  • 1. Data: 2009-01-11 12:28:59
    Temat: czy padla karta graficzna?
    Od: Frank Malina <f...@j...nasa.gov>

    Mam taki problem:
    Monitor LCD, wypisuje "no signal"
    Kabel przetestowany(wymieniony na drugi)
    Karta wyjeta i wlozona spowrotem.
    Zadnych przepalonych stykow, ani wybrzuszonych kondensatorkow rowniez
    nie widac.
    Co by mozna jeszcze zrobic, sprawdzic?
    Co moze byc najprawdopodbniejsza przyczyna takiej sytuacji?

    Pozdr

  • 2. Data: 2009-01-11 12:50:18
    Temat: Re: czy padla karta graficzna?
    Od: Mateusz Viste <m...@i...invalid>

    On Sunday 11 January 2009 13:28, Frank Malina wrote:
    > Co by mozna jeszcze zrobic, sprawdzic?

    1. Podłączyć komputer do innego monitora
    2. Podłączyć monitor do innego komputera
    3. Wymienić kartę graficzną

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-01-11 14:44:34
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 13:50:18 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    > 3. Wymienić kartę graficzną

    Dlaczego akurat kartę graficzną? Jest tysiące przyczyn, które powodują, że
    komputer się nie uruchamia. Karta grafiki jest stosunkowo mało podejrzana.

  • 4. Data: 2009-01-11 15:02:27
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Frank Malina jest autorem poniższej notatki:

    > Co by mozna jeszcze zrobic, sprawdzic?

    ten no signal zawsze tzn nie pokazuje ekranów POST/BIOSa? bo może
    przestawiłeś rozdzielczość/odświeżanie za wysoko (BIOS wtedy jest
    normalnie widoczny).

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 5. Data: 2009-01-11 15:14:40
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Frank Malina pisze:
> [...]
    > nie widac.
    > Co by mozna jeszcze zrobic, sprawdzic?
    > Co moze byc najprawdopodbniejsza przyczyna takiej sytuacji?

    Jak ktos wyżej już zaproponował - sprawdzić monitor na innym komputerze
    i komputer na innym monitorze. Jeżeli komputer nie wydaje żadnych
    pisków, to może być uszkodzona pamięć ram lub jest po prostu źle
    włożona. Rónież może być uszkodzone gniazdo AGP, ale chyba o tym akurat
    by piszczało. Można też wyjąć bateryjkę od BIOSu i go zresetować (clear
    cmos).

    Poza tym za mało informacji - komputer działał normalnie i przestał, czy
    przyszli kosmici i zabrali obraz?

  • 6. Data: 2009-01-11 16:17:34
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Frank Malina"

    > Karta wyjeta i wlozona spowrotem.

    Heh, tylu fachowców i żaden nie zauważył w którym momencie Frank Malina
    popełnia błąd;)

    --
    LeP

  • 7. Data: 2009-01-11 16:23:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "LeP" napisał:

    > Heh, tylu fachowców i żaden nie zauważył w którym momencie
    > Frank Malina popełnia błąd;)

    Zauważył, zauważył, ale najpierw obowiązek (pomoc dla pytającego) a potem
    przyjemność (objechanie za brutalny gwałt na języku polskim).

    JoteR

  • 8. Data: 2009-01-11 18:16:43
    Od: "_Kinio_" <p...@g...com>

    Użytkownik "Frank Malina" <f...@j...nasa.gov> napisał w wiadomości
> [...]
    > widac.
    > Co by mozna jeszcze zrobic, sprawdzic?
    > Co moze byc najprawdopodbniejsza przyczyna takiej sytuacji?

    a slychac dzwiek biosu (takie pikniecie przy starcie)
    jesli nie to:

    mozliwe ze kosci ram zostaly wyjete podczas gdy komputer byl wlaczony (plyta gl
    do wymiany)

    gniazdo procka moze byc uszkodzone

    gniazdo od karty graficznej moze byc zrabane..

    ogolnie plyta do wymiany
    mam mase takich plyt gdzie tak sie dzieje.. ;]
    pozdro

  • 9. Data: 2009-01-11 18:18:03
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego akurat kartę graficzną? Jest tysiące przyczyn, które powodują, że
    > komputer się nie uruchamia. Karta grafiki jest stosunkowo mało podejrzana.

    A gdzie autor napisał, że mu sie komputer nie uruchamia?

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-01-11 19:08:05
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 19:18:03 +0100, Irokez napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie autor napisał, że mu sie komputer nie uruchamia?

    Jeżeli na monitorze "widzi ciemność" to można z dużym prawdopodobieństwem
    przyjąć, że się nie uruchamia.