  • 1. Data: 2021-12-20 23:05:56
    Temat: częstotliwość sieci a wykrywanie przestępstw
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Taka ciekawostka,

    Z nagrań video z YT, można wyciągnąć przydzwięk sieci 50Hz (lub jej
    harmoniczne) i jak się to skoreluje częstotliwością sieci to można
    określić dokładną godzinę / datę wykonania nagrania:

    https://www.youtube.com/watch?v=e0elNU0iOMY

    c.

  • 2. Data: 2021-12-20 23:14:09
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 20.12.2021 o 23:05, Cezar pisze:
> [...]
    > harmoniczne) i jak się to skoreluje częstotliwością sieci to można
    > określić dokładną godzinę / datę wykonania nagrania:

    Raczej można zweryfikować czy podana godzina jest prawdziwa.

    Jeśli z grubsza nie znasz terminu nagrania to ciężko jest zweryfikować
    np. ostatnie 10 lat fluktuacji sieci...

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2021-12-21 01:10:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Rutkowski, Jacek napisał:

    > Raczej można zweryfikować czy podana godzina jest prawdziwa.
    >
    > Jeśli z grubsza nie znasz terminu nagrania to ciężko jest zweryfikować
    > np. ostatnie 10 lat fluktuacji sieci...

    Ogólnie ciężka sprawa. Natomiast po zarejestrowanym przydźwięku rutynowo
    robi się szybką weryfikację, czy nagranie nie było cięte i montowane.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2021-12-21 10:22:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Dec 2021 23:14:09 +0100, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Raczej można zweryfikować czy podana godzina jest prawdziwa.
    >
    > Jeśli z grubsza nie znasz terminu nagrania to ciężko jest zweryfikować
    > np. ostatnie 10 lat fluktuacji sieci...

    Zwykle liniowe dopasowanie.

    J.

  • 5. Data: 2021-12-21 11:23:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Raczej można zweryfikować czy podana godzina jest prawdziwa.
    > Jeśli z grubsza nie znasz terminu nagrania to ciężko jest zweryfikować
    > np. ostatnie 10 lat fluktuacji sieci...

    Zwykle liniowe przeszukiwanie.
    O ile oczywiscie mamy dokladna baze, i w miare dobrze namierzamy ten
    "hum" w dzwieku.

    J.

  • 6. Data: 2021-12-21 12:06:29
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 20.12.2021 o 23:14, Rutkowski, Jacek pisze:
    > Jeśli z grubsza nie znasz terminu nagrania to ciężko jest zweryfikować
    > np. ostatnie 10 lat fluktuacji sieci...

    przy 10 latach wychodzi mi pół TB dla 500 32 bitowych wartości na sekundę, te pół TB
    można w ramie zmieścić, więc nie widzę problemu - jeżeli masz dane o sieci i ci
    zależy to
    w domu dałoby się to ogarnąć w jeden dzień, a na dedykowanym komputerze w parę minut

    poza tym - nawet bez metadanych, przy materiale wideo w 9 przypadkach na 10 jesteś w
    stanie ocenić czy powstał 'niedawno' czy dekadę temu - przykładowo - dekadę temu
    niemal
    nikt nie nagrywał 4k (czy nawet 1080@60) 'z ręki' za pomocą lekkiego sprzętu,
    obecnych
    kodeków etc.

  • 7. Data: 2021-12-21 12:21:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Dec 2021 12:06:29 +0100, m4rkiz wrote:

    > przy 10 latach wychodzi mi pół TB dla 500 32 bitowych wartości na sekundę, te pół
    TB to
    > można w ramie zmieścić, więc nie widzę problemu

    Ale dlaczego 500 na sekunde - chcesz oscylogram napiecia w sieci
    robic? Moze wystarczy czestotliwosc czy odchylke fazy od idealnego
    50Hz co sekunde zapisac.

    Tylko ... widze kolejna sprawe - a jak stabilne musi byc urzadzenie
    nagrywajace?
    Cyfrowy dyktafon kwarcem napedzany moze i jest wystarczajaco stabilny,
    ale mechaniczny magnetofon na tasme to raczej nie :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-12-21 13:06:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Dec 2021 22:05:56 +0000, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Z nagrań video z YT, można wyciągnąć przydzwięk sieci 50Hz (lub jej
    > harmoniczne) i jak się to skoreluje częstotliwością sieci to można
    > określić dokładną godzinę / datę wykonania nagrania:

    Tak przy okazji to strasznie dużo mądrali jest na YouTubie: Tom
    Scott, Veritasium, Steve Mould I jego Mould efekt z łańcuchem, Joe
    Scott...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2021-12-21 13:06:45
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/12/2021 11:21, J.F wrote:

> [...]
    > Cyfrowy dyktafon kwarcem napedzany moze i jest wystarczajaco stabilny,
    > ale mechaniczny magnetofon na tasme to raczej nie :-)

    Kiedy ostatnio używałeś magnetofon? :-)

  • 10. Data: 2021-12-21 13:35:23
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/12/2021 12:06, Marek wrote:

    > Tak przy okazji to strasznie dużo mądrali jest na YouTubie: Tom Scott,
    > Veritasium,  Steve Mould I jego Mould efekt z łańcuchem, Joe Scott...

    Tom Scott jest akurat OK nie udaje że wie wszystko- podpiera się mądrymi
    ludźmi.
    Veritasium nigdy nie zasubskrybowałem - widziałem już kiedys ale ten typ
    celebrity-science mi nie podchodzi. Dopiero ten z drutami obejrzałem po
    długiej przerwie...
    btw - jeden gośc zrobił eksperyment z kilometrowym drutem :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=2Vrhk5OjBP8

    c.