  • 1. Data: 2017-05-14 22:52:10
    Temat: co moze być nieteges w klimie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    w zeszłym roku, pojechałem "nabić" klimę. była pusta. zero. Ale
    szczelna. spawdzał gościu jakimś innym gazem czy są nieszczelności -
    było dobrze. nabił więc, i powiedział ze niewie dlaczego się tak stało.
    może zawór bezpieczeństwa zadziałał i wywalił wszystko? Klima działała
    przez całe lato, jesień i zimę. zimę też, znaczy pomagała usuwać parę z
    szyby i robiła to skutecznie. dzisiaj wsiadam do auta - klima nie
    działa. przełącznik uruchamia coś co inaczej "buczy", syczy coś jakby,
    ale skuteczność zerowa. założę się że jest zero czynnika.
    Co mogło się - nagle - stać. znaczy 9 miesięcy działa na (lub prawie)
    100% i w 2 tygodnie zero?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-05-14 23:03:26
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Fachowiec a "fachowiec" to duża różnica. W aucie żony klima działała średnio 3
    miesiące po nabiciu, oczywiście po napełnieniu była kontrola lampą uv i wszystko było
    OK. I tak co sezon było napełniane. W końcu kazałem jej podjechać do sprawdzonego
    speca od klimy i okazało się, że jest nieszczelność w chłodnicy. Wymiana na nową i
    klima działa bez problemu

  • 3. Data: 2017-05-15 03:25:11
    Temat: Re: co moze być nieteges w klimie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    > w zeszłym roku, pojechałem "nabić" klimę. była pusta. zero.
    > Ale szczelna.

    Ha ha ha :-) No to mnie rozbawiłeś, stary. Magia po prostu.
    Była szczelna ...ale pusta - czy co, ktoś Ci gaz/freon odessał? :-)

    > spawdzał gościu jakimś innym gazem czy są nieszczelności - było dobrze.
    > nabił więc, i powiedział ze niewie dlaczego się tak stało.

    Znajdź lepszego fachowca bo nie tak się sprawdza szczelność klimy.

> [...]
    > skuteczność zerowa. założę się że jest zero czynnika.
    > Co mogło się - nagle - stać. znaczy 9 miesięcy działa na (lub prawie) 100%

    Masz nieszczelność i gaz Ci uchodzi.
    Napraw klimę w dobrym warsztacie.

    Jak klima jest szczelna to chodzi i 20 lat bez "nabijania".
    Nabija się auta powypadkowe gdzie klima nieszczelna
    a nie opłaca się wywalać ~2 tysiaków na naprawę klimy.

  • 4. Data: 2017-05-15 08:00:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 14 May 2017 22:52:10 +0200, ToMasz napisał(a):

    > witam
    > w zeszłym roku, pojechałem "nabić" klimę. była pusta. zero. Ale
    > szczelna.

    Jeśli "fachowiec" twierdzi że ze szczelnego układu ucieka czynnik
    klimatyzacji, to nie ma żadnej innej opcji niż wymiana fachowca :)

    Olej do klimatyzacji ma dodany kontrast, który pięknie świeci w świetle UV
    i w ten sposób szuka się miejsc którymi ucieka czynnik.

  • 5. Data: 2017-05-15 09:13:33
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 15.05.2017 o 08:00, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Olej do klimatyzacji ma dodany kontrast, który pięknie świeci w świetle UV
    > i w ten sposób szuka się miejsc którymi ucieka czynnik.

    panowie. to to ja wiem. "fachowiec" jak go nazwaliście świecił lampą uv,
    ja też swieciłem, po 3 dniach od nabicie, po 2 tygodniach... nic nie
    było widać. Klima po nabiciu działa dość długo. a przestała działać....
    nie wiem czy nagle, ale w ciągu krótkiego czasu. Na mój rozum, gdyby
    była nieszczelność to wraz z utratą czynnika działała by coraz gorzej?
    Mylę się?

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-05-15 12:46:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 14 May 2017 22:52:10 +0200, w <ofafri$jn8$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > ale skuteczność zerowa. założę się że jest zero czynnika.

    Gdzieś masz nieszczelność, który może objawiać się tylko podczas jazdy.
    Ja tak miałem. Pomogła zmiana fachowca.

  • 7. Data: 2017-05-15 13:53:29
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-05-15 o 09:13, ToMasz pisze:

> [...]
    > nie wiem czy nagle, ale w ciągu krótkiego czasu. Na mój rozum, gdyby
    > była nieszczelność to wraz z utratą czynnika działała by coraz gorzej?

    Może teraz chłodnica powiedziała papa. Wystarczy że kamień wpadł w
    chłodnicę i zrobił dziurę, albo przegniła pod wentylatorem (np. w autach
    PSA to standard)

  • 8. Data: 2017-05-15 13:58:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <N...@o...pl> wrote in message
> [...]

    Dokładnie tak.

> [...]
    > wiem czy nagle, ale w ciągu krótkiego czasu. Na mój rozum, gdyby była
    > nieszczelność to wraz z utratą czynnika działała by coraz gorzej? Mylę

    Jeszcze raz: nie tak sprawdza się nieszczelność klimy.
    Tak się szuka miejsca gdzie gaz uchodzi, ale niezawsze skutecznie.
    Świecenie lampą nie jest tak skuteczne jak próba próżniowa.

    Szczelność klimy sprawdza się po wypompowaniu całego gazu.
    Podłącza się pompę próżniową na pół godziny i sprawdza się
    jaką mocną próżnię się uzyskało. W nieszczelnym układzie pompa
    nie wytworzy odpowiednio wysokiej próżni.

  • 9. Data: 2017-05-15 14:00:46
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-05-15 o 08:00, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Olej do klimatyzacji ma dodany kontrast, który pięknie świeci w świetle UV
    > i w ten sposób szuka się miejsc którymi ucieka czynnik.

    Przypadek w aucie mojej Żony.
    Dwa lata temu wymieniana chłodnica klimy. Klima działa rewelacyjnie.
    Zeszły rok, zaczyna syczeć w nawiewach, brak klimy.
    Podjechałem do kumpla, maszynka odessała 75g czynnika z 450g wymaganych.
    No to nabicie układu azotem i szukanie. Po 4 godzinach szukania
    nieszczelności polegliśmy. Nabicie klimy z kontrastem i jazda. Klima
    działa rewelacyjnie. Po kilku dniach podjechałem poszukać wycieku pod
    lampą. Zero miejsc wycieku kontrastu. Klima działa do dzisiaj bez
    żadnego ale.

    Więc ja się pytam, o co kaman?? Czary mary czy siedzi "murzyn" i zatyka
    nieszczelność??

    Teoria w/g kumpla mówi, że mogło być minimalne rozszczelnienie na
    zaworze i czynnik uciekał. Po podłączeniu maszynki od klimy zawór mógł
    się znowu dobrze zamknąć i działa klima

  • 10. Data: 2017-05-15 20:01:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-05-14 o 22:52, ToMasz pisze:
> [...]
    > ale skuteczność zerowa. założę się że jest zero czynnika.
    > Co mogło się - nagle - stać. znaczy 9 miesięcy działa na (lub prawie)

    Ja miałem, że po nabiciu 3 miesiące działała.
    Zmieniłem fachowca. Puszczał zawór zwrotny na przyłączu niskiego ciśnienia.

    --
    Irokez