  • 1. Data: 2012-11-09 17:22:38
    Temat: czego usb nie lubi?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    stare 2.0

    a) cienkich kabli
    b) złączek i przedłużaczy po drodze
    c) brudnych wtyczek i gniazdek
    d) pojemności pasożytniczych
    e) przeciążania +5v

    Z którego powodu (najbardziej) niektóre sprzęty mają problem z
    rozpoznaniem ich przez kompa?

    --
    Piter

  • 2. Data: 2012-11-09 21:41:35
    Temat: Re: czego usb nie lubi?
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > d) pojemności pasożytniczych
    > e) przeciążania +5v
    > Z którego powodu (najbardziej) niektóre sprzęty mają problem z

    abce

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-11-09 22:49:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Irokez pisze tak:

    > abce

    musisz wybrać czego najbardziej np b ;)

    chciałem sobie puścić usb przez Canona 9pin
    i niestety, bulba. Wypróbuje złocony z Eltry.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-11-10 02:36:27
    Od: shg <s...@g...com>

    On Nov 9, 10:49 pm, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > chcia em sobie pu ci usb przez Canona 9pin
    Hi-speed? Nie lubi niedopasowanej impedancji.
    Do HS wszystko łączy się liniami transmisyjnymi o kontrolowanej
    impedancji, niedopasowany odcinek dłuższy niż kilka cm zepsuje
    transmisję.
    Full-speed *może* będzie działać.
    Low-speed będzie działać prawie na pewno.

    O ile oczywiście mowa o samym złączu, bo jeżeli z jednej strony złącza
    jest kabel telefoniczny, a z drugiej sznurek na pranie, to też ma
    prawo nie działać.
    Poza tym jeśli, chodzi o rozpoznawanie, to wtyk/gniazdo USB nie bez
    powodu ma dłuższe piny zasilania niż piny danych.

  • 5. Data: 2012-11-10 03:20:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    shg pisze tak:

    > Poza tym jeśli, chodzi o rozpoznawanie, to wtyk/gniazdo USB nie bez
    > powodu ma dłuższe piny zasilania niż piny danych.

    Higiena podłączania jest zachowana. Najpierw Canon 9 potem usb do laptopa.

    Dolutowany kabel usb - rozpoznaje
    Odpinany kabel usb - nie rozpoznaje

    W sumie nie to nie, łaski bez. Zostawię przylutowany na stałe.
    Jeszcze tylko wypróbuję to gniazdko.

    http://www.circuitsathome.com/wp/wp-content/uploads/
    2012/02/USB_connector_B.jpg

    --
    Piter

  • 6. Data: 2012-11-10 11:18:47
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-11-10 03:20, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > Dolutowany kabel usb - rozpoznaje
    > Odpinany kabel usb - nie rozpoznaje
    >
    > W sumie nie to nie, łaski bez. Zostawię przylutowany na stałe.

    Bo nie wiem czy znasz najnowszy chinski wynalazek Audiofilski kabel
    stalowy powlekany miedzia.

  • 7. Data: 2012-11-10 13:03:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "ZeNek" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bo nie wiem czy znasz najnowszy chinski wynalazek Audiofilski kabel
    > stalowy powlekany miedzia.

    I nawet mam pomysła jak to pięknie audiofilom wyjaśnić (choć nie wiem, czy
    zrozumieją, bo ja nie o mięsistych basach ;-):
    Prostokątne zbocze się w kablu "rozmywa" bo prędkość rozprzestrzeniania się
    prądu w kablu zależy od częstotliwości.
    Ponieważ głębokość wnikania też zależy do częstotliwości to zastosowanie
    dwóch różnych materiałów (i komputerowo dobranej, laserowo kontrolowanej
    grubości warstwy miedzi) zapewnia odpowiednią gradację tłumienia fali w
    funkcji częstotliwości jej składowej tak aby na koniec kabla docierał
    znacznie mniej zniekształcony przebieg niż w przypadku nawet kabla ze złota.
    P.G.

  • 8. Data: 2012-11-20 23:15:14
    Od: "K.K." <e...@u...poczta.fm>

    > Poza tym jeśli, chodzi o rozpoznawanie, to wtyk/gniazdo USB nie bez
    > powodu ma dłuższe piny zasilania niż piny danych.

    A może dlatego, żeby nie dochodziło do przypadków wyrównania potencjałów
    liniami danych?

    --
    pozdr.
    K.K.

  • 9. Data: 2012-11-21 00:40:56
    Od: shg <s...@g...com>

    On Tuesday, November 20, 2012 11:16:06 PM UTC+1, K.K. wrote:
    > A mo�e dlatego, �eby nie dochodzi�o do przypadk�w wyr�wnania
    potencja��w
    > liniami danych?

    To też, poza tym trzeba jeszcze trochę czasu na naładowanie pojemności filtrującej
    (która z tego powodu jest ograniczona do 10 uF).
    Z założenia, urządzenie ma się najpierw uruchomić (firmware), a w momencie
    podłączenia (rezystor na linii danych wykrywany przez hosta) ma być gotowe do
    komunikacji. Windows i tak czeka chyba 100 ms po podłączeniu, nie wiem jak Linux, ale
    wcale nie muszą.
    Rezystor podciągający powinien być włączany przez urządzenie, ale nie zawsze jest,
    niektóre mają go na stałe.

  • 10. Data: 2012-11-21 10:16:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    >podłączenia (rezystor na linii danych wykrywany przez hosta) ma być gotowe

    Myślę, że wątpię.
    P.G.