wybrac cos wykorzystujacego zaley .NET
    > a jednoczesnie bardziej zaleznego: http://www.ironpython.net/

    paradoksalnie, najciekawsze naprawdę niezależne biblioteki pod .NET to
    te od fanatyków / zazdrosników Javy: IronPython, NHibernate itp N-ki
    innych bibliotek.

    Co do poprzedniej myśli, chodziło mi o to, że 'szkoła' zrobienia czegoś
    np. na www ale inaczej niż mutacje ASP niemal nie istnieje (tzn są
    frameworki, ale pozycje mają niszową). A czasem się robi coś bardziej
    'przemysłowe' szyjąc na jednej warstwie, czasem własny sub-framework /
    layer do wielokrotnego używania, tu jakby tego wyboru (mody na wybór)
    nie ma.

  • 19. Data: 2011-10-26 06:07:17
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:
> [...]
    ... chodzilo oczywiscie o ... bardziej *niezalezne*;-)

> [...]
    > 'przemysłowe' szyjąc na jednej warstwie, czasem własny sub-framework /
    > layer do wielokrotnego używania, tu jakby tego wyboru (mody na wybór)
    ... java tez ma swoje rozwiazania, ktore korzystaja z samej maszyny
    i bibliotek, patrz Jython czy Scala. OStatnie poprawki w maszynie wirtualnej
    podobno zwieszyly ich szybkosc nawet o 20% (na podstawie wykladu o Scali
    z RuPY 2011). Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 20. Data: 2011-10-26 08:05:28
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    On 25-10-2011 15:54, R. P. wrote:
    > W dniu 2011-10-24 10:16, Sarr. pisze:
    >
    > czemu piszesz z tylu nickow Firr?

    chyba sie kolega zagalopowal... podobienstwo Sarr. i Fir jest czysto
    przypadkowe ;]

    BR,
    Marcin.