  • 1. Data: 2013-11-06 17:27:49
    Temat: czujnik wilgotoności
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    dawno nie było, istnieje jakiś czujnik wilgotoności działający na mrozie?
    jak radzą sobie z oblodzeniem takiego czujnika?

  • 2. Data: 2013-11-07 20:54:52
    Temat: Re: czujnik wilgotono?ci
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 06.11.2013 17:27, inny punkt siedzenia... wrote:
    > dawno nie było, istnieje jakiś czujnik wilgotoności działający na
    > mrozie? jak radzą sobie z oblodzeniem takiego czujnika?

    Przytoczę przykład jak to się robi w mojej branży, a robi się dość
    banalnie - czujniki opadu (zarówno deszczu jak i śniegu) to dwa
    koncentryczne pierścienie zalane żywicą, tak że odsłonięte są tylko "od
    czoła". Jeden pierścień jest aluminiowy, drugi miedziany i jak się to
    zmoczy to mamy to samo co z drutami wetkniętymi w ziemniaka ;) Prosty
    pomiar napięcia mówi wszystko. A na mrozie? W żywicy jest jeszcze
    zatopiona mała grzałka i czujnik temperatury, żeby całość utrzymać w
    temperaturze dodatniej. Proste, ale bardzo skuteczne.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-11-08 15:35:12
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    dzięki, a istnieje coś gotowego?