  • 11. Data: 2021-12-21 13:47:23
    Temat: Re: częstotliwość sieci a wykrywanie przestępstw
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > Kiedy ostatnio używałeś magnetofon? :-)

    Adam Michnik używał w czasie afery Rywina. Ktoś mu roztropnie doradził,
    by poza cyfrowym dyktafonem prowadził oldskulową rejestrację na taśmie.
    Lata minęły, technika poszła do przodu, a w podobnych przypadkach tego
    zalecenia warto się trzymać. Taśmę jako dowód obalić trudno. Za to do
    wnioskowania na temat czasu nagrania na podstawie przydźwieku może być
    trudno przekonać sąd.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2021-12-21 14:01:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 grudnia 2021 o 13:47:25 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Adam Michnik używał w czasie afery Rywina. Ktoś mu roztropnie doradził,
    > by poza cyfrowym dyktafonem prowadził oldskulową rejestrację na taśmie.

    No wtedy to i ja jeszcze nie tylko miałem magnetofon, ale i z kaset muzyki słuchałem.

    No dobra, masz działający magnetofon?

  • 13. Data: 2021-12-21 14:11:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Dec 2021 12:06:45 +0000, Cezar wrote:

    > Kiedy ostatnio używałeś magnetofon? :-)

    Jakbym chcial cos nagrac ... magnetofon gdzies tam mam, ciekawe czy
    sprawny, dyktafony cyfrowego nie mam, mam za to telefon komorkowy.

    Ale jak cyfrowy z kompresja ... to moze przydzwiek wyciac ...

    J.

  • 14. Data: 2021-12-21 14:15:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > No wtedy to i ja jeszcze nie tylko miałem magnetofon, ale i z kaset
    > muzyki słuchałem.

    No nie, miałem jeszcze w samochodzie, ale kaset nie słuchałem.

    Dyktafon na małe kasetki. Gdzieś leży.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2021-12-21 15:28:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Dec 2021 12:35:23 +0000, Cezar wrote:

    > Tom Scott jest akurat OK nie udaje że wie wszystko- podpiera się mądrymi
    > ludźmi.
    > Veritasium nigdy nie zasubskrybowałem - widziałem już kiedys ale ten typ
    > celebrity-science mi nie podchodzi. Dopiero ten z drutami obejrzałem po
    > długiej przerwie...
    > btw - jeden gośc zrobił eksperyment z kilometrowym drutem :-)
    > https://www.youtube.com/watch?v=2Vrhk5OjBP8

    Ciekawe
    https://youtu.be/2Vrhk5OjBP8?t=446

    po zamknieciu klucza:
    -prad w drugim biegunie baterii zaczyna narastac ... czyzby jakas
    kombinacja dlugosci/indukcyjnosci i pojemnosci przewodow?
    skad ten narost?

    -prad w "zdalnym" rezystorze od razu sie ustala na ~0.2mA.
    czyzby pojemnosc miedzy drutami? A moze sprzezenie indukcyjne?

    A moze to nie sa rzeczywiste napiecia, tylko wzbogacone o indukcje w
    kablach oscyloskopu ?

    J.

  • 16. Data: 2021-12-21 16:33:02
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/12/2021 13:11, J.F wrote:

    > Jakbym chcial cos nagrac ... magnetofon gdzies tam mam, ciekawe czy
    > sprawny, dyktafony cyfrowego nie mam, mam za to telefon komorkowy.
    >
    > Ale jak cyfrowy z kompresja ... to moze przydzwiek wyciac ...

    50Hz Raczej nie wytnie. 2/3/5 Harmoniczną tez nie. Byc moze
    post-produkcja potrafi to wyfiltrować

  • 17. Data: 2021-12-21 17:11:32
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-12-20 o 23:05, Cezar pisze:
    > Taka ciekawostka,
    >
    > Z nagrań video z YT, można wyciągnąć przydzwięk sieci 50Hz (lub jej harmoniczne) i
    jak się to skoreluje częstotliwością sieci to można określić dokładną godzinę / datę
    wykonania nagrania:

    > https://www.youtube.com/watch?v=e0elNU0iOMY

    Nie wiem skąd to wiem, ale taśmy smoleńskie (kopie) były porównywane z siecią
    moskiewską. Może to standard
    --
    A S

  • 18. Data: 2021-12-21 18:12:04
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-12-21 o 12:06, m4rkiz pisze:

    > przy 10 latach wychodzi mi pół TB dla 500 32 bitowych wartości na
    > sekundę,

    Trochę mi trudno uwierzyc, że dana częstotliwość nie powtórzyła się
    przez 10 lat. Przypuszczam, że w ciągu dnia się wielokrotnie powtarza z
    dokładnością osiągalną na przecientnym nagraniu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2021-12-21 18:54:08
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 21.12.2021 o 13:06, Marek pisze:

    > Tak przy okazji to strasznie dużo mądrali jest na YouTubie: Tom Scott,
    > Veritasium,  Steve Mould I jego Mould efekt z łańcuchem, Joe Scott...

    A i gwiazd na niebie też dużo jest.

  • 20. Data: 2021-12-21 19:00:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Trochę mi trudno uwierzyc, że dana częstotliwość nie powtórzyła się
    > przez 10 lat. Przypuszczam, że w ciągu dnia się wielokrotnie powtarza
    > z dokładnością osiągalną na przecientnym nagraniu.

    Cały czas lekko się waha i wciąż przechodzi przez te same wartości:

    https://www.mainsfrequency.com

    Ale tu nie chodzi o samą wartość częstotliwości nośnej (50/60Hz),
    tylko o przebieg sygnału modulującego (FM) -- ten może mieć
    niepowtarzalny kształt.

    --
    Jarek